Hoe kan ik het veranderen dat de nummering van de foto's(benaming) steeds als ik de sd-card heb leegemaakt naar mijn pc dat de nummering weer op 1 begint?
Is erg onhandig wanneer ik de nieuwe foto's bij de oude in dezelfde map wil plaatsen.
Dan vraagt de computer om de foto's te overschrijven en dan ben ik de oude kwijt.
Wie kan me van dit irritante probleem afhelpen.
Bedankt alvast??
Ik heb een nikkon d3000, en moet ik de nummering dan aanzetten of uitzetten?
nummering foto's op sc card??
nummering foto's op sc card??
Laatst gewijzigd door jpgeurts40 op zo okt 10 2010 5:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: nummering foto's op sc card??
In het menu.Opeenvolgende nummering, 'potloodje, D6. (Althans bij een D700)
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
- Forumlid
Die functie heet Opeenvolgende nummering en kun je in het menu van menig Nikon toestel selecteren, vaak in de persoonlijke instellingen menu. De nummering gaat dan door tot en met 9999 en begint daarna weer overnieuw in een nieuwe map.
Menu Potloodje, D7 in een D90.
Menu Potloodje, D7 in een D90.
-
- Forumlid
De Nikkon D3000 werkt niet met nummers lees ik in de handleiding. Je kunt het wijzigen in het setup menu, Camera setup. De opeenvolgende nummering moet aan staan als je wilt dat de foto's doorgenummerd worden na het formateren, na het plaatsen van een nieuwe kaart, etc.
Zie pagina 133 in de handleiding D3000
Zie pagina 133 in de handleiding D3000
nu kan het aan mij liggen , maar zit hem dit niet in de pc ?????????
de pc telt toch elke keer de foto's die overgezet worden op de pc ??????????
of lees ik het nu verkeert ???

de pc telt toch elke keer de foto's die overgezet worden op de pc ??????????
of lees ik het nu verkeert ???

- a90
- Forumlid
Je snapt er inderdaad niet veel van 

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- a90
- Forumlid
Lees het boekje prutser, het staat er echt allemaal in.prutser schreef:a90 schreef:Je snapt er inderdaad niet veel van

De camera zal altijd een bestandsnaam geven aan iedere foto die wordt gemaakt. Dit kun je instellen of de nummering iedere keer weer op 0 begint of dat hij verdertelt waar je bent gebleven.
Er bestaat inderdaad wel software die, bij de import van de foto's, ze kan omnummeren maar dat was volgens mij de vraag niet echt.
Mijn instelling is altijd een oplopend nummer. En als ik van camera wissel dan geef ik het aan (foto's van de D50 heten D50_1234 en foto's met de D70 D70_1234). Je komt dan wel eens in de 10.000 keer dezelfde nummers tegen maar als je de foto's opbergt in mapjes bijvoorbeeld per maand dan heb je daar niet veel last van.
suc6
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul