foto in scherm zien
foto in scherm zien
Hallo, lezers van dit forum, ik heb een D3000 gekocht, wie kan me zeggen hoe het in z'n werk gaat, wanneer ik een foto wil nemen dat ik deze kan bekijken in het schermpje!!! Dus niet wanneer ik de foto al heb genomen.
alvast bedankt
Peter
alvast bedankt
Peter
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: foto in sherm zien
Dat gaat niet. Het is geen compactcamera. De D3000 heeft geen LiveView functie zoals de duurdere Nikon reflexen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: foto in scherm zien
Gelukkig heeft je camera wel iets veel beters; een heel redelijk oculair. Wellicht even wennen, maar echt veel handiger in de meeste situaties...
Beste, en een oculair is? alvast bedankt voor iedereen zijn uitleg.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Google zit bij jou niet op het internet?verzamelingverkoper schreef:Beste, en een oculair is? alvast bedankt voor iedereen zijn uitleg.

Het gaat om dat glaasje waar je in moet kijken om te zien wat op de foto komt.
- Léon Obers
- Forumlid
Neem een goed woordenboek, want het komt ook in de gebruiksaanwijzing van de D3000 terug.verzamelingverkoper schreef:Beste, en een oculair is? alvast bedankt voor iedereen zijn uitleg.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Grappig, mensen kopen een DSLR en hebben geen idee wat ze kopen. Liveview is eigenlijk iets wat niet op een DSLR thuis hoort. het beeld moet via een omweg op het LCD getoond worden. Hier wordt de camera niet sneller van.
Tip, kijk door het zoekertje. Dit went heel snel!
Tip, kijk door het zoekertje. Dit went heel snel!
Jij hebt blijkbaar de afgelopen 2 jaar onder een steen geleefdGideon schreef:Liveview is eigenlijk iets wat niet op een DSLR thuis hoort. het beeld moet via een omweg op het LCD getoond worden. Hier wordt de camera niet sneller van.

Zelfs op een d3s werkt live view niet denderend, dus volgens mij droom je teveelDaniël schreef:Jij hebt blijkbaar de afgelopen 2 jaar onder een steen geleefdGideon schreef:Liveview is eigenlijk iets wat niet op een DSLR thuis hoort. het beeld moet via een omweg op het LCD getoond worden. Hier wordt de camera niet sneller van.
Ging puur om het feit van dat het niet op de DSLR hoort.
En dromen doe ik als ik in bed lig
En dromen doe ik als ik in bed lig

ik vind dat het er niet op thuis hoort, puur vanwege het feit dat op het lcd vaak niet goed te zien is hoe de foto nou wordt.
Of wou je soms beweren dat het allemaal natuurlijk licht is, wat op je lcd 'geprojecteerd' wordt?
Of wou je soms beweren dat het allemaal natuurlijk licht is, wat op je lcd 'geprojecteerd' wordt?
Ik gebruik het denk ik 2x per half jaar.
Anders had ik deze niet kunnen maken

Is handig als je ergens niet goed bij komt.
Maar lekker werken doet het niet nee
Anders had ik deze niet kunnen maken

Is handig als je ergens niet goed bij komt.
Maar lekker werken doet het niet nee
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Onzin. Het werkt nog steeds lang niet zo snel als je kunt werken zonder liveview. Het zal wellicht nog wel beter worden de komende jaren (zie wat Sony doet), maar een DSLR blijft mijns inziens het beste werken via de spiegel.Daniël schreef:Jij hebt blijkbaar de afgelopen 2 jaar onder een steen geleefdGideon schreef:Liveview is eigenlijk iets wat niet op een DSLR thuis hoort. het beeld moet via een omweg op het LCD getoond worden. Hier wordt de camera niet sneller van.
nou schijnt de spiegelreflex ook te verdwijnen. Maar dat wordt nu geloof ik al 3 jaar gezegd.
- Marc van den Oord
- Forumlid
zucht...nou dat hoop ik niet, mijn D3000 geeft mij ostalgische momenten........mijn pentax analoog, doet het nog steeds 30 jaar oud.
Heerlijk door zijn oculair kijken :mrgreen:

Heerlijk door zijn oculair kijken :mrgreen:

Nikon D3000, AF-S Nikkor 18-55 mm VR, AF-S Nikkor 55-200 mm VR, Nikkor 85 AFS DX Macro, SB-600 Flitser
Nikon Coolpix P2
Oude pentax analoog ME uit 1980 met 40mm lens die nu een 2e leven heeft als omgekeerde lens.
Nikon Coolpix P2
Oude pentax analoog ME uit 1980 met 40mm lens die nu een 2e leven heeft als omgekeerde lens.