Hitsige Herten (Update 28-10-2010) De laatste

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Niels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Re: Hitsige Herten

Bericht door Niels » di okt 26 2010 12:00 am

Prachtige foto's Jomar, leuk verhaal/avondtuur heb je er ook bijgeschreven! :-)

Goed ook om voor jezelf te bepalen wat voor soort lens je in de toekomst wilt., ik fotografeer met dezelfde set als jij, en kijk ook steeds vaker in de etalage bij de fotograaf naar een betere (lichtsterkere) lens. :lol: :wink:

Gr. Niels
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

Jomar

Bericht door Jomar » di okt 26 2010 7:10 am

Wederom iedereen bedankt!

@ Tony D

Haha, ik heb er even aan gedacht, maar heb hem daar eigenlijk niet geplaatst omdat de ogen niet scherp zijn :(

@ Nielson

Ja, toen ik mijn dslr kocht , had ik ook eigenlijk ook nog geen idee wat voor verschil er nou daadwerkelijk in de lenzen zat, maar als ik bijvoorbeeld het verschil zie tussen de 200/ 2,8 en de 55-200 dan weet je waarom de laatste echte budget lens is, ik vind hem persoonlijk gewoon niet scherp, fotograferen op de maximale opening probeer ik ook zoveel mogelijk te voorkomen, al is dit in deze situaties niet altijd mogelijk.
Maar goed, eerste zoveel mogelijk leren met mijn setje , en vervolgens een hele dikke 2.8 kopen :lol:

Jomar

Bericht door Jomar » di okt 26 2010 7:37 am

UPDATE:

Na al dat mooie geweld van vrijdag , had ik toch besloten om maandag maar weer eens om 6 uur te beginnen met werken zodat ik in mijn pauze nog even kon genieten van de hitsige mannen en vrouwen.
En ze zijn nog altijd compleet los geslagen, en zo te zien wordt er nog steeds flink ge-mens erger je niet als het donker is.
wederom een gevecht gezien, wel vast gelegd, maar niet tevreden mee, helaas teveel bomen ervoor... dan zelf maar genieten van het moment :wink:

foto 7
Heerlijk aan het genieten van waarschijnlijk zijn bereidingsactie op een hinde, lekker tussen te takken relaxen :D
Afbeelding

foto 8
Bronst kuilen worden er ook nog volop gemaakt, gelukkig gaat het bij de mens anders.... :lol: , om nou eerst een kuil te graven, vervolgens erin te plassen en tot overmaat van ramp er zelf ook nog in te gaan zitten :mryellow: , maar ja de grootste stinker krijgt de prijs natuurlijk
Afbeelding

foto 9
Al liggend op de grond burlen ze keihard in het rond, de een momenteel nog schorder dan de andere haha, sommige klinken nu meer als een schaap
Afbeelding

foto 10
Maar ja van dat geschreeuw wordt je ook extra moe, een paar keer burlen , en dan zakte de kop weer naar de grond, gepaard met een grote zucht :lol:
Afbeelding

foto 11
Mooiste van de dag was dat ik stond te kijken naar een mannetje dat zich nogal statig gedroeg, toen hij eenmaal door had dat ik achter de boom verscholen zat , kwam hij een paar meter dichterbij om vervolgens vlak voor mijn neus prachtig te gaan "vlaggen"... wat een beest zeg!, dan zie je pas echt hoeveel spieren er in zo'n dier zitten!

Afbeelding

Mijn dag was weer goed!! , vandaag weer vroeg begonnen dus ik ga straks weer genieten! :D

gewoon peter

Re: Hitsige Herten (Update 25-10-2010)

Bericht door gewoon peter » di okt 26 2010 8:53 am

Schitterende platen Jomar, vooral de laatste, wat een kracht straalt daar van uit. Heb je hem bedankt? :D :D :D groet, peter

Ook vandaag weer een mooie dag er voor. Succes

Jomar

Re: Hitsige Herten (Update 25-10-2010)

Bericht door Jomar » di okt 26 2010 9:24 pm

Dank je peter, en gek genoeg heb ik hem inderdaad bedankt,
ik voel me op zo'n moment toch wel een beetje bevoorrecht dat ik dat mag aanschouwen :D

Jomar

Re: Hitsige Herten (Update 26-10-2010) Nu eindelijk 16+

Bericht door Jomar » di okt 26 2010 9:43 pm

Vandaag zoals aangegeven toch nog even gaan kijken bij al het ge-orgie in de bossen,
het licht was helaas beduidend slechter dan de afgelopen dagen dus veel geschoten op iso 800 ( vindt de d3000 niet leuk :( , maar ik heb weer veel mogen zien,
Het geen wat ik in al die jaren nog nooit gezien had was een dekking.
Daar kwam vandaag verandering in!, wel van redelijk ver weg, en ik ben ook ver weg gebleven , want ik zie wel dat sommige mensen te dichtbij komen,
waarna de Hindes het gelijk op een lopen zetten, dan gaat de dekking dus gewoon niet door.
de hindes staat echt op scherp, en bij het minste geringste slaan ze op de vlucht.

Gelukkig was het erg rustig qua bezoekers rondom het lek, terwijl de parkeerplaats overvol was, ik ben er van half 3 tot half 6 geweest,
en heb 3 verschillende mannetje mogen zien dekken ( dat klinkt wel erg fout zo :lol: )

Het gaat trouwens nou ook niet gepaard met veel liefde...., ik schrok ervan hoe hard dat gaat :shock:
Het mannetje probeert zich eerst een aantal keer goed in positie te krijgen en gaat er vaak vervolgens weer even vanaf,
na een paar keer klimmen gebeurd het dan echt, 1 echte hele harde snelle stoot , waarbij de hinde half wordt gelanceerd.
Schitterend om mee te mogen maken!,

wegens de licht omstandigheden en de afstand geen top foto's, maar ik ben heel blij dat ik dit heb mogen zien!

