Ik ben vamiddag even aan het proberen geweest, Huib heeft me een aantal tips gegeven, dank daarvoor en ik moet zeggen dat dit wel z'n vruchten heeft afgeworpen met de converter er tussen, ik ben in ieder geval erg blij met de scherpte van de onderstaande foto. Heb de VR voor de verandering eens uit gezet. Foto is genomen op een rijstzak vanuit de auto.
Vogels [verzamel]
- GTJ
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: vogels, welke leven er in jullie tuin ? ofzo..(verzamel)
mooie plaat Martijn.
Ik ben vamiddag even aan het proberen geweest, Huib heeft me een aantal tips gegeven, dank daarvoor en ik moet zeggen dat dit wel z'n vruchten heeft afgeworpen met de converter er tussen, ik ben in ieder geval erg blij met de scherpte van de onderstaande foto. Heb de VR voor de verandering eens uit gezet. Foto is genomen op een rijstzak vanuit de auto.

- Cees
- Forumlid
Dit is één van de draadjes die ik met het meeste plezier en de grootste bewondering volg; wat een fantastische foto's komen hier voorbij!
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- LexHav
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Inderdaad Cees.......wat een prachtige plaatjes..... ik wordt er een beetje jaloers van 
Je moet wel de spullen hebben, .....en uiteraard de man/vrouw achter de camera is misschien nog belangrijker.

Je moet wel de spullen hebben, .....en uiteraard de man/vrouw achter de camera is misschien nog belangrijker.
Met vriendelijke groet, Lex
Nikon D7100, Tamron 70-300, 90mm, Sigma 17-50, 150-500mm, SB700 in een Lowepro SlingShot 302 AW
Mijn Flickr
Nikon D7100, Tamron 70-300, 90mm, Sigma 17-50, 150-500mm, SB700 in een Lowepro SlingShot 302 AW
Mijn Flickr
Ja, goede spullen helpt zeker. Maar je moet ook vooral heel veel geduld hebben en het helpt als je je goed voorbereid. Dus kijken wat het weer is, van welke kant de zon zal staan (als die er is) op een bepaald tijdstip en standpunt, hoe vogels zich gedragen en hoe je ze herkent aan het geluid, etc.
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Manderijneend net voordat ze overgingen tot "de daad".
Wat een fantastisch beest is dit toch, z'n powerveren staan al omhoog.

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
geweldige eendjes, ben laatst heel wat vijvers afgereden op zoek naar ze..maar helaas..
gtj bedankt, nu nog iets bijzondere vogels voor de lens krijgen..
gtj bedankt, nu nog iets bijzondere vogels voor de lens krijgen..

http://martijnbunte.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Contacteer:

tok tok

http://martijnbunte.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
@GTJ, je beelden komen mooi neutraal over en de scherpte zit er goed in voor 850mm ook de 500mm en lange sluitertijd is prima.
De opname van de manderijneend staat er strak op.
Bij ons achter is een kinderboerderij en daar zwemmer er een paar. Ik fotografeer ze weleens omdat het een soort van varende kleurenkaart is en zodoende je instellingen lekker kan testen.
@martijn1. Niet makkelijk om deze donkere vogel goed te fotograferen. Is je prima geluk
De opname van de manderijneend staat er strak op.
Bij ons achter is een kinderboerderij en daar zwemmer er een paar. Ik fotografeer ze weleens omdat het een soort van varende kleurenkaart is en zodoende je instellingen lekker kan testen.
@martijn1. Niet makkelijk om deze donkere vogel goed te fotograferen. Is je prima geluk
Gisteren nogmaals een poging gedaan om wat aalscholvers in de lucht vast te leggen.

GTJ schreef:Manderijneend net voordat ze overgingen tot "de daad".Wat een fantastisch beest is dit toch, z'n powerveren staan al omhoog.
![]()
" Martijn prachtig die kauw op foto 1"
Prachtige eend hoor. Qua tekening van het nivo Jan van Genten, mooie foto, groet, peter
-
- Forumlid
Jeroen , ziet goed uit zo alleen vind ik de meeuw wel krap gekaderd.
Je zou bv. een horizontale crop kunnen maken waarbij de vogel het beeld in kijkt , je krijgt dan een betere compositie.
Had deze ook nog in mijn uitzoek map staan .
Het is en blijft een voorrecht om in nederland woudaapjes te kunnen aanschouwen , heb er dan ook weer behoorlijk wat tijd in gestoken dit jaar
want het blijven unieke vogels , je kan hier dus ook goed zien hoe klein ze eigenlijk zijn want een paar rietstengels zijn al genoeg om hem te dragen.

Je zou bv. een horizontale crop kunnen maken waarbij de vogel het beeld in kijkt , je krijgt dan een betere compositie.
Had deze ook nog in mijn uitzoek map staan .
Het is en blijft een voorrecht om in nederland woudaapjes te kunnen aanschouwen , heb er dan ook weer behoorlijk wat tijd in gestoken dit jaar
want het blijven unieke vogels , je kan hier dus ook goed zien hoe klein ze eigenlijk zijn want een paar rietstengels zijn al genoeg om hem te dragen.

Laatst gewijzigd door ruud op zo sep 26 2010 1:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb de meeuw even opnieuw gekaderd, nu horizontaal, wordt de foto inderdaad beter van.

Nog een van de Mandarijneend, nu in de schaduw.

Nog een van de Mandarijneend, nu in de schaduw.
Dat is een hele bijzondere ruud.
Als ik de ANWB vogelgids mag geloven dan heeft deze vogel tot 1990 in NL gebroed en in de periode 1990 -2001 niet elk jaar of wel jaarlijks maar met minder dan 50 paren.
Volgens vogelvisie broeden er thans nog enkele tientallen paren en is er sprake van sterke afname. Staat al geruime tijd op de rode lijst.
Zeer bijzonder om de kleinste reiger van NL te ontmoeten en ook nog eens vast te leggen.
Als ik de ANWB vogelgids mag geloven dan heeft deze vogel tot 1990 in NL gebroed en in de periode 1990 -2001 niet elk jaar of wel jaarlijks maar met minder dan 50 paren.
Volgens vogelvisie broeden er thans nog enkele tientallen paren en is er sprake van sterke afname. Staat al geruime tijd op de rode lijst.
Zeer bijzonder om de kleinste reiger van NL te ontmoeten en ook nog eens vast te leggen.
- Franklin
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Meeuw tijdens lunch:

D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
-
- Forumlid
Dit zijn zeker bijzondere momenten voor een vogelaar huib , zo`n woudaap in nederland bekijken is voor veel vogelaars een natte droom.Tobias schreef:Zeer bijzonder om de kleinste reiger van NL te ontmoeten en ook nog eens vast te leggen.
Heb ook een aantal keren gewoon staan kijken zonder de camera aan te raken gewoon om het gedrag beter te kunnen waarnemen.
In het verleden hebben ze ook bij jou om de hoek ieder jaar gebroed (reeuwijk) maar helaas zijn ze daar ook weg gebleven.
Dit mannetje op de foto is er één van de vier aanwezigen woudapen dit jaar (2 broedparen) .
Het is de kleinste reiger van de benelux , volgend jaar ga ik zeker weer kijken .
Hier een linkje over reeuwijk huib , http://www.groenehartvertellingen.nl/Pa ... d_1960.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen tot weinig tijd gehad om weg te gaan dit weekend overigens , dus heb nog wat oude foto`s opnieuw bekeken en anders benaderd.
Hier een blauwborst in breedbeeld zodat er meer biotoop aanwezig is in de foto.