LHS_80 schreef:Jomar schreef:Dat je nog geen statief hebt is duidelijk te zien
De foto's zijn stuk voor stuk heel onscherp, ik denk snel statief regelen, dan nog een keer proberen
deze poging is naar mijn mening niet gelukt

Okee bedankt voor het commentaar, al heb aan het commentaar hierboven niet veel ...

het was me al duidelijk dat de foto's mislukt/ niet goed gelukt zijn, maar ik wilde graag tips hoe beter te werken qua instellingen 's nachts.. dat ik daarbij een statief nodig zal hebben snapte ik al, zoals je kon lezen in de start van mijn post
Zijn er nog mensen die mij opbouwende kritiek kunnen geven als in instellingen, dingen om op te letten bij nachtfotografie etc?

Dat je enig commentaar zou krijgen bij het posten van deze foto's kan je natuurlijk verwachten, het commentaar zal alleen niet zo ferm zijn als in de beoordelingen
en je geeft zelf al aan wat het probleem is, het statief.
Qua opbouwende kritiek zou ik zeggen het volgende:
Zoals je zelf al aangaf een statief, een ruime scherptediepte creëren, en probeer je ISO zo laag mogelijk te houden,
ik schiet nachtfotografie uitsluitend op ISO 100 om zo weinig mogelijk ruis te krijgen.
Dan testen met welke sluitertijd je het mooiste resultaat krijgt, en bij weinig licht kan dat best wel eens heel lang zijn,
en het liefst werken met een afstandbediening ( deze zijn overigens best wel goedkoop te krijgen )
Maak gewoon veel opnames, en het liefst in NEF, daar je qua belichting daarna nog heel veel kanten op kunt.