Discovery of Gold US

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
MJBurggraaff

Discovery of Gold US

Bericht door MJBurggraaff » wo okt 06 2010 4:09 pm

Hallo,

Hier een 4-tal foto's van mijn paardje, gemaakt door mijn vriend en door mij, met de zelfde camera.

Afbeelding

Afbeelding

Discovery of Gold US
Vivaldi x Zichem x Elegant
Hengst, 2008

Afbeelding

Afbeelding

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Discovery of Gold US

Bericht door Tony D » wo okt 06 2010 4:43 pm

Nr 1 heeft een zekere spanning, door het zwart/wit waardoor je van het hoofdonderwerp alleen de contouren ziet. Vind ik mooi.
Alleen zijn volgens mij paard en dame niet scherp. Als ze lopen kan het bewegingsonscherpte zijn. Dat is jammer.

Foto 2 is mooi met het precies vrij-van-de-grond zijnde dier.

Ik zou overigens de opvallende datum eruithalen en een copyright tekentje veel minder opvallend maken.

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

MJBurggraaff

Bericht door MJBurggraaff » wo okt 06 2010 8:47 pm

Nr. 1 is wel wat nabewerkt de originele foto is lichter.
Nr. 2 vind ik persoonlijk zelf een leuk plaatje maar niet specifiek enorm bijzonder, mijn vriend is er zelf heel tevreden over en vind hem erg goed gelukt. Vandaar dat ik hem er bij heb gezet.

Nr. 3 vond ik eerst niet veel aan, maar toen ik laatst de foto's na keek vond ik hem wel wat hebben. Het trekt persoonlijk mijn aandacht, wat hebben die paarden met elkaar?
Nr. 4 vind ik een van mijn mooiste shots! Bij het zien van de foto vraag ik me heel erg af waar het paard naar kijkt, en vind ik het paard persoonlijk ook goed erop gezet (naar mijn idee op de juiste punten scherp).

Maar goed, ik ben echt een amateur nog en de camera waarmee ik deze foto's heb gemaakt ken ik persoonlijk niet super goed. Mijn vriend kent hem een stuk beter, maar die is heel onervaren met paardenfotografie. Dus het zijn echte beginnersklikjes.. ;)

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » wo okt 06 2010 11:08 pm

Voor mij is foto 2 de leukste. Lekker spontaan dravend paard. Ik vind net als Tony de teksten over je foto's nogal storend, dus die zou ik minimaliseren of helemaal weglaten. En je hoeft je hier niet te verdedigen hoor! We vinden het hier allemaal vreselijk leuk (positief) commentaar op elkaars foto's te geven en van elkaar te leren!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”