10.

11.

12.

Ik heb volgens mij ook nog foto's van vroeger liggen en met mijn eerste fototoestelletje maakte ik ook zulke plaatjes, een oude agfa was dat volgens mij. Als je naar het Nederlands fotomuseum gaat dan kom je daar deze foto's ook tegen...... ik noem het elke keer polaroid omdat het kleurgebruik in die richting wijst. Ze zijn echter wel veel te scherp maar dat mag de pret niet drukken...mazinho schreef:Ik vond jaren geleden een plastic tas vol met foto's uit de jaren 70. Een hele serie was vierkant en had... afgeronde hoeken.
Navraag bij verschillende ontwikkelcentrales en fotografen leidde tot niets - niemand drukte af op papier met afgeronde hoeken of sneed de afdrukken achteraf bij. Ik ben op zoek gegaan naar een oplossing omdat ik het effect leuk vind. Ik heb een rondehoekpons gekocht, waarmee ik nu afdrukken zelf kan afronden.
Toen ik de foto's nog een goed bekeek om de rondingen te vergelijken viel mij iets op - de rondingen aan de foto's van mijn vader waren niet gelijk aan elkaar. Wat blijkt - hij heeft met engelengeduld alle foto's zitten knippen.