Seisenbergklamm bij Weißbach

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Daniël

Re: Seisenbergklamm bij Weißbach

Bericht door Daniël » do okt 14 2010 5:36 am

begrijp me niet verkeerd. Het is te doen. Heb daar mensen zien lopen met Pyrenese berg hond.
Maar 2 per persoon weet ik niet. Gewoon proberen. Je kan 1 richting op lopen en dan vervolgen naar een andere kant.
Het houten pad is 1 persoon breed en als je iemand tegenkomt is het allebei draaien en je kan verder (borst tegen borst zeg maar). Er zijn ook een paar plekken waar je meer ruimte hebt

Tip:
Koop bij ANWB het Salzburgerland Actief reisgids. Kost iets van 13 euro geloof ik (voor leden).
Je kan routes downloaden op je TT of iets anders (Garmin en Tom Tom geloof ik alleen).

ger k.
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ger k. » do okt 14 2010 11:04 am

Daar heb je inderdaad een mooie serie van gemaakt, het water kun je zien stromen en is niet "bevroren"!
Kleine opmerking, zoals al eerder is gezegd: de donkere en lichte partijen in evenwicht brengen.
Geweldig stuk natuur.
Heerlijk om te wandelen.
Fotograferen is schrijven met licht. D800E

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » do okt 14 2010 1:18 pm

Erich Snijder schreef:
gongon schreef:
Erich Snijder schreef:Mooie platen en stuk natuur.
Kun je overal nog over de houten paden lopen ???

Kun je preciezer aangeven waar het dit is.
Misschien ook een keer een vakantie plek voor mij (en honden en vriendin).

Groeten.
Erich.
De Seissenbergklamm ligt tussen Lofer en Saalfelden in. In Salzburgerland.

Weet niet hoeveel honden je hebt, maar je moet over allemaal smalle houten bruggetjes lopen, ik zie het me niet doen met mijn vier honden. Alleen aan het eind heb je een makkelijker pad.
Dan zal het lastig worden.
We hebben nu, samen, 4 honden en kijken naar nog nieuwe aanwinst voor begin komend jaar.
Maar er zal wel meer te wandelen zijn daar in de buurt en dan de loopbruggen maar zonder honden doen.

Groeten.
Erich.
Zal nog iets vervelends meedelen, eigenlijk mag je naar Oostenrijk maar drie honden meenemen. Wij nemen ook altijd onze vier honden gewoon mee, maar eigenlijk mag dat dus niet. Nou hebben wij er nog nooit problemen mee gehad hoor, we nemen al 6 jaar vier honden mee naar Oostenrijk. Je bent ook verplicht om voor elke hond een muilkorf bij je te hebben.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Erich Snijder
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Erich Snijder » do okt 14 2010 1:26 pm

gongon schreef:................

Zal nog iets vervelends meedelen, eigenlijk mag je naar Oostenrijk maar drie honden meenemen. Wij nemen ook altijd onze vier honden gewoon mee, maar eigenlijk mag dat dus niet. Nou hebben wij er nog nooit problemen mee gehad hoor, we nemen al 6 jaar vier honden mee naar Oostenrijk. Je bent ook verplicht om voor elke hond een muilkorf bij je te hebben.
Ik zal me eens verdiepen in de voors en tegens voor het meenemen van honden naar Oostenrijk.

Begin dit jaar had ik ook zoiets voor een bungalow in België.
Daar mochten ook eigenlijk maar maximaal 2 honden mee maar werd het meenemen van meer honden wel toegestaan mits ze geen overlast bezorgen.
Daarvoor hadden wij ook gezorgd (geen overlast bezorgen).
Vakantie is daarna heerlijk verlopen.

Misschien dat het hier ook wel zo kan gaan.
Vaak heeft het ook wel mee te maken, met de instelling van de eigenaren en hoe de honden zich gedragen.

Groeten en bedankt voor de info.
Erich.

Daniël

Bericht door Daniël » do okt 14 2010 1:31 pm

Ze zijn daar een beetje zeikerig in.

