D80 aanschaffen in Duitsland of Nederland?
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Ja, leuker kunnen jullie het niet makenhans1956 schreef:Ook belastingambtenaren hebben hobby's!!En als er dan zaken aan de orde komen die maar half of niet juist worden verwoord dan geef ik toch even de goede richting aan.
![]()
![]()
Gr. Hans

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Gino,
Dit was jouw posting:
Ik heb Konijnenberg gecontact en dit was het antwoord op jouw posting in dit draaadje:
Dus ik begrijp dat ze wel BTW vrij toezenden maar niet afhalen.
Dat zal denk ik te maken hebben met het veriviëren van gegevens.
Groetjes George
Dit was jouw posting:
Code: Selecteer alles
Hoi,
Ik dus niet, het is daar een ongeïntresseerd zooitje mensen.
Ze laten er zo een klant van ruim €1900 weg wandelen zonder enige moeite te ondernemen iets te regelen.
Ik wilde dus als Nederlandse kleine ondernemer 2 lenzen kopen zonder de BTW erbij te betalen zoals ik wel meer spullen in Belgie koop voor men winkel, maar dat kon niet volgens hun.
Sterker nog, ze rekenen je daar zelfs 21% BTW aan en hun argument om niet zonder BTW aan mij te leveren was omdat hun niet konden controleren of ik de spullen wel daadwerkelijk Belgie mee uit zou nemen.
Zelden zulke onzin gehoord.
Ik was er om een nieuwe Nikon 17-55mm f2,8 en een Tokina 12-24mm te halen, toch geen broodje kaas waar je over praat.
Ben dan ook principieel zonder spullen weg gegaan daar en het intereseerde ze nog geen hol ook.
Ga vandaag de plaatselijke fotohandelaar blij maken want daar betaal ik wellicht iets meer maar ik krijg daar in ieder geval een vriendelijk woord en een goeie service.
Konijnenberg ziet mij nooit meer.
Mvg, Gino
Code: Selecteer alles
Beste heer Fennes,
Het is erg lastig voor ons om op dit soort verhalen die op internet geschreven worden te reageren, het lijkt mij het handigste als meneer ontevreden is dat hij ons rechtstreeks belt op een forum schrijven lost mischien wel een stukje frustatie op maar is nog geen daadwerkelijke oplossing voor het probleem.
Zonder verder de details van deze zaak te kennen kan ik u wel het volgende melden;
Wij leveren inderdaad in onze winkel niet btw vrij en dit staat ook duidelijk op onze website vermeld, dus meneer had dit gewoon kunnen weten.
Zie hier een copie faq van onze site:
Antwoord: Ja, alleen als wij u de goederen toezenden en dus NIET bij aflevering in onze winkel.
Het BTW- vrije bedrag dient eerst overgeschreven te worden op onze bankrekening waarna wij overgaan tot verzending van de goederen.Ook dient u uw BTW nummer ter verificatie aan ons te verstrekken en moet uw aflever- en factuuradres overeenkomen. Wij leveren dus GEEN BTW-vrije goederen in onze winkel af.
Hopende u verder enigzins gerust gesteld te hebben en ik kan u wel verzekeren dat wij het absoluut betreuren dat dit soort verhalen op internet worden gezet maar ook wij moeten ons gewoon aan de wettelijke geldende regels houden zo is het nu eenmaal.
Dat zal denk ik te maken hebben met het veriviëren van gegevens.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi George,
Ik vind het tof dat je dat aan gekaart hebt bij hun maar daar gaat het eigenlijk niet om.
Ze zeggen dat ik als ik niet tevreden ben met hun contact op zou moeten nemen maar hoe zien ze dat dan???
Als ik daar in de winkel zelf al men ongenoegen uit over de gang van zaken zie ik niet in hoe ik nog beter in contact met hun kan komen dan daar ter plekke en als dat dan ongeïntresserd afgedaan wordt houd het voor mij als klant op denk ik dan.
En dat dat op hun website vermeld staat zal best wel maar daar staat zoveel op vermeld dus sorry dat ik dat over het hoofd gezien heb.
Ook vind ik dat als ik ze s'ochtends bel om te verifieren of de betreffende lenzen daadwerkelijk voorradig zijn en de lenzen gelijk te reserveren zodat ik ze s'middags af kon halen wisten ze ook dat ik uit Nederland kwam omdat ze gelijk men adresgegevens opgeschreven hadden, toen hadden ze toch ook al even kunnen zeggen dat er bij hun 21% BTW gerekend ging worden.
