Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4
Ook kwam ik een paar situaties tegen met erg lekkere kleurtjes. Heeft niets met de herfst te maken, maar gewoon mooie beelden. Daarvan heb ik er drie hieronder neer gezet.

Foto 5

Foto 6

Foto 7
Bedankt voor het compliment, gewoon peter.gewoon peter schreef:Fred, ik weet het, het wordt eentonig, maar weer prachtige serie met voor mij nr 1 bijzonder.
Nu een vraagje, jij werkt dus nog met rolfilm. Heb je ook digitaal? Zo ja, zou jij dan kans zien om dezelfde kleuren te verwezenlijken? Ben benieuwd, groet, peter
gewoon peter schreef:Rolfilm die je echt nog op de rol zag zitten voor o.a. Rollei, Zeiss, Voigtlander Hasselblad en nog een heleboel andere merken dat was volgens mij voor 6X6 negatieven en soms nog voor 6X12. Kleinbeeldfilm was uiteraard ook op de rol, maar zat in de cassette (bobine) opgedraaid. Heb vele avonden in een soort van doza (grote zak met afdichtbare mouwen die lichtdicht was met er in grote rol (100 ft = 30,5 meter) schaar, stukjes plakband en dan maar in het donker rollen tot het spoeltje vol was. In de bobine en dekseltje er op, zorg wel dat het laatste stukje naar buiten stak. Ik had zelf 5 van die Leica vulcassettes. Leuk werk en kostte bijna geen drol aan film. Leuke is dat die nu allemaal aan het scannen ben.
Later nog wel eens afgevraagd was er ook een film voor de 4X4 camera b.v. Yashica reflex?
Wat ik nog weet is dat zolang je de film (en het maakt niet uit in wat voor vorm) heel lang, jaren kunt bewaren in de koelkast maar wel op de vochtigheidsgraad letten. Doosje met silicagel erbij doen. groet, peter
Foto's bekeken, ook mooi, maar mis die specifieke kleur die je nu hebt in je foto's
Alhoewel dat glaswerk is weer schitterend, zal dan ook maar denken "typische Frederix" foto's, volgens mij kun je geen groter compliment krijgen! Dat ze aan de foto's de maker herkennen.