Jonge hengsten

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
LHS_80

Jonge hengsten

Bericht door LHS_80 » do okt 14 2010 7:15 pm

Ben weer een middag naar de opfok geweest in Noord Friesland, waar mijn jonge hengst ook staat. Zo leuk om daar rond te hangen en prachtige, serene, uitgestrekte natuur. Een land met jonge paarden geeft veel leven, omdat ze natuurlijk supernieuwsgierig zijn, en als echte hormoon- bommen constant aan het klieren, vechten etc. Tal van foto- momenten dus.. Vond het wel lastig om bij veel beweging de hengstjes scherp te krijgen. Mis ik toch weer een statief (ik koop hem volgende maand! :mryellow: )Zo aan het eind van een echt herfstige najaarsmiddag breekt de zon door en krijg je een serene, bijna eenzame en verlaten sfeer. Ik heb geprobeerd die te vangen (foto5). Wilde ze even met jullie delen, omdat ik er gewoon zo van geniet om foto's te maken!

Foto1
Afbeelding

Foto2
Afbeelding

Foto3
Afbeelding

Foto4
Afbeelding

Foto5
Afbeelding

Foto6
Afbeelding

Foto7
Afbeelding

Foto8
Afbeelding

Daniël

Re: Jonge hengsten

Bericht door Daniël » do okt 14 2010 9:04 pm

LHS_80 schreef:Mis ik toch weer een statief (ik koop hem volgende maand! :mryellow: )
Investeer goed en koop een goed merk waar je helemaal tevreden mee bent.

de actie foto's zijn erg mooi
daarna nr3

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Frankie » do okt 14 2010 9:07 pm

Leuk om over jouw liefde voor paarden te lezen en je foto's daarbij te zien. Foto 3 vind ik de mooiste vanwege het 'andere' perspectief. Bij het onderwerp bewegende paarden lijkt een statief me niet zo'n meerwaarde hebben.

Marc van den Oord
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marc van den Oord » zo okt 17 2010 9:08 am

Prachtige foro's. Wat ik heel leuk vind om te zien is de alertheid van deze paarden.
Haast op elke foto staan hun ooren recht op naar voren op het hoofd :D
Hoe oud zijn deze dieren? Je spreekt over hengstjes, 1,2 jaar?
Foto 2 en 5 zijn heel mooi, de sfeer in foto 5.......word ik stil van.......

Gr, Marc
Nikon D3000, AF-S Nikkor 18-55 mm VR, AF-S Nikkor 55-200 mm VR, Nikkor 85 AFS DX Macro, SB-600 Flitser
Nikon Coolpix P2
Oude pentax analoog ME uit 1980 met 40mm lens die nu een 2e leven heeft als omgekeerde lens.

Marc van den Oord
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marc van den Oord » zo okt 17 2010 9:09 am

Prachtige foro's. Wat ik heel leuk vind om te zien is de alertheid van deze paarden.
Haast op elke foto staan hun ooren recht op naar voren op het hoofd :D
Hoe oud zijn deze dieren? Je spreekt over hengstjes, 1,2 jaar?
Foto 2 en 5 zijn heel mooi, de sfeer in foto 5.......word ik stil van.......

Gr, Marc
Nikon D3000, AF-S Nikkor 18-55 mm VR, AF-S Nikkor 55-200 mm VR, Nikkor 85 AFS DX Macro, SB-600 Flitser
Nikon Coolpix P2
Oude pentax analoog ME uit 1980 met 40mm lens die nu een 2e leven heeft als omgekeerde lens.

LHS_80

Bericht door LHS_80 » ma okt 18 2010 3:52 pm

Bedankt voor jullie reacties!

Marc, de hengstjes zijn zo'n 1,5 tot 2 jaar oud. Nu zijn ze nog 'lief'... ;) Straks zullen het echte grote kerels worden. Wel bijzonder om ze nu nog zo klein, onbevangen, lief en nieuwgierig te zien. Al zijn paarden over het algemeen gewoon heel nieuwsgierige en vriendelijke dieren hoor. En dus een leuk foto- onderwerp. :) Foto 5 word ik zelf ook nog steeds stil van, ik heb er ook maar 2 van genomen, het was gewoon goed zo, vond ik. Als je wilt kan ik je wel een grotere versie sturen?

Groetjes Liesbeth

Marc van den Oord
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marc van den Oord » ma okt 18 2010 5:31 pm

Je kan nr. 5 wat groter op het forum zetten!
Nikon Coolpix P2

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”