welke tas nemen jullie mee?
- gvdnberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: welke tas nemen jullie mee?
Ik ben eigenlijk nog op zoek. Jaren had ik mijn D70, met 18-70, 28-105 en 70-300 en SB-800 in mijn rugzak LowePro Rover AW 2, met bovenin allerlei ander spullen, deels niet fotografie verbonden. Onlangs kocht ik bij Foto Konijnenberg een LowePro Slingshot 202 AW, waar al mijn huidige spullen in gingen, tot ik de 70-200 VR I kocht. Nu zit alles weer in de Rover rugzak. De 70-200 zit in zijn meegeleverde tas bovenin de rugzak. Ik wil eigenlijk een tas die groot genoeg is voor al mijn huidige spullen en ook nog een 15,4 inch laptop kan herbergen. Dat laatste met name voor vakanties, waarbij ik dan slechts één tas mee moet nemen en niet twee stuks, één met fotospullen en één met de laptop en toebehoren.
Ik weet het nog niet en lees dit draadje met veel interesse, omdat ik hoop hiermee een goede praktische tas te vinden.
groeten,
Gert van den Berg
Ik weet het nog niet en lees dit draadje met veel interesse, omdat ik hoop hiermee een goede praktische tas te vinden.
groeten,
Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Tsja, ik heb nooit zo goed begrepen waarom iemand de laptop in één tas bij de fotospullen zou willen rondsjouwen. Behalve als je regelmatig langere afstanden met vliegtuig en/of trein reist, want dan is het begrijpelijk dat je niet alleen je fotospullen maar ook je laptop bij je wilt houden. Je zou dan met twee tassen tegen probleempjes met hoeveelheid handbagage kunnen oplopen.gvdnberg schreef:Ik ben eigenlijk nog op zoek. Jaren had ik mijn D70, met 18-70, 28-105 en 70-300 en SB-800 in mijn rugzak LowePro Rover AW 2, met bovenin allerlei ander spullen, deels niet fotografie verbonden. Onlangs kocht ik bij Foto Konijnenberg een LowePro Slingshot 202 AW, waar al mijn huidige spullen in gingen, tot ik de 70-200 VR I kocht. Nu zit alles weer in de Rover rugzak. De 70-200 zit in zijn meegeleverde tas bovenin de rugzak. Ik wil eigenlijk een tas die groot genoeg is voor al mijn huidige spullen en ook nog een 15,4 inch laptop kan herbergen. Dat laatste met name voor vakanties, waarbij ik dan slechts één tas mee moet nemen en niet twee stuks, één met fotospullen en één met de laptop en toebehoren.
groeten,
Gert van den Berg
Als wij met vakantie gaan dan is dat met de auto. De laptop staat dan in ons vakantieverblijf en die wil ik tijdens uitstapjes niet óók nog eens meesjouwen.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- willemr
- Forumlid
- Contacteer:
Zelfs als ik met het vliegtuig ga, gaat de laptop (13" MacBook) en de fotospullenboel in de handbagage (rugzak). Laders en minder duur materiaal gaan vaak in de koffer. Op de bestemming gebruik ik een schoudertas die tijdens de vlucht in de koffer zit.
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Psies wa'k zei...willemr schreef: Zelfs als ik met het vliegtuig ga, gaat de laptop (13" MacBook) en de fotospullenboel in de handbagage (rugzak).

Groet, Jaap
- willemr
- Forumlid
- Contacteer:
Het zal de Cabernet Sauvignon zijn..... *hips*JaapV schreef:Psies wa'k zei...willemr schreef: Zelfs als ik met het vliegtuig ga, gaat de laptop (13" MacBook) en de fotospullenboel in de handbagage (rugzak).

