nieuw: D7000

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Re: nieuw: D7000

Bericht door JaapV » za sep 18 2010 10:05 pm

flitslicht schreef:
Grojan schreef:De pre-productieserie kan je hier vinden: http://blog.chasejarvis.com/blogpics/Ni ... o-Gallery/" onclick="window.open(this.href);return false;, daar staat ie niet tussen, op verzoek van de lezers van het blog is de hoge iso foto geplaatst, past niet in de serie en is ook niet representatief voor het werk van Chase Jarvis.
Daarom vind ik het niet echt een promotiefoto.

Groeten Jan
Laten we het er eerst over eens zijn dat we samen slakken op laag water aan het zoeken zijn :wink:

Maar de originele post is dit: http://blog.chasejarvis.com/blog/2010/09/nikon-d7000/" onclick="window.open(this.href);return false;

... waarvandaan hij verwijst naar deze (jouw link): http://blog.chasejarvis.com/blogpics/Ni ... o-Gallery/" onclick="window.open(this.href);return false;

...en iets verder staat *UPDATE*: http://blog.chasejarvis.com/blog/nikon- ... ew-images/" onclick="window.open(this.href);return false;

met de gewraakte foto. En daarom is het volgens mij wél een promotiefoto :mryellow:
Ome Ken schrijft dit in zijn eerste D7000 commentaar (5 klikjes naar beneden):
Two types of Auto White Balance!
A new “Ambient” auto white balance setting seems as if it will render tungsten light as orange,
instead of trying to make it white.
I'll have to wait until I get a shipping production model to see what this really means.

Dit lijkt de "oplossing" te zijn van het "probleem" (voor zover het een probleem is en voor zover het een oplossing nodig heeft...) 8)
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

sjakie

Bericht door sjakie » di sep 21 2010 8:57 am

ben benieuwd of er - evt. In een update - nog 25 fps 1080p gaat komen.. Raar alsa het bij 24 blijft.

JosK
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door JosK » di sep 21 2010 11:15 am

Dat zou ik ook wel willen, 720p25 is voor mij in de meeste gevallen prima, maar liever 1080p25. Van 24 naar 25 is toch weer een extra encodeerslag. Verder ben ik benieuwd of ze het filmen onder kunstlicht (lees effectverlichting van discotheken, concerten en festivals) verbeterd hebben, dat was bij de D90 behoorlijk slecht met horizontale strepen in beeld.
klijnfotografie.com

sjakie

Bericht door sjakie » wo sep 22 2010 8:29 pm

Het lijkt erop dat wij dezelfde hobby hebben Jos - als ik fulltime door was gegaan met fotografie en motion was ik uiteindelijk bij een complete Canon 5DII-set voor filmwerk geëindigd en een Nikon D700-set voor fotografie (fotografeer veel met weinig licht).

Mip

Bericht door Mip » wo sep 22 2010 8:38 pm

Tja, laatst ben ik met de boswachter en een stel fanatieke amateurs mee geweest, met in het achterhoofd mijn D40 te vervangen voor een D90 (o.a. vanawege betere display, meer displaymorglijkheden, mogelijkheid oude (=non-HSM objectieven) te gebruiken.

Tijdens die wandeling veel over gesproken, en het plan opgevat een D300 op Marktplaats te gaan zoeken.

Maar nu komt opeens Nikon weer met een D7000, die wel verdacht dicht in de buurt van een D300 ligt. Ook de prijs zou ongeveer gelijk moeten liggen. Tweakers.net zegt nu €1189 voor een D7000 en €1160 voor een D300s...
Dus wat doet dat met de prijs over een jaartje (want ik kan met de D40 voorlopig wel even vooruit)?

Keuzes keuzes keuzes.

Ik kijk voorlopig de prijzen maar eens aan, hou MP in de gaten en zal er tzt maar eens een draadje over beginnen.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do sep 23 2010 8:01 am

Heb eens even gefilmd met de D7000. Met een 18-55 oid zoom zul je er geen problemen mee hebben. Maar om de AF functie het moeilijk te maken: met een f4 300mm AFS op de D7000. Als je vooraf ergens op scherp gesteld hebt, kan de camera de AF vasthouden als je filmt. Je maakt het de camera moeilijker door het in de hand te doen. Zo gauw je het beeld iets veranderd gaat het scherpstelvlak bv van 6 naar 20 meter, dan kan de D7000 met alleen contrast AF, dat niet volgen. En de AF is traag, met name door de lange scherpstelslag van een 300mm.
De verbetering voor Nikon is dat de D7000 de eerste camera is MET AF tijdens het filmen. Maar je filmt wel in het beperkte MPEG formaat.

