Vogels [verzamel]
Re: vogels, welke leven er in jullie tuin ? ofzo..(verzamel)
@ ruud, Heel knap gedaan onder die omstandigheden en met zo'n lange sluitertijd. Bijzonder hoor.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
super moment..maar wat nog meer "super" is mi, 1/25 800mm uit de hand en dan deze scherpte..
ik ben net terug van een wandeling in en om het bos, en mijn 1ste buizerd mogen vast leggen..zo eens even kijken of het was is geworden..
ik ben net terug van een wandeling in en om het bos, en mijn 1ste buizerd mogen vast leggen..zo eens even kijken of het was is geworden..

http://martijnbunte.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinds lange tijd er op uit en richting Maasvlakte vanwege de voorbijgangers.
Daar is niets maar dan ook niets meer te beleven op de bekende plekken. Waar ik verleden jaar nog een mooie serie goudhaantjes kon schieten is het nu over de totale lengte afgezet met een hek. Verder overal bouwprojecten.
Na kostbare uren verspilt te hebben wat moed verzamelt en richting Brouwersdam. Het licht was niet bijster maar toch een paar soorten kunnen fotograferen. Toen het licht beter werd moest ik helaas weg.
Er zat een schooltje (volgens mij vrij jonge) bontbekplevieren. Omdat het hoog getij was en de maaltijd achter de rug was het tijd voor de verzorging en een dutje. Sommige werkte wel mee.
Hier de eerste van de serie. Klik voor exif of full format.

Daar is niets maar dan ook niets meer te beleven op de bekende plekken. Waar ik verleden jaar nog een mooie serie goudhaantjes kon schieten is het nu over de totale lengte afgezet met een hek. Verder overal bouwprojecten.
Na kostbare uren verspilt te hebben wat moed verzamelt en richting Brouwersdam. Het licht was niet bijster maar toch een paar soorten kunnen fotograferen. Toen het licht beter werd moest ik helaas weg.
Er zat een schooltje (volgens mij vrij jonge) bontbekplevieren. Omdat het hoog getij was en de maaltijd achter de rug was het tijd voor de verzorging en een dutje. Sommige werkte wel mee.
Hier de eerste van de serie. Klik voor exif of full format.

- GTJ
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Goeie actie Ruud, knap staaltje hoor, op 1/25 850mm uit de hand iso 800.
Deze reiger kwam vlak bij me zitten in de Breebaartpolder. Hij schrok van het klikken van m'n camera en vloog weg. Foto is niet gechropt.

Deze grutto wilde maar niet dichtbij komen helaas.

Deze reiger kwam vlak bij me zitten in de Breebaartpolder. Hij schrok van het klikken van m'n camera en vloog weg. Foto is niet gechropt.
Deze grutto wilde maar niet dichtbij komen helaas.
-
- Forumlid
- Contacteer:
3 knappe foto's, tobias die van jou heeft een hoog knuffelgehalte..erg mooi
Rosse grutto. Wolkendek inmiddels wat dunner wat een een leuk effect geeft op de kiezels in de voorgrond.

Laatst gewijzigd door Tobias op di sep 21 2010 10:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
- Contacteer:
mijn 1ste vastgelegde buizerd

nu nog beeldvullender, en betere kwaliteit..

nu nog beeldvullender, en betere kwaliteit..
Altijd spannend een buizerd voor je camera. Ook onberekenbaar. Sommige blijven onverstoord zitten andere gaan en snel van door. Vooral als ze in een gebied leven waar weinig beweging is of mensen komen. Op zich heeft het wel iets met de ruimte eromheen.
Edit; Geeft een goed beeld zoals we het meestal zien. Op de eerste foto komt de vogel mooi los van de achtergrond en zorgt voor diepte in de opname.
Dan heeft ruud meer geluk. Daar vliegen de sperwers bijna door zijn krullenbol
Edit; Geeft een goed beeld zoals we het meestal zien. Op de eerste foto komt de vogel mooi los van de achtergrond en zorgt voor diepte in de opname.
Dan heeft ruud meer geluk. Daar vliegen de sperwers bijna door zijn krullenbol

Laatst gewijzigd door Tobias op di sep 21 2010 10:24 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
- Contacteer:
ze hebben hier zoveel ongestoorde natuur tot hun beschikking, zie ze regelmatig maar ze zijn altijd erg schuw..
op naar een nieuwe kans...en meer mm
op naar een nieuwe kans...en meer mm

Meer mm is wel makkelijk maar soms verval je ook te vaak om de vogel teveel in te kaderen. Doe het zelf soms te vaak. Ga er toch eens meer bij stil staan om meer omgeving mee te nemen.
-
- Forumlid
- Contacteer:
een vogel in zijn omgeving is zeker wel mooi, zal voorlopig niet anders kunnen..
heb erg mooie foto's voorbij zien komen op deze manier, maar het merendeel bestaat zeker uit beeldvullend

heb erg mooie foto's voorbij zien komen op deze manier, maar het merendeel bestaat zeker uit beeldvullend
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik moet mezelf maar eens bij je uitnodigen; deze stadse aap komt sowieso nooit roofvogels tegen (of ziet ze gewoon niet), maar ze cirkelen zeker niet om m'n hoofd.ruud schreef:Loop ik net de deur uit naar een klant van me om wat werk te bekijken vliegt er bijna letterlijk een sperwer tegen mijn hoofd aan die achter een
prooi aanzit![]()

Erg knap trouwens om zo'n plaat af te leveren met zo'n sluitertijd op 850mm...
Roofvogels hebben meestal een kromme snavelPatrick schreef: Ik moet mezelf maar eens bij je uitnodigen; deze stadse aap komt sowieso nooit roofvogels tegen (of ziet ze gewoon niet), maar ze cirkelen zeker niet om m'n hoofd.![]()
![]()
![]()

-
- Forumlid
- Contacteer:
mini meeting bij ruud in de tuin..?

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik ben voor, maar ik denk dat Ruud dat eerst maar even moet goedkeuren...martijn1 schreef:mini meeting bij ruud in de tuin..?