Handelingen cs3
Handelingen cs3
Hoi
Ik heb in cs 3 een paar handelingen/action's aan gemaakt die erg makkelijk zijn.
Nu wil ik graag deze handelingen extern opslaan voor het geval mijn systeem crasht. maar weet niet waar ik deze handelingen/action's kan vinden heb alles al afgezocht misschien toch iets over het hoofd gezien.Ik werk met een windows systeem.
wie kan mij helpen.
gr j.a foto
Ik heb in cs 3 een paar handelingen/action's aan gemaakt die erg makkelijk zijn.
Nu wil ik graag deze handelingen extern opslaan voor het geval mijn systeem crasht. maar weet niet waar ik deze handelingen/action's kan vinden heb alles al afgezocht misschien toch iets over het hoofd gezien.Ik werk met een windows systeem.
wie kan mij helpen.
gr j.a foto
Re: Handelingen cs3
Snap ik niet. Als je bang bent voor een systeem-crash maak je toch een backup van je systeem? Aan handelingen sec heb je ook niets.
George
George
Je moet eerst de groep Acties selecteren, dus niet een bepaalde actie maar echt het kopje, bijvoorbeeld in het Engels 'Default Actions'. Dan klik je op het symbooltje rechtsboven en kies je 'Save Actions', of het Nederlandse equivalent. Na de crash van je harde schijf kan je, als je tenminste de Acties naar een aparte HD hebt gebackupped, de Acties naar het Acties venster slepen of 'Load Actions' kiezen.
- Adriaan
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
We hebben het over windows neem ik aan?
Dan staan de handelingen in de map /program files/adobe/adobe photoshop cs3/presets/actions.
Die map kun je extern op bijvoorbeeld een usb-stick opslaan. De actions zijn heel klein.
Dan staan de handelingen in de map /program files/adobe/adobe photoshop cs3/presets/actions.
Die map kun je extern op bijvoorbeeld een usb-stick opslaan. De actions zijn heel klein.
Dat zijn, althans in CS5, alleen de meegeleverde actions. Als je zelf actions maakt worden die ergens anders opgeslagen maar waar dat is heb ik nog niet kunnen vinden.
- Adriaan
- Forumlid
Ik heb CS4 en daar staan zowel de bijgeleverde als later toegevoegde actions in de map die ik noem...flitslicht schreef:Dat zijn, althans in CS5, alleen de meegeleverde actions. Als je zelf actions maakt worden die ergens anders opgeslagen maar waar dat is heb ik nog niet kunnen vinden.
Bedankt voor jully reacties ga het morgen eens proberen.
Kwam deze link ook nog tegen op het net http://www.prophotoshow.net/blog/2008/1 ... -settings/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuurlijk sla ik alles op op een backup disc ik backup al mijn foto 2 tot 3 keer en bewaar deze schijven op verschillende plaatsen voor het geval dat.
gr j.a foto
Kwam deze link ook nog tegen op het net http://www.prophotoshow.net/blog/2008/1 ... -settings/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuurlijk sla ik alles op op een backup disc ik backup al mijn foto 2 tot 3 keer en bewaar deze schijven op verschillende plaatsen voor het geval dat.
gr j.a foto
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het is sowieso verstandig om ál je eigen handelingen en plugins in een aparte map te zetten, buiten elke map van Adobe om. Bij upgraden worden alle mappen opnieuw overschreven en zou je dus al je eigen dingetjes kwijt zijn...
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Ik maak gebruik van True Image, een backup-programma dat een image maakt van dat gedeelte van je schijf/partitie of wat je aanwijst. Later kan ik via de browser gewoon mijn image benaderen en dingen selectief terughalen. Zijn ook andere programma's in de markt.
Backups moet je niet alleen maken van je foto's maar ook van je systeem/programma's.
Blijft bestaan, je moet weten waar te zoeken.
George
Backups moet je niet alleen maken van je foto's maar ook van je systeem/programma's.
Blijft bestaan, je moet weten waar te zoeken.
George
Interessant topic, dit had ik ook nog niet gedaan.
C:/Eigenaar/AppData/Roaming/Adobe/Adobe Photoshop CS3/Presets/Actions. De door Adriaan genoemde map Actions heb ik overigens wel, maar daar zitten een aantal standaard handelingen in.
Naar aanleiding van de tip van Arjan L heb ik toch maar een 'eigen' map gebruikt.
Ik wilde net een serie eigen gemaakte actions opslaan en CS3 kwam wel met de map Actions maar die staat op een andere plek en dat valt bij het opslaan niet 1-2-3- op:Adriaan schreef:We hebben het over windows neem ik aan?
C:/Eigenaar/AppData/Roaming/Adobe/Adobe Photoshop CS3/Presets/Actions. De door Adriaan genoemde map Actions heb ik overigens wel, maar daar zitten een aantal standaard handelingen in.
Naar aanleiding van de tip van Arjan L heb ik toch maar een 'eigen' map gebruikt.
Bedankt voor jully reacties heb net al mijn handelingen/action's opgeslagen werkt perfect.
Ben er erg blij mee super bedankt.
Gr j.a foto
Ben er erg blij mee super bedankt.
Gr j.a foto
- Adriaan
- Forumlid
Gaaf! Ik ben even gaan zoeken. De "roaming"map is bij mij hidden: die had ik dus nog nooit gezien! Ik heb gewoon al mijn actions van mijn vorige computer in de program files map gezet die ik eerst heb genoemd. Dat werkt wel. Alleen wordt blijkbaar bij eigen (nieuwe) actions die andere map gebruikt!Veganpix schreef:Interessant topic, dit had ik ook nog niet gedaan.
Ik wilde net een serie eigen gemaakte actions opslaan en CS3 kwam wel met de map Actions maar die staat op een andere plek en dat valt bij het opslaan niet 1-2-3- op:Adriaan schreef:We hebben het over windows neem ik aan?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb nu ook het probleem dat de zelf gemaakte handelingen zoek zijn. Ik had wat handelingen gemaakt. Die zijn ineens verdwenen. Als ik weet in welke map die eigen gemaakte handelingen bewaard worden kan ik ze hopelijk met timemachine terughalen. Als test een nieuwe handeling gemaakt. niet terug te vinden. Ik vind alleen de standaardhandelingen.
Betreft Photoshop CS5 op een Mac.
Ik hoop dat iemand het weet. Zou een hoop tijd schelen. Anders moet ik al die handelingen opnieuw gaan maken. Toch vreemd dat iets wat ik vorige week nog gebruikt heb ineens verdwenen is.
Betreft Photoshop CS5 op een Mac.
Ik hoop dat iemand het weet. Zou een hoop tijd schelen. Anders moet ik al die handelingen opnieuw gaan maken. Toch vreemd dat iets wat ik vorige week nog gebruikt heb ineens verdwenen is.