Ik ga hier verder ook geen ellenlang verhaal van maken hoor, de bedoeling van mijn eerdere posting was ook meer om mede forumers erop te attenderen dat je er bij de Belgische rekening mee moet houden dat er 21% BTW gerekend wordt en dat er niet zonder BTW afgehaald kan worden en dat het wat mij betreft met klantvriendelijkheid wel meevalt, dat is hoe ik het daar ervaren heb.
En gefrustreerd ben ik in het geheel niet hoor, ik was op zen hoogst gezegd teleurgesteld, meer niet.
Ik heb overigens vanochtend bij de plaatselijke fotohandel de 2 lenzen besteld en ik kreeg er zelfs een circulair polarisatiefilter bij op de koop toe voor €2000,- dus ben nog goedkoper uit dan bij Konijnenberg ook en ben daar wel vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan.
Nogmaals, mij zien ze daar niet meer.
Mvg, Gino
Ik vind het tof dat je dat aan gekaart hebt bij hun maar daar gaat het eigenlijk niet om.
Ze zeggen dat ik als ik niet tevreden ben met hun contact op zou moeten nemen maar hoe zien ze dat dan???
Als ik daar in de winkel zelf al men ongenoegen uit over de gang van zaken zie ik niet in hoe ik nog beter in contact met hun kan komen dan daar ter plekke en als dat dan ongeïntresserd afgedaan wordt houd het voor mij als klant op denk ik dan.
En dat dat op hun website vermeld staat zal best wel maar daar staat zoveel op vermeld dus sorry dat ik dat over het hoofd gezien heb.
Ook vind ik dat als ik ze s'ochtends bel om te verifieren of de betreffende lenzen daadwerkelijk voorradig zijn en de lenzen gelijk te reserveren zodat ik ze s'middags af kon halen wisten ze ook dat ik uit Nederland kwam omdat ze gelijk men adresgegevens opgeschreven hadden, toen hadden ze toch ook al even kunnen zeggen dat er bij hun 21% BTW gerekend ging worden.
Ik ga hier verder ook geen ellenlang verhaal van maken hoor, de bedoeling van mijn eerdere posting was ook meer om mede forumers erop te attenderen dat je er bij de Belgische rekening mee moet houden dat er 21% BTW gerekend wordt en dat er niet zonder BTW afgehaald kan worden en dat het wat mij betreft met klantvriendelijkheid wel meevalt, dat is hoe ik het daar ervaren heb.
En gefrustreerd ben ik in het geheel niet hoor, ik was op zen hoogst gezegd teleurgesteld, meer niet.
Ik heb overigens vanochtend bij de plaatselijke fotohandel de 2 lenzen besteld en ik kreeg er zelfs een circulair polarisatiefilter bij op de koop toe voor €2000,- dus ben nog goedkoper uit dan bij Konijnenberg ook en ben daar wel vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan.
Nogmaals, mij zien ze daar niet meer.
Mvg, Gino
Nu bij Mediamarkt Adam D80+ 18-135 voor 888 euri. Klinkt ook niet verkeerd. Of zijn dit ook Duitse modellen, tenslotte is MM een Duits bedrijf. 't Is in ieder geval een stuk minder dan ik ruim een maand geleden heb betaald bij een fotowinkel (waar ik liever de spulletjes haal dan bij een MM, maar dat terzijde)...Ik heb er de D80 18-70 Kit aangeschaft, samen met een 2e accu (origineel Nikon) en een SanDisk Extreme III voor een totaal van € 989,61 (inclusief 20,00 verzendkosten).
Zoals ik eerder in dit topic al heb aangegeven, is dit een prijs exclusief BTW. Voor mij een stuk aantrekkelijker dan de ruim € 1200,00 die ik in NL had moeten betalen en dan de BTW te verrekenen.
Remko
Beste Gino,Nikon Gino schreef:Als ik daar in de winkel zelf al men ongenoegen uit over de gang van zaken zie ik niet in hoe ik nog beter in contact met hun kan komen dan daar ter plekke en als dat dan ongeïntresserd afgedaan wordt houd het voor mij als klant op denk ik dan.
Mvg, Gino
KB houdt zich gewoon aan de wet- en regelgeving. Indien zij BTW vrij willen leveren, moeten ze een bewijs hebben van levering buiten Belgie (obv verzendtdocumenten) aan een ondernemer (EU BTW nummer). Iedere particulier die in de EU iets koopt moet gewoon BTW betalen en een toonbanklevering kan te nimmer als buitenlandse EU levering worden beschouwd.