Graffiti

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
Solitary™

Graffiti

Bericht door Solitary™ » wo okt 20 2010 6:35 pm

Dag beste vrienden,

Ik heb nog steeds geen uitgebreid testrapport gelezen van de P7000, laat staan dat ik er een gekocht heb. Zal, wat betreft compact, dus nog even verder moeten met mijn G10. De volgende opnames heb ik afgelopen weekend gemaakt met deze G10. Ben benieuwd naar jullie mening!

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

De opnames zijn gemaakt bij zeer grijs, dichtbewolkt weer. Niet echt de optimale omstandigheden, maar nevertheless...

Vriendelijke groet,
Jan

Solitary™

Re: Graffiti

Bericht door Solitary™ » do okt 21 2010 6:13 pm

Geen enkele reactie?

Tja, dat kan maar twee dingen betekenen....

Of het is ongelooflijke rotzooi wat ik hier gefabriceerd heb, of jullie zijn met stomheid geslagen.

Ik ga vooralsnog uit van de eerste optie. Toch bedankt voor het kijken... :)

Vriendelijke groet,
Jan

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » za okt 23 2010 6:58 am

Jan, mooie platen maar ik kan eigenlijk niet zien dat het "foto's" zijn. Maak ze nog eens en laat wat van de omgeving zien. De kleuren zijn heel mooi. Groet, Peter

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » za okt 23 2010 1:16 pm

Hallo Jan,

Het is geen rotzooi maar meer de registratie van de "kunst" van iemand anders, technisch niks mis mee, maar er zit niks van je zelf in deze beelden, tenzij je de graffiti ook zelf gemaakt hebt natuurlijk.

Groeten Jan.

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door roel » za okt 23 2010 7:43 pm

Grojan schreef:Hallo Jan,

Het is geen rotzooi maar meer de registratie van de "kunst" van iemand anders, technisch niks mis mee, maar er zit niks van je zelf in deze beelden, tenzij je de graffiti ook zelf gemaakt hebt natuurlijk.

Groeten Jan.

Tsja... Als je een gebouw fotografeert zit daar ook weinig van jezelf in, over het algemeen. Met het fotograferen van graffiti kun je mijns inziens goed je eigen inbreng laten zien door detailopnames te maken of door de omgeving erbij te nemen.

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » zo okt 24 2010 10:17 am

roel schreef: Met het fotograferen van graffiti kun je mijns inziens goed je eigen inbreng laten zien door detailopnames te maken of door de omgeving erbij te nemen.
Precies, maar dat zie ik hier niet.

Groeten Jan.

Solitary™

Bericht door Solitary™ » zo okt 24 2010 2:03 pm

Tsja... Als je een gebouw fotografeert zit daar ook weinig van jezelf in, over het algemeen. Met het fotograferen van graffiti kun je mijns inziens goed je eigen inbreng laten zien door detailopnames te maken of door de omgeving erbij te nemen.[/quote]

De omgeving erbij nemen was in dit geval geen optie voor mij. De opnames zijn alle vier onderdeel van een aantal grote muren die tjokvol staan met graffiti.Ik heb ervoor gekozen ieder werk afzonderlijk te extraheren, omdat anders alles veel te hectisch zou worden imho. In dat opzicht zijn het detailopnames. Mijn verder eigen inbreng is dat ik flink met de kleuren heb gespeeld om de platen goed te laten knallen, iets dat ik eigenlijk wel vind passen bij deze kunstvorm. Maar ja, in principe is het natuurlijk een vorm van registratie, daar heb je wel gelijk in. Ik heb hier een onbewerkte (alleen naar jpeg omgezette) RAW-opname bij gedaan, om de oorspronkelijke omgeving te laten zien.

Afbeelding

Vriendelijke groet en bedankt voor jullie opmerkingen,

Jan

Freaky87
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Freaky87 » ma okt 25 2010 6:51 pm

Ik vind het mooie beelden...
De graffiti zegt genoeg toch?!
Voor mij in ieder geval wel... :D

Solitary™

Bericht door Solitary™ » ma okt 25 2010 7:30 pm

Freaky87 schreef:Ik vind het mooie beelden...
Kijk, dit is nu een opmerking waar ik eigenlijk, stiekem, op zat te wachten. Graffiti is een (beeld-) taal apart, daar moet je geen fratsen omheen zetten. Dat spreekt toch voor zichzelf?

Vriendelijke groet,
Jan

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » ma okt 25 2010 7:58 pm

Freaky87 schreef:Ik vind het mooie beelden...
Jan, ik zeg had dat laatste verhaal er in het begin bij gedaan. Dan had ik direct gezegd, Jan, heel mooi gedaan!!!!!!!

groet, peter

Plaats reactie

Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”