Hallo, ik heb gisteren foto's genomen in raw+jpeg fine, als ik deze op m'n pc zet, zie ik iedere keer 2 dezelfde foto's in jpg formaat, ik open die beide met photoshop cs 4 waarvan ik net de plugin voor raw heb geinstalleerd maar hij opent ook beide in jpg formaat, ik zie nergens geen nef bestand, kan iemand zeggen wat ik mis heb gedaan of hoe dit moet?
Is de eerste keer dat ik in raw foto's heb gemaakt, daarom heb ik m'n toestel voor de zekerheid op beide ingesteld maar snap dus niet waarom ik 2 jpg foto's zie, ene heeft vb nr dsc0014.jpg en de andere heeft 0014(14).jpg, HELP
problemen met raw+ jpeg fine in photoshop cs4
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: problemen met raw+ jpeg fine in photoshop cs4
Bij het overzetten van je bestanden van camera naar PC worden RAW bestanden hernoemt.
Er is al veel over geschreven daarover op het forum, maar kon het zo snel niet vinden, dus even zelf aan het werk gaan.
Er is al veel over geschreven daarover op het forum, maar kon het zo snel niet vinden, dus even zelf aan het werk gaan.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Dank je Leon, ik heb eens verder gekeken, mss omdat ik het niet met een kaartlezer kopieer maar dat deed ik nooit (waren toen wel enkel foto's in jpg), nu maakte ik foto's in RAW en jpeg fine, kan het ook daar iets mee te maken hebben?
mvg
Inge
mvg
Inge
Kreeg deze reactie op een andere site en dit lukt prima zonder een externe kaartlezer, ik post het even, mss heeft iemand anders er ook iets aan:
Raw's open je via Abobe Bridge.
Open dus eerst Bridge, haal je foto's op uit de map en dan kun je ze exporteren naar LR en/of PS.
groetjes
Raw's open je via Abobe Bridge.
Open dus eerst Bridge, haal je foto's op uit de map en dan kun je ze exporteren naar LR en/of PS.
groetjes

Gebruik je niet ViewNX2 hiervoor? Daar zit dan Transfer2 in.
nee, ik heb bridge al staan dus... moet ik niks anders mer aankopen en lukt perfect..........