Afbeelding

Toch ook komisch om te zien zo met die poten over de hinde heen :lol:

Afbeelding

Ook waren er een aantal gevechten, deze meneer kwam als winnaar uit de ring, ( het gevecht was moeilijk vast te leggen, heb er wel opnamen van
maar dat gaf de sfeer zeker niet goed weer, en je zag te weinig.)

Afbeelding

en ook zei liggen net als ik in de gebraden kip stand om uit te rusten :lol:

Afbeelding :D

Ik kwam met bijna geen echt goede foto's thuis, maar de voldoening om dit te zien waren meer waard dan de vorige 1200 foto's :D

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » di okt 26 2010 10:42 pm

Gave serie, kan niet anders zeggen. En dan je verhaal erbij, geweldig! Erg mooi.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Frankie » di okt 26 2010 11:06 pm

Zeg maar gerust 18+ ... :wink: maar weer een mooie aanvulling !

Nikon Haak

Bericht door Nikon Haak » di okt 26 2010 11:29 pm

Er wordt wat afgerotzooit in het bos... :oops:
Ik blijf deze 'vervolgserie' met belangstelling volgen.
Doet mij een beetje denken aan de achtervolgingen die ik begin jaren '90 heb gedaan toen ik in de gaten kreeg dat het vreemde gepiep -wat ik steeds via de intercom opving tijdens de nachtdienst- jonge ransuilen bleken te zijn.
Door de intercom kon ik ongeveer lokaliseren aan welke kant van het gebouw deze vrolijke piepers zich bevonden. Vervolgens met een grotezaklamp en de 'Fuji F2000 zoom' (man wat was ik toen trots op dat apparaat) naar buiten om plaatjes te schieten. De grote zaklamp was met name bedoeld om op de uilen te richten zodat de AF zou werken :D
Ik heb er nog een paar (matige) foto's van en de negatieven zijn al jaren verdwenen maar 't was een mooie belevenis!

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Tony D » wo okt 27 2010 12:21 pm

Bijzonder mooie aanvulling op de serie!
Mijn complimenten.

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » wo okt 27 2010 1:01 pm

Jomar, alweer schitterende platen hoor, wat een belevenis hè? Je hebt het over "lek", bedoel je daar "kraantje lek" mee? Ligt toch ook vlak bij het "kopje" of praat ik nu onzin? Vroeger ging echt half A'dam naar kraantje lek om te recreëren. Later gewoon naar Zandvoort, groet, peter

Jomar

Bericht door Jomar » wo okt 27 2010 2:43 pm

gewoon peter schreef:Jomar, alweer schitterende platen hoor, wat een belevenis hè? Je hebt het over "lek", bedoel je daar "kraantje lek" mee? Ligt toch ook vlak bij het "kopje" of praat ik nu onzin? Vroeger ging echt half A'dam naar kraantje lek om te recreëren. Later gewoon naar Zandvoort, groet, peter

Hey Peter,

In dit geval bedoel ik met "het lek" niet kraantje lek :wink: , wel leuk dat je het kent.
Het lek is in dit geval een plaats in de bronst-tijd welke de mannetje zeg maar beheren,
Even simpel uitgelegd gaat het daar als volgt:

Alle mannetjes herten komen naar een bepaalde plaats, deze is meestal het zelfde als de voorgaande jaren waar de bronst plaats vindt,
elk mannetje graaft een bronst-kuil ( soms ook meerdere ) waarop hij gaat "vlaggen" ( dat is die geweldige uitgerekte pose ) en sproeit daarbij in de kuil, en gaat er vervolgens in liggen om zijn eigen geur op het lichaam te krijgen.
Die bronst-kuilen liggen vrij dicht bij elkaar sommige liggen bijvoorbeeld 10 meter van elkaar.
Het gebied waar de kuilen liggen is eigenlijk een pure strijd arena ( van stinkend omgewoeld zand :lol: )
In dit gebied wordt ook stevig gevochten, ( maar er omheen ook genoeg )

Het gebied waar dit zich allemaal afspeelt noemt men "Lek"..., de vrouwtjes ( hindes ) worden in dit gebied ook bevrucht,
( vandaar dat het ook zo belangrijk is dat mensen niet volledig door dit gebied heen lopen, en de hindes wegjagen )

en tot mijn spijt zie ik het veel te veel, mensen die met een compact camera proberen om een rustend uitgeput hert ( welke midden in het "lek" ligt ) beeldvullend op de foto te krijgen.
Vaak heeft het dus meer consequenties dan alleen maar een weg lopend hert wat lekker lag te rusten.

Maar inderdaad , wat een belevenis, ik zou daar weken achter elkaar naar kunnen kijken , het is dat ik moet werken :(

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » wo okt 27 2010 2:55 pm

Jomar, wat geef jij op school, biologie? Bedankt voor de les!!! groet, peter :D :D :D :D

Jomar

Bericht door Jomar » wo okt 27 2010 3:43 pm

gewoon peter schreef:Jomar, wat geef jij op school, biologie? Bedankt voor de les!!! groet, peter :D :D :D :D
Haha , Bouwkundig tekenaar met een grote passie voor natuur en fotografie :wink:
Laatst gewijzigd door Jomar op wo okt 27 2010 10:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » wo okt 27 2010 8:21 pm

Mooi hoor, lijkt me een mooie ervaring...
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”