Strandvakantie - maar dan anders.

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Strandvakantie - maar dan anders.

Bericht door weimaraner » za okt 16 2010 12:59 pm

Afgelopen woensdag ben ik twee dagen met mijn fotospullen richting het sombere zuiden getogen, naar de Belgisch/Franse noordzeekust om precies te zijn. Aangezien mijn vriendin met een aantal vriendinnen en onze hond een weekje in de Ardennen zat had ik geen huiselijke beslommeringen en kon ik me van 's morgens vroeg tot 's avonds op het fotograferen storten. Ik wilde vooral mijn 10-stop ND filter weer eens flink gaan gebruiken; er liggen daar her en der op het strand wat scheepswrakken die bij volledig eb droog komen te liggen en die wilde ik graag eens op de gevoelige plaat vastleggen. En verder zou ik wel zien wat er op mijn pad kwam. Helaas zat het weer niet echt mee maar hieronder een korte impressie. Behalve de eerste twee zijn alle foto's genomen met een B&W ND110 10-stop filter, en soms daarbij nog een ND grad filter van Cokin (2 stops).

1. De laatste strandhuisjes in de Belgische badplaats De Panne.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Marine Kust Batterie Malo Terminus, of eerder gezegd de restanten ervan. Deze voormalige Duitse kustbatterij stond in de duinen maar is door het eroderen van de duinenrij vrijwel in zijn geheel op het strand terecht gekomen.
Afbeelding

4. Een flankerende kazemat van MKB Malo Terminus die inmiddels in de vloedlijn ligt.
Afbeelding

5. Het wrak van de 91 meter lange stoomraderboot Crested Eagle. Het schip, voor de oorlog actief in lijndienst langs de Britse kust, werd in mei 1940 uitgerust met luchtdoelgeschut en eind mei 1940 ingezet bij de Britse evacuatie van Duinkerken. Nadat ze op 29 mei 1940 volgeladen met Britse soldaten vertrokken was uit Duinkerken werd ze kort na vertrek getroffen door drie bommen van Duitse duikbommenwerpers - met 300 doden tot gevolg.
Afbeelding

6. Het houten wrak van de 31 meter lange driemast schoener Vonette. Dit schip is op 24 december 1929 geladen met een lading zout in zwaar weer aan de grond gelopen.
Afbeelding

7. Zomaar een golfbreker langs de Belgische kust - maar mijn favoriete foto van deze trip. Genomen aan het begin van de avondschemering, tussen de buien door.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken. :)

Cees
Forumlid
Forumlid

Re: Strandvakantie - maar dan anders.

Bericht door Cees » za okt 16 2010 3:11 pm

Kan me helemaal voorstellen waarom de laatste foto je favoriete is, prachtig!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Olijfje

Bericht door Olijfje » za okt 16 2010 3:22 pm

Mooi!

Krista

Bericht door Krista » za okt 16 2010 5:18 pm

Jij bedankt voor het plaatsen. Heb met veel plezier gekeken. Hoop ooit nog eens zulke mooie foto's te maken :)

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » za okt 16 2010 6:12 pm

Prachtige foto's en heeft je filter gebracht wat je verwachtte? Wilde mijn vrouw maar eens een weekje weg :D :D :D , groet, peter

Eigenlijk vind ik 1 en 2 de mooiste

M@rcel
Forumlid
Forumlid

Bericht door M@rcel » za okt 16 2010 7:16 pm

Foto 1 is erg mooi. In een foto vindt ik het mooi als er een kleur inzit.

De laatste foto vond ik in eerste instantie mooi, maar hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik het een niet echte foto begin te vinden. Net of het getekend is.

Wijnand

Bericht door Wijnand » za okt 16 2010 7:27 pm

Ah, strandfoto's.
Mooie reeks! Vooral de laatste is bijzonder goed gelukt.
Speciaal effect zo.

Groet, Wijnand

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » za okt 16 2010 8:52 pm

schitterende serie , dus er even alleen tussenuit heeft zijn vruchten afgeworpen :mryellow:
Voor mij foto 2 , 6 & 7 erg mooi , complimenten 8)

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

MarcoD750
Ontwerp & Ontwikkeling
Ontwerp & Ontwikkeling
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door MarcoD750 » zo okt 17 2010 12:44 pm

Fraaie platen, werkt dus goed je filters. Foto 5 heeft een mooie mystiek, alléén een triest verhaal daarbij.
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |

ger k.
Forumlid
Forumlid

Bericht door ger k. » zo okt 17 2010 4:59 pm

Mooie serie, maar ik krijg het idee, dat de foto's met filter niet scherp zijn.
Fotograferen is schrijven met licht. D800E

weimaraner
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door weimaraner » zo okt 17 2010 6:26 pm

Komt misschien door het verkleinen en/of linken via photobucket, geen idee. Gelukkig zijn ze op mijn grote scherm hier wel scherp - alleen van nummer 4 ben ik niet tevreden over de scherpte (van de bunker rechtsboven, en dan met name de rechterkant).

Scherpte is trouwens wel iets om in de gaten te houden bij gebruik van dit filter. Door de lange sluitertijden is een kleine, korte trilling soms niet eens zichtbaar op de foto maar bijvoorbeeld het langzaam wegzakken in het zand van je statief wel. Ik had mijn statief dus ook goed in het zand gedrukt maar zelfs dan zaten er nog een aantal onscherpe foto's bij; voornamelijk te danken aan het snel opkomende tij waardoor het statief (en ikzelf) ineens in het water stond.

Dushi
Forumlid
Forumlid

Bericht door Dushi » zo okt 17 2010 6:39 pm

Dit is een bijzonder mooie serie!
Tropische groet,
Dushi

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » zo okt 17 2010 6:54 pm

Mooi sfeertje in deze serie, ik kan de zoute lucht bijna ruiken. Heerlijk om zo in je eentje helemaal op te gaan in de lange sluitertijdenkunst.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo okt 17 2010 8:56 pm

Mazzeltov, wat een mooie serie plaats je hier weer. Complimenten hoor en dat ND filter is goed aan jou besteed.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » zo okt 17 2010 10:28 pm

Een heel fraaie serie en je achtergrondkennis erbij maakt de foto's extra interessant!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”