Ruby

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
GrafiXDesign

Ruby

Bericht door GrafiXDesign » ma okt 25 2010 10:33 am

Tips en verbeteringen zijn altijd welcome!

Afbeelding

Afbeelding

wat vindt jij er van? het laatste is wat met photoshop bewert, het eerste alleen in ZW en met wat contrast.

Hartelijk bedankt,

Jina

fred101

Re: Ruby

Bericht door fred101 » wo okt 27 2010 11:40 pm

Volgens mij zijn de beoordelers op vakantie :wink2: er hebben naar mijn topic ook al 100 man gekeken maar niemand geeft adviezen. Laat ik dan maar mijn mening geven, voor wat die waard is.

Het is niet helemaal mijn soort foto's dus ik kijk er mischien anders naar. Niet dat ik ze niet goed vind maar ik maak zelf geen portretten. Zwartwit vind ik wel mooi masr ik heb tot een jaar of vijftien geleden alleen maar zwart wit gemaakt.

Foto 1 vind ik wel sterk. Mooie licht opval op het silouet. Misschien iets te zwart in de shaduw maar dat geeft wel sfeer. Ik zou zelf denk ik liever iets meer ruimte zien aan de kant waar ze heen kijkt. Nu " barst" ze een beetje uit de foto. Dat geeft iets meer balans denk ik. Maar dat is mijn gevoels mening. Ik weet niet veel van compositie leer, ik werk altijd op gevoel.

Foto 2 vind ik minder. Ik weet niet precies waarom. Maar het gevoel wat ik heb zal ik beschrijven. Ze kijkt naar links, de foto uit ipv in. Ze staat ook links en dat ornament rechts boven werkt dan een beetje de verkeerde kant op, dat duwt er nog meer richting links het beeld uit. Maar nogmaals dit is niet wetenschappelijk onderbouwd. Er zit een beetje een vreemde plek op haar arm links in beeld, of is dat lichtopval van dat ornament rechts in beeld ? Dat leidt een beetje af denk ik. Ik denk dat als je wat meer ruimte links naast kunt zetten dat ik het wel mooi vind, maar ik weet niet hoeveel je geknipt hebt.

Arno P

Bericht door Arno P » do okt 28 2010 9:38 am

De eerste foto: de vlinder lijkt alle aandacht te krijgen hoewel ik liever meer licht op het oog zou hebben gezien....
De tweede foto: apart, jaren 70 stijl...geen verhaal of uitstraling van de persoon....en dan nog eens een heel leger vlinders die over lijken te lopen in de vlek rechtsboven..

Ik zou de eerste nog eens over doen of in ieder geval eens spelen met de instellingen

(In ieder geval WEG MET DIE VLINDERS :twisted: :mryellow: :wink2: )

Krista

Bericht door Krista » do okt 28 2010 11:15 am

Hierbij mijn bescheiden mening, ook niet onderbouwd met al te veel kennis, ga af op wat ik zie en erbij voel.

Vind de eerste foto ook veruit het mooiste, ben het eens met Arno wat betreft de vlinders, die heeft deze dame niet nodig voor een interessant portret. Inderdaad jammer dat de uitsnijding wat krap is links.

Ik ben erg benieuwd hoe de tweede foto er uit had gezien met een 'lege' achtergrond, zelfde pose maar dan het model in de lens kijkend. Volgens mij heeft ze prachtige ogen (te zien aan de eerste foto) en heb je dan niet meer nodig om er een prachtig portret van te maken.

Misschien zou je een volgend keer door een iets andere lichtopstelling kunnen proberen de lichte vlekken (zoals in het bovenste portret op de lippen, kin, mondhoek en bij het oog) iets minder uitgebleekt te krijgen, en de schaduw van de neus iets vloeiender.

Ik vind beide foto's in ieder geval heel sfeervol. Vooral dóórgaan :wink:

Groet,
Krista

GrafiXDesign

Bericht door GrafiXDesign » di nov 02 2010 11:09 am

Hartelijk bedankt voor de leuken tipps! Nu als ik het lees valt het mij zelf ook op!

Deze fotos zijn getrokken bij iemand thuis, dus spijtig genug niet in een studio... belichting was een simple lamp en ik had niet veel plek om de fotos te maken... een heel mooi model en een super leuke dag, ik had er meer van kunnen maken...

Hoe moet een model op foto staan dat het langs alle kanten goed uitziet? Ik weet het niet... dat ben ik momenteel nog aan het oefenen... boeken lezen, forums bekijken, beordeelingen bekijken en het de volgende keer beter doen, dus merci voor al de leuke tips!

1. Foto, vind ik een heel mooie, tot dat ik de comments gelezen had... nu zie ik de fouten en vind het spijtig dat ik er niet vroeger op gelet had... Ik denk dat ik Idd te veel gecropt heb, wat ik vanavond nog aan de original data ga bekijken...

2. Foto, is idd niet zo sterk maar ik vond het wat droomachtigs hebben... Ik heb ook een gelijke foto waar ze wel in de camera kijkt, deze ga ik vanavond ook eens uitzoeken en wat bewerken...
De plek op de linke hand is van de bewerking in photoshop, ik heb een vlinder op de rechte kant van boven laten uitkomen, dat geeft wat sfeer...

Ik ga deze puntjes mee nemen voor mijn volgende shoot en hoop het dan nog beter te kunnen maken!

Merci voor de toffen tipps!

grt Jina

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”