Bericht
door gongon » zo sep 26 2010 7:00 pm
Gefeliciteerd met je kleindochter, kan je vertellen dat het heel leuk is.
Ik heb sinds een half jaar een kleindochter.
Een keer in de week pas ik op en leuk dat ik het vind, maak zo per week een paar honderd foto`s. Is echt heel lekker als je alleen met je kleindochter bent en dan op je gemak foto`s kan maken.
Toen ik hoorde dat het een meisje werd bij de eerste echo vond ik het eerst niet leuk, ben echt een moeder voor jongens, zie mezelf niet zo tutten met een meisje, maar ik vind het echt heel erg leuk nu. Niet dat tutten dat zal ik nooit gaan doen, ben niet zo van haren vlechten e.d.
En pittig dat meisjes zijn, mijn neef heeft een dochter van drie en dat is ook al zo`n pittige tante, daar ben ik ook zo`n beetje Oma van, dat zegt mijn neef tenminste, ik ben zijn tweede moeder zegt hij dus is zijn dochter ook een beetje mijn kleindochter. Mijn neef kwam vanaf dat hij op de kleuterschool zat altijd bij mij spelen, zijn zus ook, maar hij kwam altijd al voor zevenen s`ochtends zodra zijn vader naar het werk ging, dus hij heeft heel wat tijd bij mij en mijn twee zonen doorgebracht. Mijn zonen en hij hadden een folderwijk en die werd altijd bij mij op tafel gesorteerd, meestal ging ik de folders ophalen en dan waren we met zijn allen gezellig folders aan het sorteren als ze van school kwamen.
Mijn kleindochter houd me in ieder geval wel flink bezig, ga meestal ook even met haar wandelen dan slaapt ze tenminste af en toe nog eens, ze doet als we thuis zijn alleen maar hazenslaapjes. Na een kwartiertje is madam weer klaarwakker en klaar om te keten. Dus dat doen we dan ook, lekker keten, en als ik haar voorlees heeft ze het ook naar haar zin.
Ze zit ook twee dagen in de week in een creche maar daar vinden ze dat er minder aandacht aan haar besteed moet worden. Ze hebben teveel werk aan haar. Nou ligt ze heus thuis ook weleens lekker alleen te spelen, maar aandacht heeft zo`n kind toch ook nodig dacht ik zo.
Vind het wel jammer dat ik niet bij mij thuis kan oppassen, maar goed het is natuurlijk ook een risico met vier honden over de vloer. Mijn honden zijn geen kinderen gewend en Pinschers zijn niet echt de makkelijkste honden, plus dat ik er een bij heb die een verschoven rugwervel heeft en als die geaaid word als ze het niet ziet dan is haar eerste reactie om te bijten en daar moet je toch niet aan denken. Kan ze dan natuurlijk wel in een slaapkamer opsluiten, maar mijn man werkt niet meer en is ook hele dagen thuis en die vind het niet leuk om de honden een hele dag op te sluiten. maar eigenlijk achteraf wel lekker om even een dagje alleen te zijn, samen met Carice dan.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.