Vogels [verzamel]
- GTJ
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: vogels, welke leven er in jullie tuin ? ofzo..(verzamel)
Jonge Waterhoen? Heb er een tijdje gestaan, maar ze liepen helaas verder weg dan dat ze dichtbij kwamen, foto is behoorlijk gecropt.

- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Dat is dan de oplossing. Volgens de exif informatie (op de foto klikken en dan op "meer info", dan bijna onderin "Maker Notes") stond de WB op Bewolkt. Bovendien stond de beeldinstelling op Levendig. Dan krijg je wel erg warme en verzadigde kleuren. Met WB op Auto zou het best mooi geworden zijnhenk0405 schreef:thanks Peter.gewoon peter schreef:Henk, prachtige foto maar is de kleur niet een beetje "overdone"? groet, peter
deze foto is gemaakt tijdens een van de laatste dagen waarop de zon nogal redelijk heftig aanwezig was. het zou idd kunnen zijn, dat de WB verkeerd stond, dat weet ik helaas niet meer![]()
daarnaast heb ik geen fotobewerkingsprogramma's om aan kleurtjes e.d. te 'trekken'

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
thanks Jaap.
moet ik, óf zou ik de beeldinstelling dan ook nog terug moeten schroeven, en zo ja, waarop ?
ik hou nml zelf wel van iets warmere kleuren
moet ik, óf zou ik de beeldinstelling dan ook nog terug moeten schroeven, en zo ja, waarop ?
Ik vind warme kleuren ook wel mooi maar ik zou deze ook ietsjes afzwakken voor het mooie denk ik. Niet dat ik het storend vind. Je zou in de gimp ( open source) of de software van nikon ofzo even de witbalans nog iets kunnen aanpassen. Weinig werk en gaat best goed. Desnoods het knopje auto kleur aanpassen. Wel even op een copie proberen 

- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Niks moet natuurlijk. Het blijft allemaal een kwestie van smaak. Ik vind Levendig meer iets voor familiefoto's en zo. Landschap meer iets voor, tja, landschap. Hoewel, Landschap is toevallig ook bijna gelijk aan Levendig en de oorspronkelijke foto (voordat je hem uitsneed) was ook meer landschap dan vogels.henk0405 schreef:thanks Jaap.
Ik hou het tegenwoordig liever bij Neutraal. Dat kan ik later met Capture NX2 altijd nog veranderen.
Wel kun je voor wat meer "warmte" overwegen om (net als ik) de toon in je WB wat meer oranje te maken. Dat doe je door met je linkerduim op WB, kijkend op het bovenste LCD-scherm, het voorste instelwieltje met je rechterwijsvinger klikjes naar links draaien. Je ziet dan A-1 (A voor Amber), dan A-2 enz. Persoonlijk houd ik het op A-2, maar je kunt het zo gek maken als je wilt. Let wel: dit is een instelling die teniet wordt gedaan bij Reset (de 2 "groene knopjes"), dus na een reset moet je het opnieuw even instellen, maar dat went wel.
Groet, Jaap
zonder een nieuwe discussie op te willen starten in dit topic, heb laatst NX2 geinstalleerd en toen begon mijn toverdoos wel heel raar te doen, eigenlijk hetzelfde nadat ik van de zomer CS4 had geinstalleerd. Voor dit soort progjes pass ik dus effe.
vind persoonlijk, dat de foto het moet doen, zonder nabewerking, misschien hooguit een bietje bijsnijden of wat croppen. Dat is ook wat met deze foto is gebeurd
vind persoonlijk, dat de foto het moet doen, zonder nabewerking, misschien hooguit een bietje bijsnijden of wat croppen. Dat is ook wat met deze foto is gebeurd
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Kievit in de "Vette Groninger klei". Er zaten duizenden!

Laatst gewijzigd door GTJ op za okt 30 2010 1:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wauw, die foto lijkt wel 3D. Echt heel mooi.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
1

2

3

4

2

3

4

http://martijnbunte.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martijn, "you did it again", prachtige soft focus ganzen, vooral 1 want het mooie van die Canadese gans (?) is de kop.
""Jeroen, wat een prachtige kievit, deze is al bijna gereed voor de terugreis. Van de week nog een kievit gezien die erg mager was in een ander draadje. groet, peter
""Jeroen, wat een prachtige kievit, deze is al bijna gereed voor de terugreis. Van de week nog een kievit gezien die erg mager was in een ander draadje. groet, peter
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Goudplevier? Het waren er nogal wat, honderden.

-
- Forumlid
- Contacteer:
keuze genoeg gtj..wat het is geen idee
heb zelf weer een leuke ochtend gehad, de ijsvogel was ondanks de regen weer erg actief..ook nog een watersnip mogen zien en de nodige karakieten/mezen/nijlganzen/canadese gans/enz
hieronder een aantal resultaten..
1

2

3

4

5

6

heb zelf weer een leuke ochtend gehad, de ijsvogel was ondanks de regen weer erg actief..ook nog een watersnip mogen zien en de nodige karakieten/mezen/nijlganzen/canadese gans/enz
hieronder een aantal resultaten..
1

2

3

4

5

6

-
- Forumlid
- Contacteer:

- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
@Martijn. Wauw, die eerst 2 foto's van de ijsvogel zijn echt super zeg. Zo te zien mis je de extra mm niet.