Andere fotokleur bij toevoegen picasa

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Mickey Mike
Forumlid
Forumlid

Andere fotokleur bij toevoegen picasa

Bericht door Mickey Mike » wo sep 29 2010 9:39 pm

Zo iemand mij kunnen vertellen waarom ik z'n grouwe kleur krijg op mijn foto's als ik deze toevoeg op picasa om ze vervolgens op het forum te zetten. (zie voorbeeld)

Op de PC zien de foto's en mooi uit maar als ik ze op Picasa zet zien ze er zo uit :wink:

Afbeelding

Het zelfde gebeurd bij Flicker alleen kan ik daar de foto's nog iets bijstellen maar dat moet tcht niet de bedoeling zijn

Afbeelding

:?: :?:
Nikon D300s - 17-55mm 2.8 - 70-200mm VR 2.8 - TC-17E II - Speedlight SB-900 - Kata R-102

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Andere fotokleur bij toevoegen picasa

Bericht door Patrick » do sep 30 2010 2:17 am

Ik zou zeggen: controleer even of ze wel in sRGB staan. Ik kan het niet voor je doen, want er staat geen EXIF (meer) in je foto's...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » do sep 30 2010 8:05 am

Waarschijnlijk staan je foto's in het verkeerde kleurprofiel en het is net wat Patrick ook aangeeft, dat hoort SRGB te zijn. Dat verander je in Photoshop door te gaan naar edit/convert to profile. Ik doe de eerste bewerkingen in Lightroom en dan staan mijn foto's altijd in Profoto RGB, dus ik converteer ook alles naar SRGB.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » do sep 30 2010 10:49 am

Zet deze maar in je agenda: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 10&t=28183" onclick="window.open(this.href);return false;

;)

Mickey Mike
Forumlid
Forumlid

Bericht door Mickey Mike » do sep 30 2010 9:17 pm

Riemke schreef:Waarschijnlijk staan je foto's in het verkeerde kleurprofiel en het is net wat Patrick ook aangeeft, dat hoort SRGB te zijn. Dat verander je in Photoshop door te gaan naar edit/convert to profile. Ik doe de eerste bewerkingen in Lightroom en dan staan mijn foto's altijd in Profoto RGB, dus ik converteer ook alles naar SRGB.
Bedankt voor jullie tip :D Nooit aan gedacht :huh: Zie hier onder het resultaat :mryellow: :mryellow: van mijn mooie meisje :mryellow:

Afbeelding
Patrick schreef:Ik kan het niet voor je doen, want er staat geen EXIF (meer) in je foto's...
Alleen nog even zorgen dat de EXIF gegevens er in staan.

Groeten Mickey Mike
Nikon D300s - 17-55mm 2.8 - 70-200mm VR 2.8 - TC-17E II - Speedlight SB-900 - Kata R-102

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr okt 01 2010 7:50 am

mooi meisje ! vind het wel iets te rood !

Arend

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”