kermis fotografie
kermis fotografie
binnen kort is er hier in zoetermeer weer de najhaars kermis ( als de vergunning weer worden verleent )
tijdens een foto wandeling kwam ik op het idee om op de kermis foto's te gaan maken
iemand er varing op dit gebied ????
ik heb een nikon d90 met nikon 18-200 lens
mijn vriendin heeft een nikon d3000 met nikon 18 -105 lens
tijdens een foto wandeling kwam ik op het idee om op de kermis foto's te gaan maken
iemand er varing op dit gebied ????
ik heb een nikon d90 met nikon 18-200 lens
mijn vriendin heeft een nikon d3000 met nikon 18 -105 lens
- rjmulder
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: kermis fotografie
Heb je ook een statief en draadontspanner? die heb je gewoon eigenlijk wel nodig.
Misschien heb je er wat aan, maar als ik foto's maak op de kermis gaat er een statief, draadontspanner mee en natuurlijk de camera met lens
Tijd let ik niet op dat is afhankelijk van de attractie en die bepaal ik zelf met de draadontspanner en de iso zette ik op 100 bij de D80 en diafragma zo dat de foto's niet te onder of over belicht worden.
Misschien heb je er wat aan, maar als ik foto's maak op de kermis gaat er een statief, draadontspanner mee en natuurlijk de camera met lens

Tijd let ik niet op dat is afhankelijk van de attractie en die bepaal ik zelf met de draadontspanner en de iso zette ik op 100 bij de D80 en diafragma zo dat de foto's niet te onder of over belicht worden.
Nikon camera's | Glas in kokers | Onweer in doosjes | Beetje Manfrotto spul | Tassen van LowePro
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
hoi prutser
misschien heb je hier een voorbeeld
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... is#p381868" onclick="window.open(this.href);return false;
veel plezier
groeten bert
misschien heb je hier een voorbeeld
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... is#p381868" onclick="window.open(this.href);return false;
veel plezier
groeten bert
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
ja een statief heb ik wel , maar helaas nog geen afstand bediening
meschien kan ik met de zelf ontspaner werken
zodat ik geen camera shake heb ,
snap allen niet waarom de camera stbiliteit op uit moet als je camera op een statief staat alles hulp is mee genomen toch ???
en je stand active en normaal die kun ej dan toch ook gebruiken
en nog iets bij panning gebruik je dan ook je stabiliteit aan?? of zet je de active of normal stand in
snap allen niet waarom de camera stbiliteit op uit moet als je camera op een statief staat alles hulp is mee genomen toch ???
en nog iets bij panning gebruik je dan ook je stabiliteit aan?? of zet je de active of normal stand in
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hoi prutser,
Ik heb even naar mijn kermisfoto's gekeken van een paar jaar geleden.
De exif waren wel verschillend, maar doorgaans heb ik ISO 100 of 200 gebruikt, in Manual geschoten, diafragma F9, sluitertijd wisselt inderdaad per attractie, maar ik ben begonnen met 2 seconden als uitgangspunt.
Spiegelvoorontspannen, VR op uit, statief, draadontspanner/zelfontspanner, manueel scherpstellen.
En wat ook belangrijk is, even een rondje om de attractie lopen voor het mooiste standpunt.
En niet te vergeten een plekje zoeken waar de mensen je statief niet omver lopen, en je foto verpesten als ze stil blijven staan.
Succes
vrgr
Tiny
Ik heb even naar mijn kermisfoto's gekeken van een paar jaar geleden.
De exif waren wel verschillend, maar doorgaans heb ik ISO 100 of 200 gebruikt, in Manual geschoten, diafragma F9, sluitertijd wisselt inderdaad per attractie, maar ik ben begonnen met 2 seconden als uitgangspunt.
Spiegelvoorontspannen, VR op uit, statief, draadontspanner/zelfontspanner, manueel scherpstellen.
En wat ook belangrijk is, even een rondje om de attractie lopen voor het mooiste standpunt.

En niet te vergeten een plekje zoeken waar de mensen je statief niet omver lopen, en je foto verpesten als ze stil blijven staan.

Succes
vrgr
Tiny
-
- Forumlid
VR probeert eventuele bewegingen te compenseren. Als je de camera op statief hebt staan beweegt er niets en moet de VR UIT staan om te voorkomen dat die juist trilling gaat veroorzaken. Overigens gebruik je normaal gesproken alleen Normal. Active is alleen bedoeld voor extreme beweging, bijvoorbeeld als je fotografeert in een off-road rijdende auto.prutser schreef:ja een statief heb ik wel , maar helaas nog geen afstand bediening
dank je wel voor de reactie
, hopelijk gaat het lukken het is volgende week hefst vakantie dus ben benieuwd of de kermis er dan al is,
kan ik ze daarna gelijk hier eens posten hi hi
heb alle tips op een word prog gezet kan ik ze uit printen en mee nemen
, hopelijk gaat het lukken het is volgende week hefst vakantie dus ben benieuwd of de kermis er dan al is,
kan ik ze daarna gelijk hier eens posten hi hi
heb alle tips op een word prog gezet kan ik ze uit printen en mee nemen

- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Klopt niet. "Active" is niet voor "extreme" bewegingen, maar specifiek om bewegingen op te vangen die niet alleen zijn veroorzaakt door mensenhanden, maar ook door mechanische bewegingen. Voorbeelden: fotograferen vanaf een boot (zelfs een flinke, redelijk stabiele boot!), een trein (óók HSL/TGV!), een autobus, een draaimolen. "Normal" VR werkt met een programma dat de gebruikelijke menselijke bewegingen compenseert. Alleen als daar mechanische bewegingen bijkomen dan voldoet dat programma niet.Bob42 schreef: VR probeert eventuele bewegingen te compenseren. Als je de camera op statief hebt staan beweegt er niets en moet de VR UIT staan om te voorkomen dat die juist trilling gaat veroorzaken. Overigens gebruik je normaal gesproken alleen Normal. Active is alleen bedoeld voor extreme beweging, bijvoorbeeld als je fotografeert in een off-road rijdende auto.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
de kermis gaat door volgende week is die er
hopelijk gaat het weer een beetje mee zitten voor wat foto's te kunnen schieten
:mrgreen:
hopelijk gaat het weer een beetje mee zitten voor wat foto's te kunnen schieten
:mrgreen:
- a90
- Forumlid
Wel leuk om te doen hoor. Had je nou een statief ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Johan
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Grappig, ik zag toevallig ook de aanplakbiljetten hangen. Ik weet nog niet of ik ga, maar als je gaat moet je inderdaad een statief meenemen. Je kunt ook wel op veel plekken je camera laten rusten, maar een statief werkt toch stukken beter 

Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5
ja ik heb een statief dus die gaat zeker mee
zo als het er nu uit ziet wordt het zondag dat ik ga zo tegen de avond
als het goed is gaat het broertje van mijn vriendin ook mee
zo als het er nu uit ziet wordt het zondag dat ik ga zo tegen de avond
als het goed is gaat het broertje van mijn vriendin ook mee