Bijzonderheden

* Er mogen maximaal 3 honden of katten per volwassen persoon worden meegenomen.
* Honden moeten aangelijnd zijn.
* In sommige gebieden heeft men voorzorgsmaatregelen getroffen in verband met eventuele hondsdolheid. Er staan rode waarschuwingsborden en u wordt aangeraden de hond zo mogelijk in de auto te houden.

En dat is alleen over de honden. In zowat heel Oostenrijk is een zogenoemde Leinenzwang
Afbeelding
Nou hebben veel Oostenrijkers er zelf ook schijt aan en nemen het risico.
Wij hebben dat niet gedaan en dat was wel jammer voor Bo.
Muilkorf hebben we niet gedaan. Onzin. Hij heeft nog nooit iemand gebeten en heeft de persoonlijkheid er ook niet voor. Zo mak als een lammetje.

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » do okt 14 2010 1:37 pm

Erich Snijder schreef:
gongon schreef:................

Ik zal me eens verdiepen in de voors en tegens voor het meenemen van honden naar Oostenrijk.

Begin dit jaar had ik ook zoiets voor een bungalow in België.
Daar mochten ook eigenlijk maar maximaal 2 honden mee maar werd het meenemen van meer honden wel toegestaan mits ze geen overlast bezorgen.
Daarvoor hadden wij ook gezorgd (geen overlast bezorgen).
Vakantie is daarna heerlijk verlopen.

Misschien dat het hier ook wel zo kan gaan.
Vaak heeft het ook wel mee te maken, met de instelling van de eigenaren en hoe de honden zich gedragen.

Groeten en bedankt voor de info.
Erich.

Hier staat alle informatie: http://www.dogsincluded.nl/invoer/oostenrijk.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
, het is 1 eigenaar, dus misschien kan ik beter een hond op naam van mijn man overschrijven, de honden staan alleen op mijn naam geregistreerd. En een muilkorf bij je hebben is verplicht als ze er naar vragen moet je een muilkorf kunnen tonen. In gondels e.d. moeten honden een muilkorf om, al hebben ze in Hinterglemm nog nooit naar een muilkorf gevraagd en in die kleine gondels gaan we toch alleen in. In Saalbach-hinterglemm mogen de honden in de bergen los lopen, waar het niet mag staan bordjes en dat is dan meestal in jachtgebied.

.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Erich Snijder
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Erich Snijder » do okt 14 2010 1:45 pm

Daniël schreef:Ze zijn daar een beetje zeikerig in.
Bijzonderheden

* Er mogen maximaal 3 honden of katten per volwassen persoon worden meegenomen.
* Honden moeten aangelijnd zijn.
* In sommige gebieden heeft men voorzorgsmaatregelen getroffen in verband met eventuele hondsdolheid. Er staan rode waarschuwingsborden en u wordt aangeraden de hond zo mogelijk in de auto te houden.

En dat is alleen over de honden. In zowat heel Oostenrijk is een zogenoemde Leinenzwang
[img]...[/img]
Nou hebben veel Oostenrijkers er zelf ook schijt aan en nemen het risico.
Wij hebben dat niet gedaan en dat was wel jammer voor Bo.
Muilkorf hebben we niet gedaan. Onzin. Hij heeft nog nooit iemand gebeten en heeft de persoonlijkheid er ook niet voor. Zo mak als een lammetje.
Als dat volgens de letterlijk tekst genomen gaat worden dan is er wel een voordeeltje.
Ik heb op mijn naam 1 hond en mijn vriendin heeft op haar naam 3 honden.

Volgend jaar zou dat dan 2 honden op mijn naam zijn en 4 honden op haar naam.
Zou misschien net kunnen.

Die van ons lopen hier in Nederland ook vaak los en staan onder appel.
Echter is hier ook overal (bijna) een aanlijn verordening.
Zoals zo vaak moeten de goeden onder de kwaden lijden.

We ruimen de uitwerpselen (poep), waar het onfatsoenlijk is om te laten liggen, ook op.

We zien het volgend jaar wel.

Groeten.
Erich.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”