ff proberen...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Krista

ff proberen...

Bericht door Krista » wo okt 13 2010 5:35 pm

De voornaamste reden dat ik deze foto plaats is om te kijken of het nu wel lukt om de gegevens van de foto mee te krijgen, maar ik hoor ook graag commentaar...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Krista op do okt 14 2010 9:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.

pbreev

Re: ff proberen...

Bericht door pbreev » wo okt 13 2010 6:04 pm

Gemaakt met je D80 en een 18-55mm objectief op 55mm en en diafragma van F/5.6.... etc..

Guy

Bericht door Guy » wo okt 13 2010 7:31 pm

Heej Krista,

De Efix kan ik zien dus dat is gelukt.

Nu over de foto:
De paddestoel is niet scherp en aan de bovenkant overbelicht.
weet niet of je de foto op een statief heb gemaakt? zo niet verklaard dit deels de onscherpte aangezien je hem gemaakt heb met 1/15e sluitertijd en dat kan je met de hand niet stil houden tenminste ik niet.

Greetzz

guy

Krista

Bericht door Krista » do okt 14 2010 9:06 am

Ik dus ook niet :oops:

Heb wat lichamelijke probleempjes waardoor het niet altijd een optie is om een statief mee te sjouwen. Probeer het dan toch maar even. Ik had natuurlijk zelf moeten zien dat de foto niet scherp was, maar was zo naar de compositite e.d. aan het kijken dat ik daar overheen keek. :cry:

Maar de Efix is in ieder geval mee gekomen!

Guy

Bericht door Guy » do okt 14 2010 9:34 pm

Haha nee dat gaan denk ik niet veel mensen lukken;) dus geen zorgen:P

ja lichamelijke problemen is niet lekker als je een zwaar statief moet sjouwen maar het vergemakkelijkt wel dit soort problemen je kan ook je iso omhoog gooien dan he dan word je sluitertijd ook langer waardoor je hem wel stil kan houden.

kwa compo is het mooier vind ik als je een stuk van de bovenkant afknipt nu is het een beetje veel loze ruimte boven de paddo.
en misschien kan je voor de volgende keer kijken voor een nog rustigere achtergrond dus niet de boom die nu op de achtergrond staat maar b.v. een hele groene achtergrond.

hoop dat je hier wat mee kan?

greetz

Guy

Jumpjiving
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jumpjiving » do okt 14 2010 10:25 pm

Zwaar statief?
Dat hoeft niet.
Ik gebruik voor paddenstoelen een tafel statiefje en een hoekzoeker.
Afdrukken doe ik met de timerfunctie.
Zo kan ik lange sluitertijden kiezen en hoef ik niet languit op de bosgrond te liggen.
Zo nodig flits ik iets in.
Afbeelding

Krista

Bericht door Krista » za okt 16 2010 5:13 pm

Guy schreef:kwa compo is het mooier vind ik als je een stuk van de bovenkant afknipt nu is het een beetje veel loze ruimte boven de paddo.
en misschien kan je voor de volgende keer kijken voor een nog rustigere achtergrond dus niet de boom die nu op de achtergrond staat maar b.v. een hele groene achtergrond.
Ik had juist expres die boom er bijop gezet omdat me het contrast tussen die grote boom met elfenbanken eraan en dat kleine paddestoeltje mooi leek. Vandaar ook de uitsnijding. Kennelijk toch iets te veel van het goede om in één foto te stoppen.

Wat betreft de iso, ik fotografeer nog niet zo lang digitaal, dus ik vergeet gewoon soms dat dat kan! :oops: Maar wel een goede tip. Zal een plakkertje op m'n camera doen met ISO!!! erop, misschien helpt dat :D
Jumpjiving schreef:
Ik gebruik voor paddenstoelen een tafel statiefje en een hoekzoeker.
Ik heb idd ook een tafelstatiefje, maar deze paddo stond op een stuk van een boomstronk waar ik die niet op kon zetten.

Bedankt weer voor het meedenken!

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » za okt 16 2010 6:20 pm

Kleuren zijn prachtig Krista, snij hem iig boven de 2e elfenbank af. Maar voor de goede verstandhouding; zo zou ik dat doen! Maar nogmaals een hele mooie herfstfoto. groet, peter

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door weimaraner » za okt 16 2010 6:29 pm

Ik vind de achtergrond eigenlijk heel geslaagd met zo'n andere stoelenfamilie; goed gezien en vind daarbij de scherptediepte erg goed gekozen. Je kunt zien wat het is maar het is ook weer niet zo scherp dat het de aandacht teveel van het onderwerp afleidt. Misschien kun je iets van de bovenkant croppen maar ik zou er zeker niet teveel van af halen.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”