Camara Raw (Photoshop-vraag)

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
GeeJee

Camara Raw (Photoshop-vraag)

Bericht door GeeJee » zo okt 24 2010 7:50 pm

Beste Nikonliefhebbers,

Af en toe probeer ik een niet-raw-bestand te openen via Bridge met Camera Raw. Ik krijg dan altijd de mededeling dat de bewerking van Camera Raw-bestanden niet is ingeschakeld. En vervolgens het raadselachtige 'een in aanmerking komend product moet minstens één keer zijn gestart'. Maar wat daarmee bedoeld wordt, weet ik niet. Als ik Camera Raw start via een NEF-bestand en het dan nog eens probeer, heeft dat geen enkel effect.

iJoost

Re: Camara Raw (Photoshop-vraag)

Bericht door iJoost » zo okt 24 2010 10:38 pm

Het is me niet duidelijk waarom je een bestand wat geen RAW is in Camera RAW probeert te openen. Maar dat ie het weigert te openen lijkt me wel logisch. Het is immers geen RAW en bevat geen sensor data dus daar kan Camera RAW niets zinnigs mee.

Leg eens uit wat precies de bedoeling is.

GeeJee

Bericht door GeeJee » ma okt 25 2010 11:36 am

In Camera Raw zitten een paar bewerkingsmogelijkheden die ik mooier vind dan die in Photoshop zelf. Om maar iets te noemen, rechtzetten is een veel simpelere handeling. Het moet mogelijk zijn, want in Bridge zit de optie 'Openen in Camera Raw'.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma okt 25 2010 11:45 am

Moet in Photoshop in ieder geval gewoon lukken. Zie ook http://www.remoss.nl/?p=90" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door remoss op za jul 21 2012 10:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.

GeeJee

Bericht door GeeJee » ma okt 25 2010 7:20 pm

Hee, bedankt! Deze methode kende ik nog niet. Blijft het vreemd dat het vanuit Bridge niet lukt...

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”