Draganize.
Re: Draganize.
Mooie bewerking hoor !
ik ben op het internet aan het zoeken geweest, maar ik kan alleen maar engelse beschrijvingen vinden.
als ik deze door chrome laat vertalen kom ik er nog steeds niet uit
is er iemand die de te nemen stappen in het nederlands gevonden heeft ?
tnx
ik ben op het internet aan het zoeken geweest, maar ik kan alleen maar engelse beschrijvingen vinden.
als ik deze door chrome laat vertalen kom ik er nog steeds niet uit
is er iemand die de te nemen stappen in het nederlands gevonden heeft ?
tnx
- Frank B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb hier even snel iets laten zien wat lucisart kan. Natuurlijk kun je dit in Lucisart helemaal finetunen. Kijk maar eens naar tutorial waar diverse malen lucisart wordt toegepast op 1 foto (beetje op pagina naar beneden scrollen) gaat om lanfscapsfotoSolitary™ schreef:Heel aardig effect, met Lucisart...![]()
Maar het haalt het toch niet bij de portretten van Dragan. Ik mis de speciale kleurweergave en de sfeer. Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje een veredelde pasfoto. Bekijk eens even de site van Dragan, dan begrijp je wat ik bedoel.
Verder, en daar ben ik dan misschien een rare vogel in (maar dat zij dan zo) geloof ik niet zo in een-knops-oplossingen. Ik vind dat je voor een goede foto echt wel moeite moet doen.
Vriendelijke groet,
Jan
http://www.blog.bluehourphoto.com/secretweapon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Ik gebruik Lucis Art ook. Hieronder een bewerking van een portret van mijn zoon tijdens een soort urban shoot

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Ik heb een nieuw portret met dit effect gemaakt. Hierbij opnieuw de action gebruikt die je bij atncentral (http://www.atncentral.com/image_enhance.htm" onclick="window.open(this.href);return false;) kunt downloaden. De action verteld je wat je moet doen (in grote lijnen, het blijft even uitproberen om het gewenste resultaat te krijgen).

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat deze opname niet met een Nikon is gemaakt, maar met een Canon G10. Ik vind dit zelf voor dit topic niet zo'n probleem, maar als de moderators daar anders over denken, dan haal ik hem wel weg....
Vriendelijke groet,
Jan

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat deze opname niet met een Nikon is gemaakt, maar met een Canon G10. Ik vind dit zelf voor dit topic niet zo'n probleem, maar als de moderators daar anders over denken, dan haal ik hem wel weg....

Vriendelijke groet,
Jan
- gijsmondria
- Forumlid
BIj het laatste portret heb ik wel het idee dat er een behoorlijke kleurzweem op de foto zit.
Vind verder de detiails in het gezicht wel mooi geworden.
Vind verder de detiails in het gezicht wel mooi geworden.
Nikon D90
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
Bedankt voor je reactie, Gijs.
De kleuren zijn een beetje eigen aan het effect. Ik heb het net nog even geprobeert (met het pipetje in Lightroom 3). Witbalans gemeten op de verschillende grijstinten rechts naast het hoofd, op de bovenkant van de rugleuning. De witbalans is in orde.
Tja, daar kun je natuurlijk over discussieren of die kleuren mooi zijn of niet. Smaken verschillen nu eenmaal. Ik vind het een prachtig effect (nogmaals, zeker bij oude, knoestige gezichten). Maar goed, dat is my humble opinion natuurlijk. Ik wil niemand mijn mening opdringen....
Vriendelijke groet,
Jan
De kleuren zijn een beetje eigen aan het effect. Ik heb het net nog even geprobeert (met het pipetje in Lightroom 3). Witbalans gemeten op de verschillende grijstinten rechts naast het hoofd, op de bovenkant van de rugleuning. De witbalans is in orde.
Tja, daar kun je natuurlijk over discussieren of die kleuren mooi zijn of niet. Smaken verschillen nu eenmaal. Ik vind het een prachtig effect (nogmaals, zeker bij oude, knoestige gezichten). Maar goed, dat is my humble opinion natuurlijk. Ik wil niemand mijn mening opdringen....

Vriendelijke groet,
Jan
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Is dit eigenlijk ook bruikbaar in Photoshop Elements 8?
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Geen idee. Ik weet niet of je in Elements ook gebruik kunt maken van actions (Ik werk alleen in Lightroom en Photoshop)?
Is er iemand die dat weet?
Vriendelijke groet,
Jan?
Is er iemand die dat weet?
Vriendelijke groet,
Jan?
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Deze tutorial geeft de handeling stap voor stap weer voor PSE:
http://www.photoradar.com/techniques/te ... p-tutorial" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.photoradar.com/techniques/te ... p-tutorial" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank je wel, Riemke, voor de moeite. Is een hele mooie tutorial (heb hem inmiddels bij mijn favorieten gezet). Die kende ik nog niet.
Ik heb inmiddels een nieuw portret gemaakt, waarbij ik het effect iets getemperd heb. Het is een jonger iemand, minder 'knoestig' dus.

Vriendelijke groet,
Jan
Ik heb inmiddels een nieuw portret gemaakt, waarbij ik het effect iets getemperd heb. Het is een jonger iemand, minder 'knoestig' dus.

Vriendelijke groet,
Jan
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Heb je deze nu met die tutorial gedaan? Ziet er wel goed uit.
@Riemke,
Nee, heb ik niet met de tutorial gedaan. Maar die ga ik zeker eens proberen!
Vriendelijke groet,
Jan
Nee, heb ik niet met de tutorial gedaan. Maar die ga ik zeker eens proberen!
Vriendelijke groet,
Jan