Heerema's Thialff

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.
Plaats reactie
Ruud_388
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Heerema's Thialff

Bericht door Ruud_388 » ma sep 13 2010 8:39 pm

Voor degene die hem eerder dit jaar hebben gemist, het grootste kraanschip te wereld is weer terug in het land.
Hij ligt weer in Europoort bij zijn ankerplaats aan het Calandkanaal.

Deze dus.
Afbeelding

Ik heb geen idee hoe lang hij dit maal blijft liggen dus sla je slag..............
Gr,
Ruud
----------
Mooie Nikon, Manfrotto, Sirui en ThinkTank spullen
http://www.flickr.com/photos/12614588@N03/" onclick="window.open(this.href);return false;

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Re: Heerema's Thialff

Bericht door V70ORD5 » do sep 16 2010 4:35 pm

Hihi mooi ding,
Elke kraan doet 7100 ton. Dus totaal 14200 ton!!! De grootste in zijn soort. Saipem 7000 is net een ietsie pietsie minder.
Ik zat er op bij het laatste klusje voor hij naar binnen ging.
Zal er snel even wat foto's van plaatsen.
Ben wel tot de conclusie gekomen dat als je op zo een bak zit, er heel veel groothoek nodig is om alles er op te krijgen.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

GDF

Bericht door GDF » zo okt 03 2010 9:53 pm

Altijd mooi om te zien, heb heel wat jaartjes voor Heerema gewerkt en dus ook op deze bak gezeten, inderdaad een groothoek meenemen is geen luxe als je de kranen er helemaal op wilt hebben, hoewel je bij 24mm al aardig uit de voeten kan als je op dek staat.

V70ORD5
Forumlid
Forumlid

Bericht door V70ORD5 » ma okt 04 2010 3:21 pm

GDF schreef: hoewel je bij 24mm al aardig uit de voeten kan als je op dek staat.
Ehh... niet dus. Met de 17-55 op mijn D300 kwam ik er nog niet helemaal hoor. Je moet als je op het deck staat echt naar 12mm toe. (ik ben al op zoek ;-) )
Wat een grote kranen zeg. Heel indrukwekkend om daar eens een tripje mee te hebben maken.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma okt 04 2010 4:38 pm

V70ORD5 schreef:
GDF schreef: hoewel je bij 24mm al aardig uit de voeten kan als je op dek staat.
Ehh... niet dus. Met de 17-55 op mijn D300 kwam ik er nog niet helemaal hoor. Je moet als je op het deck staat echt naar 12mm toe. (ik ben al op zoek ;-) )
Wat een grote kranen zeg. Heel indrukwekkend om daar eens een tripje mee te hebben maken.

17 op Dx komt wel overeen met 25,5 op Fx. Dat scheelt dus al weer 1,5mm.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

V70ORD5
Forumlid
Forumlid

Bericht door V70ORD5 » ma okt 04 2010 8:00 pm

Cees Laarman schreef: 17 op Dx komt wel overeen met 25,5 op Fx. Dat scheelt dus al weer 1,5mm.
Klopt helemaal, maar aangezien GDF ook een D300 heeft, ga ik er van uit dat hij toch 24mm op FX bedoelt.

En ik zit een beetje in dubio. Of overstap naar FX ook i.v.m. iso waardes (en dus de 17-55 ook vervangen)
Of er een groothoekje bij doen voor de D300.

Luxe problemen.

GDF

Bericht door GDF » ma okt 04 2010 10:10 pm

Ik heb mijn DSLR nog nooit mee gehad aan boord...... ik moet nog een foto hebben ergens in mijn bestand die lang geleden gemaakt heb met een Minolta Dimage 7i een van mijn eerste digitale cameraatje overigens, maar okay.....Die had een lens van 24mm tot.........weet ik niet meer, misschien had ik niet helemaal dat vergelijk moeten maken........
Klinkt gek misschien maar het is ook een beetje afhankelijk hoever de kraanbomen afgeboomd staan, staan ze nagenoeg helemaal recht op dan praat je voor wat betreft de thialf toch al snel van 125 mtr vanaf dek tot einde jib ( boom) dus ja dan zou je denk ik zelfs met een 24 mm nog te kort komen.........
Met een 10mm krijg je ze er zeker weten wel op, alleen heb je wel erg veel last van vertekening.......
Ik zal eens kijken in mijn bestand wat ik nog heb, en dan zal ik eens wat plaatsen morgen.....volgens mij heb ik nog wel een paar mooie fotoos er tussen zitten, kijk ik gelijk ook even in de exif gegevens met welke camera ik ze gemaakt heb!!

Plaats reactie

Terug naar “Fotolocatie tips”