de Slauerhofbrug
-
gewoon peter
de Slauerhofbrug
Hier gingen we laatst onderdoor
Laatst gewijzigd door gewoon peter op wo mei 09 2012 8:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- gvdnberg
- Webredactie

- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: de Slauerhofbrug
Peter de foto is voor mij te abstract. Ik zie een aantal losse elementen, maar ik zie de samenhang tussen die elementen niet.
De korrel en het monochrome helpen mij daar niet bij.
groeten,
Gert van den Berg
De korrel en het monochrome helpen mij daar niet bij.
groeten,
Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- JaapV
- Clublid

- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Klopt wel wat ze zeggen, Peter.
Behalve voor (voormalig) zeilfreaks zoals ik! Ik herkende het meteen, met de stilte eromheen...
Behalve voor (voormalig) zeilfreaks zoals ik! Ik herkende het meteen, met de stilte eromheen...
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
-
gewoon peter
Oke, bedankt voor de reactie. Ik heb hem hier geplaatst omdat deze foto bij een andere gelegenheid en nog geen jaar geleden "goud" won. Maar aan jullie
Laatst gewijzigd door gewoon peter op wo mei 09 2012 8:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kijk hier nu voor het eerst naar: ik vind het een fantastische foto.
Ik zie een mooi citaat van een vooroorlogse foto. Of van een still van een vooroorlogse film. Ivens, Riefenstahl.
Dat hij ooit een prijs had gewonnen zag ik later pas.
Trek je niets aan van de mindere beoordeling door anderen: ik denk dat je met je eigen visie beter zit.
Ik denk aan de jurering van foto's op de fotoclub waar ik lid van ben: verwacht niet altijd dat anderen al geleerd hebben te zien en te kijken. Ikzelf doe zelden of nooit mee aan competities, maar als ik zie hoe soms (naar mijn mening) sublieme foto's worden weggezet en hoe (ook weer naar mijn mening) trash wordt opgehemeld...
emdeklerk
Ik zie een mooi citaat van een vooroorlogse foto. Of van een still van een vooroorlogse film. Ivens, Riefenstahl.
Dat hij ooit een prijs had gewonnen zag ik later pas.
Trek je niets aan van de mindere beoordeling door anderen: ik denk dat je met je eigen visie beter zit.
Ik denk aan de jurering van foto's op de fotoclub waar ik lid van ben: verwacht niet altijd dat anderen al geleerd hebben te zien en te kijken. Ikzelf doe zelden of nooit mee aan competities, maar als ik zie hoe soms (naar mijn mening) sublieme foto's worden weggezet en hoe (ook weer naar mijn mening) trash wordt opgehemeld...
emdeklerk
- gvdnberg
- Webredactie

- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Beste Peter,
Nu jij je verhaal vertelt, snap ik ook beter wat ik zie. Ik ben weinig bekend met zeilen en ik heb geen seconde gedacht dat de linkerzijde een mast van een schip van de bruine vloot zou kunnen zijn (Zo heet dat toch??), terwijl ik dat nu herken. Nu snap ik ook het perspectief van de foto: je vaart onder de -openstaande- brug door. De betreffende brug ken ik ook niet, zodat ook daar bij mij niet de minste associatie optrad. Het enige wat ik nu nog niet begrijp is de reden van de "omgekeerde" vignettering. Zou je daar iets over willen zeggen?
Overigens hecht ik er waarde aan om te melden dat ik in mijn beleving nog heel goed moet leren kijken, niet alleen naar foto's, maar ook naar het werkelijke leven, om daaruit mooie stukjes als foto vast te leggen. Wellicht verklaar ik hiermee mijn eerdere reactie.
Mijn waardering voor je toelichting!
Gert van den Berg
Nu jij je verhaal vertelt, snap ik ook beter wat ik zie. Ik ben weinig bekend met zeilen en ik heb geen seconde gedacht dat de linkerzijde een mast van een schip van de bruine vloot zou kunnen zijn (Zo heet dat toch??), terwijl ik dat nu herken. Nu snap ik ook het perspectief van de foto: je vaart onder de -openstaande- brug door. De betreffende brug ken ik ook niet, zodat ook daar bij mij niet de minste associatie optrad. Het enige wat ik nu nog niet begrijp is de reden van de "omgekeerde" vignettering. Zou je daar iets over willen zeggen?
Overigens hecht ik er waarde aan om te melden dat ik in mijn beleving nog heel goed moet leren kijken, niet alleen naar foto's, maar ook naar het werkelijke leven, om daaruit mooie stukjes als foto vast te leggen. Wellicht verklaar ik hiermee mijn eerdere reactie.
Mijn waardering voor je toelichting!
Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Gert van den Berg,
-
gewoon peter
Gert, leuk je reactie, kan het me ook wel voorstellen die "onwetendheid". Heb hier nog een foto van die hele bijzondere brug. Het is net een stoeptegel die opgetild wordt. En die boot voor ons is bijna hetzelfde als onze boot. Gewoon een schouw en inderdaad hij behoort bij de bruine vloot, maar geen houten hoor, gewoon staal. Het was gewoon de combi, mast, stuk "gemerrelde" fok en de vaarboom nog wat zichtbaar, schuin omhoog genomen en de vlekjes bovenin zijn wat contouren van het "vleugeltje" of vaantje. En die omgekeerde vignettering? Leuk spelen met CNX2. groet en fijn weekend, peter
En emdeklerk ook jij bedankt voor je wel heel bijzondere reactie. Doet me goed.

