bezoek aan Dolfinarium

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Bob42
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: bezoek aan Dolfinarium

Bericht door Bob42 » do sep 30 2010 11:01 am

a90 schreef:
Daniël schreef:Dat kan ik echt niet.
Tuurlijk wel, iedereen kan het. Je moet alleen even de juiste spullen meenemen.
Misschien een D3100?
http://kenrockwell.com/nikon/comparison ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do sep 30 2010 11:08 am

Bob42 schreef:Misschien een D3100?
http://kenrockwell.com/nikon/comparison ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Is nu de conclusie dat de D3100 behoorlijk beter presteert wat ruis betreft dan een D3? :shock: :shock: :shock:

Het ziet er in ieder geval prima uit wat de D3100 doet, zeker tot 3200 ISO prima bruikbaar.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

jeroen.k

Bericht door jeroen.k » do okt 21 2010 10:45 pm

TS is natuurlijk al geweest, maar toch even mijn reactie als Harderwijker ook :)

Fotografisch gezien is het Dolfinarium eigenlijk helemaal niet zo interessant, vind ik althans...

De show die het leukste is om te fotograferen is de buitenshow met de Dolfijnen. Hier voldoende licht, Dolfijnen maken paar mooie sprongen, welke ook nog eens netjes aangekondigd worden door de trainers. Tip is hier om bij de uitgang van "onder odiezee" te gaan staan (het onderwaterrestaurant) daar zit je het dichtst op het water en dit is de lelijkste "kust" zodat je die niet op de foto hebt (van de week stond ik hier precies verkeerd recht tegenover door de drukte).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnen is een heel ander verhaal...Het licht is hier zo slecht dat je een camera nodig hebt die goede resultaten aflevert in de hoge ISO's...ik zat met een D700, die op zich al goed presteert, maar niet goed genoeg voor de donkere "dome" van het dolfinarium, althans...niet met de lens die ik meehad (80-200 schuifzoom)...allen op ISO 5000

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal me dus met name concentreren op de buitenshow voor mooie / leuke resultaten :) (voor degenen die nog eens gaan...)

henk0405

Bericht door henk0405 » do okt 21 2010 10:54 pm

ik vind ze prachtig

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do okt 21 2010 10:55 pm

Ik vind ze meer dan geslaagd. Ik ken de omstandigheden daar, en dit is niet zo makkelijk!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

RvR46

Bericht door RvR46 » vr okt 22 2010 10:38 am

Ik vindt het een schitterende serie, de foto's zijn mooi scherp, mijn complimenten.
Het valt niet mee om deze dieren te fotograferen en dan ook nog bij kunstlicht. Prima gedaan.

Gr Richard.

jeroen.k

Bericht door jeroen.k » vr okt 22 2010 11:37 am

Als je ze zo op internet formaat post is er altijd veel te redden inderdaad...en dan lijkt het nog wel wat...had ik de 85 1.4 bij gehad had dat nog (aardig) wat gescheeld. Maar dan heb je het dus wel al over serieus materiaal om daar "even" foto's binnen te maken...denk dat je qua camera minimaal een D300(s)/D7000 mee mag nemen en minimaal een f2.8 lens en liefst nog iets lichtsterker....wellicht dat de D90 het ook nog wel red op internet formaat. Een D3100 is dan wel leuk, maar de AF-S lenzen die je dan nodig hebt zijn ook niet van de poes (qua prijs) ;)

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr okt 22 2010 11:57 am

jeroen.k schreef:Als je ze zo op internet formaat post is er altijd veel te redden inderdaad...en dan lijkt het nog wel wat...had ik de 85 1.4 bij gehad had dat nog (aardig) wat gescheeld. Maar dan heb je het dus wel al over serieus materiaal om daar "even" foto's binnen te maken...denk dat je qua camera minimaal een D300(s)/D7000 mee mag nemen en minimaal een f2.8 lens en liefst nog iets lichtsterker....wellicht dat de D90 het ook nog wel red op internet formaat. Een D3100 is dan wel leuk, maar de AF-S lenzen die je dan nodig hebt zijn ook niet van de poes (qua prijs) ;)
Een D90 is niet minder onder dit soort omstandigheden dan een D300s of D300 wat betreft de ruis. Alleen de AF van de D300/D300s is een stuk beter, wat natuurlijk wel een voordeel is.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”