Paddenstoelen
-
Krista
Paddenstoelen
Ben gisteren een uurtje naar de Veluwe geweest om wat paddenstoelen te 'schieten'. Vond zelf deze foto het beste, maar hoor graag van anderen hoe het nog beter kan. Ben nog erg nieuw in de natuurfotografie en moet dus nog veel leren. Kan daar altijd wat hulp bij gebruiken!

- Patrick
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Paddenstoelen
Mooie stoelen. Ik denk alleen dat het blad in de voorgrond teveel afleidt. Dat had je denk ik beter even kunnen weghalen.
Welkom op ons forum!
Welkom op ons forum!
-
Krista
Dank je!
Ik heb de foto zonder dat blad ook gemaakt, maar die vond ik een beetje saai...
Daarnaast was die ook niet helemaal scherp, maar als dat wel zo was geweest had ik deze nog steeds beter gevonden. Misschien had ik het blad iets moeten draaien of zo.
Ik heb de foto zonder dat blad ook gemaakt, maar die vond ik een beetje saai...
Daarnaast was die ook niet helemaal scherp, maar als dat wel zo was geweest had ik deze nog steeds beter gevonden. Misschien had ik het blad iets moeten draaien of zo.
- weimaraner
- Clublid

- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Zeker een mooie foto. Goed scherp, leuke compositie en kleuren.
Denk inderdaad dat het weghalen van het blad op de voorgrond de foto misschien wat saai zal maken. Ook al leidt het misschien wat af, toch denk ik dat ie zo beter is als zonder. De scherpte ligt mooi op de stoelen waardoor je blik toch al gauw daarheen gaat in plaats van naar het blad. En daarnaast is het nu een compleet herfst tafereel.
Denk inderdaad dat het weghalen van het blad op de voorgrond de foto misschien wat saai zal maken. Ook al leidt het misschien wat af, toch denk ik dat ie zo beter is als zonder. De scherpte ligt mooi op de stoelen waardoor je blik toch al gauw daarheen gaat in plaats van naar het blad. En daarnaast is het nu een compleet herfst tafereel.
-
ErikB
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Het blad op de voorgrond zou ik ook laten liggen of verwisselen voor een gekleurder exemplaar. Ik zou het takje van de achtergrond weghalen, die stoort mij juist wel en als je die weghaalt krijg je een fijnere achtergrond en komt je paddenstoel beter naar voren en is het blad vooraan ook minder storend.
-
Krista
Dank je, zo had ik het nog niet bekeken
. Kan me er zeker wat bij voorstellen, en ik denk dat de compositie dan inderdaad wat beter in balans zou zijn. Merk dat ik vooral nog moet leren ter plekke dit soort dingen te 'zien' en niet pas achteraf achter de computer.
Krista
Krista