Als ik alles mee wilt hebben voor vakantie gaat de grote schoudertas mee. Daar past letterlijk alles in.
Voor uitjes en loopjes hier in NL gaat de crumpler gewoon mee. Ga toch niet alles meenemen. Ik bedenk gewoon van te voren wat ik wil schieten. Mis ik iets omdat ik die lens niet heb is het jammer voor mij
Voor uitjes en loopjes hier in NL gaat de crumpler gewoon mee. Ga toch niet alles meenemen. Ik bedenk gewoon van te voren wat ik wil schieten. Mis ik iets omdat ik die lens niet heb is het jammer voor mij
Allemaal bedankt voor de reactie, ik ga binnenkort in ieder geval in een goede winkel passen.
groeten,
Ed
groeten,
Ed
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Beste allemaal,ik snap een ding niet wij,fotoliefhebbers hebben allemaal hetzelfde probleem,welke fototas ????? Te groot te klein welke moet het zijn? waarom springt de fabrikant daar niet op in om een tas te maken die uit verschillende demonteerbare (afritsbare ?) tassen bestaat? Een soort van bouwpakket basis tas die uitbreid baar is naargelang de wens ook handig voor op vakantie je kunt alles meenemen en hebt alles bij elkaar ga je op pad rits je de tas af die bij je past.
Probleem opgelost its a simpel.
Probleem opgelost its a simpel.
- willemr
- Forumlid
- Contacteer:
Er zijn een aantal fabrikanten (zoals ThinkTankPhoto) die een modulair systeem maken gebaseerd op een harnas, waarbij je zaken kan toevoegen. Het gaat er alleen niet altijd sexyer uit zien. Daarnaast is een one-bag-fits-all-4ever tas ook niet handig, omdat je dan in de toekomst geen tassen meer verkoopt.
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
willemr schreef:Er zijn een aantal fabrikanten (zoals ThinkTankPhoto) die een modulair systeem maken gebaseerd op een harnas, waarbij je zaken kan toevoegen. Het gaat er alleen niet altijd sexyer uit zien. Daarnaast is een one-bag-fits-all-4ever tas ook niet handig, omdat je dan in de toekomst geen tassen meer verkoopt.

Groet, Jaap
- Evert Zandbergen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Om voorop te stellen, de ideale tas bestaat niet. Zelf maak ik vaak wandelingen waarbij ik ook behoefte heb aan eten en water. Was zelf van menig dat meer mensen dat wel zouden moeten hebben maar na vier maanden onderzoek en passen en meten toch tot de conclusie gekomen dat die tas i.i.g niet bestaat (voor mij).
Uiteindelijke deze:

Gekocht en ben er dik tevreden mee, het is een flinke bult geld maar het is wel super goede kwaliteit, de risten, de stof alles is robuust uitgevoerd.
Als oplossing voor het drinken heb ik aan de zijkant een drinkfles gemonteerd, zo blijven de camera spullen ook vrij van water.
Het enige is (dat kan ik nu al zeggen) dat je uiteindelijk toch twee tassen zal gaan houden, omdat ik ook niet altijd met m'n rugzak wil zeulen als ik naar een familiefeestje ga maar wel m'n flitser b.v. mee wil, dan kun je beter een kleine stealth reporter ernaast houden.
Evert
Uiteindelijke deze:

Gekocht en ben er dik tevreden mee, het is een flinke bult geld maar het is wel super goede kwaliteit, de risten, de stof alles is robuust uitgevoerd.
Als oplossing voor het drinken heb ik aan de zijkant een drinkfles gemonteerd, zo blijven de camera spullen ook vrij van water.
Het enige is (dat kan ik nu al zeggen) dat je uiteindelijk toch twee tassen zal gaan houden, omdat ik ook niet altijd met m'n rugzak wil zeulen als ik naar een familiefeestje ga maar wel m'n flitser b.v. mee wil, dan kun je beter een kleine stealth reporter ernaast houden.
Evert
[Nikon gear]
-- Nikon D300s, Nikon 50mm 1.4, Nikon 28-80, Sigma 70-200 2.8, Sigma 400 f5.6, SB-800 en nog wat batterijen meuk ---
-- Nikon D300s, Nikon 50mm 1.4, Nikon 28-80, Sigma 70-200 2.8, Sigma 400 f5.6, SB-800 en nog wat batterijen meuk ---
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Ok, maar welke (merk/type) tas is dat?Evert Zandbergen schreef: Uiteindelijke deze:
Evert
Groet, Jaap
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Volgensmij een Lowepro computrekker.
Ik heb sinds enkele maanden de ThinkTank Rotation 360. Het is en blijft een zeer persoonlijke keuze, maar voor mij was het draag comfort een belangrijk iets. Daarnaast natuurlijk dat alles erin past. In het roterende gedeelte zitten mijn Makro en Groothoek en heb ik nog ruimte voor kleinere zaken. In het hoofdvak zit de camera met een 18-200mm als ook de SB-900. Mijn Sigma 150-500 hangt aan een extra module aan de zijkant. Aan de andere kant een fles water (voor de balans
). De Manfrotto hangt aan de achterkant en het kleine spul zoals: doekjes, oplader, extra batterij, draadloze bediening, etc zit in de diverse vakjes.
Voor mij een prima tas en vooral de afneembare "buik tas" is handig als je niet alles wilt meeslepen.
Groet,
JJK

