mijn oude Leica en het bouwvakkersoproer

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
gewoon peter

mijn oude Leica en het bouwvakkersoproer

Bericht door gewoon peter » do okt 21 2010 5:11 pm

Hallo, ben momenteel bezig met het scannen van duizenden negatieven zw/w uit de jaren 60. Deze zijn toch wel erg speciaal. Het zijn foto's gemaakt door mij tijdens het bouwvakkersoproer op 14 juni 1966 en wist absoluut niet dat ik ze nog had. Een toch wel heel historische gebeurtenis in die roerige jaren, provo, rookbommen, Beatrix en Claus. Mooie tijd. groet, peter

Deze foto's zijn aan het begin van de avond op het Rokin genomen. Later werd er nog met scherp geschoten door de z.g. karabijnbrigade. Maar toen was deze jongen al weg!

Afbeelding

Afbeelding

selcuk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: mijn oude Leica en het bouwvakkersoproer

Bericht door selcuk » do okt 21 2010 5:30 pm

Mooi om te zien,geschiedenis is altijd mooi.

Er zou eens een verzameltopic moeten komen van pakweg 25 jaar geleden en ouder over straatbeelden van toen.
Ik denk dat dat een boeiende topic zal opleveren.

george013

Re: mijn oude Leica en het bouwvakkersoproer

Bericht door george013 » do okt 21 2010 5:47 pm

Altijd leuk om terug te zien. Dit is dan voor mij de kracht van fotografie, terugkijken.
Waterkanon op de gracht, auto ervoor dwars en erachter dwars, en het kanon kon geen kant meer op. En uitstappen deden die gasten niet.
Een van mijn slagzinnen is dat je als fotograaf de toekomstige geschiedenis vastlegt.
George

Plaats reactie

Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”