En emdeklerk ook jij bedankt voor je wel heel bijzondere reactie. Doet me goed.

- Léon Obers
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *****
Nu zag ik al wel direct de mast van het schip en het tuig eromheen, de opkijk naar de openstaande brug, maar desondanks boeit me de opname mij toch ook niet echt. De korrelwerking en negatieve vignettering voegen IMO ook weinig toe, doen eerder afbreuk aan de compositie. Het leidt af en verstoort IMO daarmee juist de inhoud van het beeld waar het om gaat. Dat een foto op een fotoclub "goud" heeft gewonnen zegt mij verder ook niet zoveel. Het is slechts de beoordeling van een handjevol mensen. Beoordelen van foto's is inderdaad een subjectieve waarneming.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Marc van den Oord
- Forumlid

Klein duit in het zakje.
Ik vind het een prachtige plaat en heb helemaal niets met zeilen. Vind de boten een prachtig gezicht maar weet er echt niets van
De rede dat ik dit echt mooi vind is juist dat voor mij het een vreemd en misterieus object is.
Dat vind ik het prachtige van fotografie je kan een object zo fotograferen dat je als het ware een "vervreemding" tot stand brengt.
Dat de kijker gedwongen wordt om nou eens goed te kijken wat het is of dat de kijker zichzelf dwingt om nou juist NIEt te kijken wat het is en alleen maar de vormen, kleuren en compositie tot zich neemt.
Zo bezien komt fotografie heel dicht bij kunst.
Ik zei het ergens in een tread al eerder dan wordt je fototoestel je penseel.
Maar je moet er van houden..........ik houd er van! :mrgreen:
Ik vind het een prachtige plaat en heb helemaal niets met zeilen. Vind de boten een prachtig gezicht maar weet er echt niets van
De rede dat ik dit echt mooi vind is juist dat voor mij het een vreemd en misterieus object is.
Dat vind ik het prachtige van fotografie je kan een object zo fotograferen dat je als het ware een "vervreemding" tot stand brengt.
Dat de kijker gedwongen wordt om nou eens goed te kijken wat het is of dat de kijker zichzelf dwingt om nou juist NIEt te kijken wat het is en alleen maar de vormen, kleuren en compositie tot zich neemt.
Zo bezien komt fotografie heel dicht bij kunst.
Ik zei het ergens in een tread al eerder dan wordt je fototoestel je penseel.
Maar je moet er van houden..........ik houd er van! :mrgreen:
Nikon D3000, AF-S Nikkor 18-55 mm VR, AF-S Nikkor 55-200 mm VR, Nikkor 85 AFS DX Macro, SB-600 Flitser
Nikon Coolpix P2
Oude pentax analoog ME uit 1980 met 40mm lens die nu een 2e leven heeft als omgekeerde lens.
Nikon Coolpix P2
Oude pentax analoog ME uit 1980 met 40mm lens die nu een 2e leven heeft als omgekeerde lens.
-
gewoon peter
Nogmaals bedankt en zo blijkt gelukkig maar weer, zoveel mensen, zoveel meningen. groet, peter