Welke RAW bewerkingssoftware? (ik kom er niet meer uit)

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
palone

Re: Welke RAW bewerkingssoftware? (ik kom er niet meer uit)

Bericht door palone » do sep 23 2010 8:55 am

Ik heb ook naar de software gekeken. Er is Capture NX 2 en er is Capture NX2 upgrade.
Is die upgrade nodig ? Heb je dat nodig ?
Als ik alleen eerst Capture NX2 koop, dan zou je er toch vanuit mogen gaan dat je dan alle upgrades erbij krijgt, zodat je de laatste versie hebt.

http://www.nikon.nl/nl_NL/product/software/capture-nx-2" onclick="window.open(this.href);return false;

Patrick

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do sep 23 2010 9:14 am

palone schreef: Als ik alleen eerst Capture NX2 koop, dan zou je er toch vanuit mogen gaan dat je dan alle upgrades erbij krijgt, zodat je de laatste versie hebt.
Ervan uit mogen gaan en de werkelijke praktijk zijn 2 verschillende zaken.
Doorgaans heb je bij aankoop van de Nikon software niet de laatste versie en moet jezelf zorg dragen voor de laatste updates die je kunt downloaden bij Nikon Service. Die updates werken dan overigens wel gewoon met de sleutel die je bij je gekochte versie erbij hebt gekregen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

palone

Bericht door palone » do sep 23 2010 9:35 am

Waarom zou je dan moeten betalen voor de upgrade versie, wat is er anders aan ?

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » do sep 23 2010 9:43 am

palone schreef:Waarom zou je dan moeten betalen voor de upgrade versie, wat is er anders aan ?
De Upgrade versie is uitsluitend bedoeld voor bezitters van Capture NX. Bij het installeren van de NX2 upgrade versie wordt dan gevraagd om beide registratiecodes in te voeren (dus die van NX2 en van NX). Als je niet over een registratiecode van NX beschikt, moet je de standaardversie (aka volledige versie) van NX2 hebben.

Ik beschik zelf over (legale versies!) van CNX2, PS CS4, Elements 8 en Capture One 5. Al deze programma's hebben hun sterke en zwakke punten, maar voor het meeste werk ben ik volledig verslingerd aan CNX2!
Jur

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”