SB-600 met radio trigger.

Discussies over flitsers
Plaats reactie
Pixelke

SB-600 met radio trigger.

Bericht door Pixelke » zo okt 10 2010 8:30 pm

Ik heb bij Fotoschop Aalten de Yongnuo RF-602 radio trigger set besteld.
Na wat opzoekingswerk blijkt dit een goeie set te zijn. Nu zou ik die willen gebruiken bij mijn SB-600 en mijn D90 camera. Nu zal je denken, die SB-600 kun je ook door de D90 op afstand laten afgaan, maar daarvoor gebruikt de D90 zijn ingebouwde flitser. Dit flitslicht wil ik echter niet. Voor het nemen van silhouetfoto's bijvoorbeeld heb ik enkel een flitser op de achtergrond nodig die de achterwand oplicht. Vandaar mijn keuze voor een radiotrigger.
Het grote voordeel van de Yongnuo set vind ik dat de aansluitvoet voorzien is van een gaatje waardoor je de flitser erop kan vergrendelen. Dit voorkomt dat hij er tijdens een sessie uitglijdt en op de grond klettert.
Wat ik me wel afvraag is, op welke stand moet ik mijn flitser instellen om met deze triggers te kunnen werken? Kan dit op de TTL stand of moet ik een andere stand gebruiken? Zoja, welke dan?

vvo
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: SB-600 met radio trigger.

Bericht door vvo » zo okt 10 2010 8:44 pm

M-stand ...het is een radiotrigger en die begrijpt TTL niet. (wel andere type triggers zoals de radiopopper).
Met de m-stand kan (moet) je zelf de flitssterkte inregelen.
Laatst gewijzigd door vvo op zo okt 10 2010 9:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
D700 & LX3 shooter (FBA) :: ex K10D bezitter :: Mijn Youtube filmpjes :: Fotostudio van ca 90m2 in Zwolle :: Strobist workshops

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door weimaraner » zo okt 10 2010 8:47 pm

Hmmm, vvo was me net voor. :wink:

Maar het antwoord is dus al gegeven, flitser op (m)anual en met de "+" en "-" toetsen de sterkte regelen.

rjmulder
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door rjmulder » zo okt 10 2010 9:07 pm

Met CLS op de camera kun je ook aangeven dat de interne flitser niet mee doet maar alleen de flitser aanstuurt als dit ook werkt als er wat tussen staat? de flitser moet het licht wel goed kunnen ontvangen.

Die RF602 vind ik geweldig, ze kosten haast niks en op dit moment weet ik maar 1 nadeel, op de zender de test / remore trigger knop ligt te ver boven de behuizing en de kans van indrukken is dus groot. Gebeurt dit in de fototas dan is die aan het zenden en de batterij .........

Verder inderdaad zoals ook al gezegd is flitser op de M stand en de camera zou ik zelf ook op de M stand zetten.
Nikon camera's | Glas in kokers | Onweer in doosjes | Beetje Manfrotto spul | Tassen van LowePro

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”