De eerste Foto's

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
gisela
Forumlid
Forumlid

De eerste Foto's

Bericht door gisela » ma okt 25 2010 12:48 pm

Afbeelding
Afbeelding
[imghttp://lh5.ggpht.com/_j3qdkgHbNqw/TMRYXCM4aHI/AAAAAAAABho/lt-8K2EwlNw/s800/20101023_21.JPG][/img]
Afbeelding
Afbeelding
De eerste foto'svoor een opdracht beginners-cursus-Fotografie.
De foto's zijn genomen in het Nationaalpark:de Meinweg: gelegen in midden Limburg.
Groetjes Gisela.
Ik ben niet bang om langzaam voorwaarts te gaan,maar alleen bang om stil te staan.
Gisela.

M@rcel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: De eerste Foto's

Bericht door M@rcel » ma okt 25 2010 12:51 pm

Jammer dat de exif waarden niet zichtbaar zijn, maar gezien je voorstel topic heb je ze gemaakt met een D300 en 18-200mm lens. Interessant is om te weten welke sluitertijd, diafragma en iso waarde je hebt gebruikt.

Als je wilt dat de foto's beoordeeld worden, dan moet je de foto's posten in Beoordelingen.

Wat is de opdracht?

gisela
Forumlid
Forumlid

Bericht door gisela » ma okt 25 2010 1:03 pm

Meld dit berichtAntwoord met een citaatRe: De eerste Foto's
door marspetite » ma, 25 okt 2010 12:51 +0000

Jammer dat de exif waarden niet zichtbaar zijn: met welke camera en lens heb je de foto's gemaakt?

Als je wilt dat de foto's beoordeeld worden, dan moet je de foto's posten in Beoordelingen.

Wat is de opdracht?
De opdracht was Landschapsfoto's,en de camera is een D300 met een 18-200vr lens.
Ik wilde de foto's alleen maar laten zien,(fotopresentatie)
het was wel een beetje grijs weer, met af en toe een vaag zonnetje.
Groet Gisela.
Ik ben niet bang om langzaam voorwaarts te gaan,maar alleen bang om stil te staan.
Gisela.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » ma okt 25 2010 4:53 pm

gisela schreef:Ik wilde de foto's alleen maar laten zien,(fotopresentatie)
Oké, gezien....
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

iBub

Bericht door iBub » ma okt 25 2010 7:20 pm

Hoi Gisela,

Het draadje wordt vanzelf verplaatst als het niet goed staat door de moderators, we moeten allemaal leren toch? Dus maak je daar niet druk over.

Ik vind de eerste foto interessant, ik denk dat ik ook mijn toestel voor mijn neus had gehad als ik het gezien had. Wel had ik denk ik een lager standpunt genomen om zo een ander perspectief te krijgen, nu is het vrij standaard terwijl de situatie dat niet is. Daarnaast moet je ook eens kijken of je hem in zwart/wit met meer contrast spannender krijgt. Het is heel moeilijk om in dit weertype, in een bos veel schakering te krijgen en daardoor is je foto qua kleur eentonig.

Let ook op of je de camera recht houdt, dat je dit niet doet is op de foto met het viaduct goed te zien.

Gerard

gisela
Forumlid
Forumlid

Bericht door gisela » ma okt 25 2010 7:29 pm

Bedankt voor de tips,ik kom er zeker nog eens terug,het is tenslotte maar 5km van ons vandaan.
Groetjes Gisela.
Gisela.

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door roes » ma okt 25 2010 8:21 pm

Hallo Gisela ,

leuke serie van een zeer mooi gebied , ik ben het wel met mijn voorgangers eens . Ik heb je een PB-tje gestuurd.

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”