Het schalen van foto in CS4( Opgelost )

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Kroontje

Het schalen van foto in CS4( Opgelost )

Bericht door Kroontje » zo okt 24 2010 4:59 pm

Hallo
Ik hoop dat ik het goed uitleg.
Als ik een foto plak op bijv een witte achtergrond. En dan de wil schalen, zodat ik aan alle kanten een gelijkmatige witte rand krijg.
Normaal in een ander bewerking programma zou ik een hoek pakken en dan diagonaal weg trekken om het gewenste resultaat te krijgen.
Ik wil dit doen met vaste verhoudingen :wink: Als ik bij CS4 onder bewerken kijk zie ik daar diverse optie.
1) dat de inhoud het zelfde blijft
2)vrij
3)schalen
Als ik een van deze optie gebruik, kan ik de punt alle kanten op trekken. Met gevolg dat ik de hele foto uit zijn verband trek :x
Is er een manier in CS4 om dat anders te doen..schalen met vaste verhoudingen.
Net zoiets als je gaat snijden in CNX2 maar dan anders :wink:

Groet Kroontje
ps: in de handleiding van CS4 (.pdf file ) wordt ik ook niet wijzer :?
Laatst gewijzigd door Kroontje op zo okt 24 2010 5:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Het schalen van foto in CS4

Bericht door ArjanL » zo okt 24 2010 5:18 pm

Image/Canvas Size. Vul gewenste uitbreiding en kleur in. Vink Relative aan. Druk op OK.

Kijk ook wat er gebeurt als je op één van de pijlen klikt.

Als je met grepen wilt schalen moet je de Shift-toets (Apple) ingedrukt houden bij schalen. Voor Windows weet ik de toets niet (Shift?, Ctrl?, Alt?). Zou je even moeten proberen.
In de 'Help' staan alle toetsencommando's vermeld. Heel handig om snel te werken.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Kroontje

Bericht door Kroontje » zo okt 24 2010 5:21 pm

ArjanL schreef:Image/Canvas Size. Vul gewenste uitbreiding en kleur in. Vink Relative aan. Druk op OK.

Kijk ook wat er gebeurt als je op één van de pijlen klikt.
Hallo AjanL
Dank voor je snelle reactie
Ik zal er even na kijken :wink:

Kroontje

jbrood

Bericht door jbrood » zo okt 24 2010 5:24 pm

wanneer je gaat schalen, en je wilt dezelfde verhouding van je foto houden, druk dan de shift knop in!

Kroontje

Bericht door Kroontje » zo okt 24 2010 5:35 pm

Even windows opgestart en gekeken .
Als je met grepen wilt schalen moet je de Shift-toets (Apple) ingedrukt houden bij schalen. Voor Windows weet ik de toets niet (Shift?, Ctrl?, Alt?). Zou je even moeten proberen.
In de 'Help' staan alle toetsencommando's vermeld. Heel handig om snel te werken.
jbrood schreef:wanneer je gaat schalen, en je wilt dezelfde verhouding van je foto houden, druk dan de shift knop in!
Dit is wat ik zoek :D dat gaat makkelijk en inderdaad met Shift ook onder windows :wink:
Ga gelijk kijken naar de sneltoetsen

Mag ik jullie bedanken :wink: Kroontje

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”