JosK
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door JosK » do sep 23 2010 9:33 am

Zo beperkt is die MPEG codec niet (H.264/MPEG-4 geavanceerde videocodering), dat is dezelfde codec als waar m'n Panasonic videocamera ook mee filmt, en dan ook nog eens meteen in een MOV container, dus QuickTime ready - geen transcoding nodig. Het lijkt me gewoon mooi als ik met een D7000 2 vliegen in 1 klap kan slaan. En een goeie tweede body én een filmfunctie voor scherpte/diepte effecten die ik met de Pana niet kan halen. AF zal waarschijnlijk toch allemaal met de hand gaan voor hetgeen wat ik ermee ga doen.
klijnfotografie.com

sjakie

Bericht door sjakie » do sep 23 2010 9:54 pm

Een bekende heeft op de Photokina eens gevraagd of veler verzoek 1080 @ 25 fps nog in een firmware-update opgelost kan worden.
Het antwoord was dat daar op dit moment nog niks over gezegd kan worden. Ben ik de enige die hier lichtelijk moedeloos van wordt?

JosK
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door JosK » vr sep 24 2010 12:43 pm

Moedeloos niet, maar het zou toch prettig zijn. Canon's 5D kon ook alleen 30p en dat hebben ze met FW ook gefixt. Liever 24p dan 30p!
klijnfotografie.com

thom

Bericht door thom » za sep 25 2010 4:40 pm

En waarom niet, zoals de goedkope Canon 550d, gelijk 24, 25, 30 en 60fps? Hoe dan ook, de 24 is geloof ik toch wel de standaard voor dvd en b-ray, of heb ik het mis?
Ik ben wel heel benieuwd hoe de d7000 als videokamera in de studio werkt, met belichting en handmatige focus. Als dit net zo goed werkt als een camcorder van rond de 1200 euro ga ik er gelijk een bestellen. Misschien eerst nog maar even wat meer diepgaande reviews afwachten.

Groet, Thom

thom

Bericht door thom » di sep 28 2010 4:02 pm

En ik hoop ook dat mijn 'beloved' 24 AF, die bijna zit vastgegroeid aan mijn D200, het net even wat beter doet op de D7000.

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » di sep 28 2010 8:40 pm

Curieus! :huh:
De 7 (web)fotowinkels die ik altijd in de internetzoeker houd zijn:
camera.nl Barendrecht;
CameraNu.nl Urk;
CameraTools.nl Apeldoorn;
Calumet Rotterdam en 020;
Foka Rotterdam;
KameraExpress Capelle a/d IJssel en 020;
Konijnenberg Den Ham en Den Haag.

Na geruime tijd gebrek aan belangstelling te hebben geveinsd, heeft ook KE zich vandaag voornemens getoond heeft om t.z.t. de D7000 te gaan verkopen. Nu blijft alleen camera.nl Barendrecht wat dit betreft koppig een andere kant op kijken.

Zijn er overigens buiten deze zeven (en buiten de incidentele uitspattingen van bepaalde MM en Saturn filialen!) nog meer fotowinkels die de moeite van een frequente scan waard zijn?
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

M@rcel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door M@rcel » di sep 28 2010 9:37 pm

De D7000 wordt niet eerder geleverd vanaf eind oktober.

thom

Bericht door thom » di sep 28 2010 10:12 pm

Hebben ze net genoeg tijd om die extra 25fps even voor ons te regelen. En nu maar hopen dat ze meelezen en heel erg nerveus worden!

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di sep 28 2010 11:03 pm

JaapV schreef:camera.nl Barendrecht;
CameraNu.nl Urk;
CameraTools.nl Apeldoorn;
Calumet Rotterdam en 020;
Foka Rotterdam;
KameraExpress Capelle a/d IJssel en 020;
Konijnenberg Den Ham en Den Haag.
Tik je het woord Amsterdam liever niet Jaap? :twisted:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”