vraag over een foto

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Tom
Forumlid
Forumlid

Re: vraag over een foto

Bericht door Tom » do sep 16 2010 10:21 pm

Jaap Driest schreef:Ik denk, eerlijk gezegd, dat het niet realistisch is dat de beeldredactie van een krant met alle freelance fotografen individuele afspraken gaat maken over de manier waarop de foto's bewerkt moeten worden.
Eerder omgekeerd: als je foto's aanlevert aan de krant, moet je rekening houden met het feit dat ze een bepaalde bewerking ondergaan en dat ze in relatief slechte kwaliteit op slecht papier worden afgedrukt.
Dus ik ga met Leon mee: de aangeleverde foto is te donker, vlekkerig, huidskleur neigt daardoor al naar rood.
Krant heeft getracht om te corrigeren en de plank misgeslagen.
Om dit te voorkomen moet je in het vervolg betere (heldere) foto's aanleveren. Krantproof. "Open en Blond" zoals Leon dat zo beeldend omschrijft. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen.
En gewoon leveren volgens de voorwaarden van de fotografenfederatie bijvoorbeeld. Bewerkingen niet toestaan.

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: vraag over een foto

Bericht door Jos » ma sep 20 2010 7:41 am

Ik geef toe: het is niet de mooiste foto, maar de afdruk in de krant is wel heel veel slechter. Dat had zo echt niet gehoeven. Bedrijfsongelukje naar mijn idee... Verder sluit ik me aan bij Jaap en Leon.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”