Voor mij een prima tas en vooral de afneembare "buik tas" is handig als je niet alles wilt meeslepen.
Groet,
JJK
Ik geloof ook niet in 1 tas. Ik heb dat geprobeerd, maar dat lukte helaas niet.
Ik heb op dit moment een grote Correspondent C400 van Naneu Pro. Dit is een schoudertas, waar erg heel erg veel in past. Deze tas vind ik te groot om mee te lopen, maar als ik een aantal dagen naar een hotel ga, of een vakantiehuisje, dan is het handig om alles te transporteren. Ook gebruik ik deze tas om thuis alles netjes en veilig te bewaren.
Ik heb ook een Correspondent C300. Toch wel wat kleiner dan de C400, maar ook veel capaciteit. Gaat mee als ik veel mee wil nemen, maar niet ver hoef te wandelen.
Dan heb ik een Lowe Pro Compu Primus AW. Dat is een erg comfortabele rugzak, die meegaat op reis. Ik loop daar met een gemak een dag mee op de rug. Vorig jaar in Afrika had ik een D300 body, een Nikon 105mm, een Nikon 80-400, een Tokina 12-24 en een 50mm bij me, een flitser, filters en nog wat andere accessoires. Geen enkel probleem! EN dan ook nog genoeg plek (in het aparte vak) voor boterhammetjes, een trui, een vogel- en dierengids en dergelijke!
Deze gaat straks dus ook mee naar Borneo.
En dan heb ik nog een Thinktank Holster 50 V2.0. Voor als ik alleen de body en 1 lens (meestal de 70-200) mee wil nemen.
Groet,
Yves
Ik heb op dit moment een grote Correspondent C400 van Naneu Pro. Dit is een schoudertas, waar erg heel erg veel in past. Deze tas vind ik te groot om mee te lopen, maar als ik een aantal dagen naar een hotel ga, of een vakantiehuisje, dan is het handig om alles te transporteren. Ook gebruik ik deze tas om thuis alles netjes en veilig te bewaren.
Ik heb ook een Correspondent C300. Toch wel wat kleiner dan de C400, maar ook veel capaciteit. Gaat mee als ik veel mee wil nemen, maar niet ver hoef te wandelen.
Dan heb ik een Lowe Pro Compu Primus AW. Dat is een erg comfortabele rugzak, die meegaat op reis. Ik loop daar met een gemak een dag mee op de rug. Vorig jaar in Afrika had ik een D300 body, een Nikon 105mm, een Nikon 80-400, een Tokina 12-24 en een 50mm bij me, een flitser, filters en nog wat andere accessoires. Geen enkel probleem! EN dan ook nog genoeg plek (in het aparte vak) voor boterhammetjes, een trui, een vogel- en dierengids en dergelijke!
Deze gaat straks dus ook mee naar Borneo.
En dan heb ik nog een Thinktank Holster 50 V2.0. Voor als ik alleen de body en 1 lens (meestal de 70-200) mee wil nemen.
Groet,
Yves