Heel erg leuk om te doen. Helaas heb ik geen afbeelding van de omslag bij de hand om even te laten zien maar wel dezelfde afbeelding op een handdoek. Links dus de handdoek uit de jaren '60 en rechts de foto die ik gisteren gemaakt heb.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar heb uit praktische overwegingen voor een hele vlakke verlichting gekozen. Je kan hieronder zien hoe de situatie was, precies zo als de originele foto genomen is met het laken erachter, waarbij de motor aan de achterkant tegen het laken aanstond. Omdat er in hoog tempo tientallen foto's moesten worden afgedrukt en opgestuurd die zoveel mogelijk op het omslag leken heb ik de zaak zo verlicht dat er geen schaduw op het laken erachter viel, want dat zou te storend werken. Dat heeft dan natuurlijk weer consequenties. Helaas had men niet mijn suggestie gevolgd een groter doek te nemen dus het was, zoals altijd, roeien met de aanwezige riemen. Eea is al afgewerkt, dus nabewerken heeft niet veel zin meer. Maandag wordt de foto overigens getoond in 'De Wereld Draait Door' is mij verteld.Léon Obers schreef: Alleen vind ik net als A90 het contrast wat vlak, met name in het gezicht/hoofd ten opzichte van de rest.
Gezien de omstandigheden die je hierboven beschrijft vind ik de scherpte toch niet ok hoor. Met liveview scherpgesteld/gecontroleerd?flitslicht schreef:Te weinig scherpte op de ogen vind ik niet voor een 100% crop; je kan natuurlijk wel meer gaan verscherpen maar dat heeft weer andere nadelen. De foto is genomen op f/11, vanaf statief en met flits terwijl is scherpgesteld op het gezicht.[/img]
Ik doel niet op de uitlichting, daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar ik doel op de nabewerking, van met name het gezicht.flitslicht schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, maar heb uit praktische overwegingen voor een hele vlakke verlichting gekozen.Léon Obers schreef: Alleen vind ik net als A90 het contrast wat vlak, met name in het gezicht/hoofd ten opzichte van de rest.
...
Eea is al afgewerkt, dus nabewerken heeft niet veel zin meer.