Hitsige Herten (Update 28-10-2010) De laatste
-
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Hitsige Herten (Update 26-10-2010) Nu eindelijk 16+
Respect hoor! Gave foto's en vooral een super mooi verhaal erbij. Ik heb genoten van zowel de foto's als jouw verhaal. Dank je wel daarvoor
Ik vind het geweldig om te lezen dat de ervaring jou meer doet dan het maken van de perfecte foto's.

groeten Henk.
Henk Melenhorst Fotografie
Henk Melenhorst Fotografie
- Robin
- Forumlid
Ten eerste ontzettend veel respect...
Ten tweede een ontzettend mooie serie, incl. update.
Ten derde ontzettend leuk om het verhaal wat er bij hoort te lezen samen gaand met de info.
Ten tweede een ontzettend mooie serie, incl. update.
Ten derde ontzettend leuk om het verhaal wat er bij hoort te lezen samen gaand met de info.
Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Jeetje zeg, wat een overweldigende reacties allemaal!
Ik denk dat de bronst er bijna op zit hier, je ziet sommige mannetjes al weer eten ( dat geeft duidelijk aan dat het hoogtepunt geweest is, en dat ze al hun gebruikte energie voor de winter weer moeten aanvullen.
Ik hoop morgen of vrijdag nog even te kunnen genieten.
Volgend jaar maar een bronst-wandeling organiseren voor de mensen die het leuk vinden?

Ik denk dat de bronst er bijna op zit hier, je ziet sommige mannetjes al weer eten ( dat geeft duidelijk aan dat het hoogtepunt geweest is, en dat ze al hun gebruikte energie voor de winter weer moeten aanvullen.
Ik hoop morgen of vrijdag nog even te kunnen genieten.
Volgend jaar maar een bronst-wandeling organiseren voor de mensen die het leuk vinden?
Re: Hitsige Herten (Update 28-10-2010)
De bronst is snel aan het afnemen, de mannetjes eten alweer.
Toch waren er nog twee nukkige mannen in de Lek,
Iso 1600 helaas en geen VR ,heel moeilijk vast leggen omdat het zo snel gaat,dus een hoop ruis, maar wel knallen!,
mijn vrouw was mee , die vond het best eng , aangezien het zo verschrikkelijk hard ging,
Tijdens het gevecht moesten we ook echt uitkijken dat ze niet onze kant op kwamen, want ze gaan echt door het lint,
en dat gewicht , met dat formaat gewei hoef ik op die snelheid niet op mijn billetjes te hebben
en het gekletter van de geweien gaat door merg en been, ik heb een heel klein stukje gefilmd, deze zal ik even op youtube zetten,
en even een link plaatsen, even uitvogelen hoe dat moet.
Ik denk dat dit de laatste post van mij is m.b.t de bronst, hoop dat jullie genoten hebben , ik in ieder geval wel

Toch waren er nog twee nukkige mannen in de Lek,
Iso 1600 helaas en geen VR ,heel moeilijk vast leggen omdat het zo snel gaat,dus een hoop ruis, maar wel knallen!,
mijn vrouw was mee , die vond het best eng , aangezien het zo verschrikkelijk hard ging,
Tijdens het gevecht moesten we ook echt uitkijken dat ze niet onze kant op kwamen, want ze gaan echt door het lint,
en dat gewicht , met dat formaat gewei hoef ik op die snelheid niet op mijn billetjes te hebben

en het gekletter van de geweien gaat door merg en been, ik heb een heel klein stukje gefilmd, deze zal ik even op youtube zetten,
en even een link plaatsen, even uitvogelen hoe dat moet.
Ik denk dat dit de laatste post van mij is m.b.t de bronst, hoop dat jullie genoten hebben , ik in ieder geval wel

- Niels
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Re: Hitsige Herten (Update 28-10-2010) De laatste
Mooie toevoeging Jomar, ze stonden wel mooi gericht naar je lens.
Ben benieuwd naar je foto's volgend jaar
Ben benieuwd naar je foto's volgend jaar

Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
Hee Jomar, gave serie! Ik ben met mijn D3000 en lenzen niet zover gekomen. Wel begin oktober 2 keer vroeg (rond 7 en 8 uur) naar de AWD getrokken en (te) weinig licht.
Wel veel damherten gezien en geschoten. Begrijp nu ook wat meer van hun gedrag, bedankt. Maar zo vechten en andere mannelijke gedrag
Moet ook bekennen dat ik in begin zo enthousiast en overdonderd was dat ik jagend achter de herten aanging. Wel spannend, maar voor herten minder leuk. Later wat rustiger en inderdaad gewoon wachten op goede plek levert net zoveel op. maar zulke mooie pics als die van jou helaas niet....
Groet,
dinger

Groet,
dinger
Dat is nou een 'wandeling' waar ik wel interesse in zou hebben. Wat ik overigens erg leuk vind is dat je met je relatief minimale apparatuur fantastische platen weet te maken die mij toch meer boeien dan wat ik vaak zie van mensen die met een klein vermogen aan spullen niet erg ver bij hun auto vandaan komen. Chapeau!Jomar schreef: Volgend jaar maar een bronst-wandeling organiseren voor de mensen die het leuk vinden?
flitslicht schreef:Dat is nou een 'wandeling' waar ik wel interesse in zou hebben. Wat ik overigens erg leuk vind is dat je met je relatief minimale apparatuur fantastische platen weet te maken die mij toch meer boeien dan wat ik vaak zie van mensen die met een klein vermogen aan spullen niet erg ver bij hun auto vandaan komen. Chapeau!Jomar schreef: Volgend jaar maar een bronst-wandeling organiseren voor de mensen die het leuk vinden?
dat tekent de ware vakman Flip, (maar dat had ik hem al verteld) ook ik heb me al opgegeven voor volgend jaar. groet peter
Mensen ,
Bedankt voor alle reacties, doet mij goed om te horen,
Volgend jaar zullen we eens een mooi aantal wandeling plannen, zodat iedereen kan genieten!,
Genieten is het niet altijd ben ik achter gekomen,
Gisteren kwam ik een aantal heren tegen
Ik raakte aan de praat met een van hun, wie ik bij het lek tegenkwam, zijn vrienden zaten op een kleine verhoging op het open veld wachtend tot de herten uit de dekking zouden komen.
Uiteraard wilde ik wel eens zien hoe de mannen erbij zaten, Eenmaal aan de praat met de heren hebben zij me ook leuke tips gegeven betreft de fotografie zelf,
Leuk om te merken dat ze hun ervaringen en tips ook aan een beginnend fotograaf mee wilde delen
Op het moment dat een burlend mannetje uit de dekking komt loopt een van de heren naar zijn statief en verstapt zich op vervelende wijze,
wat resulteerde in een compleet gebroken en scheef staand onderbeen.
Gelukkig kon na wat bellen de boswachter met het ambulance personeel naar de plaats komen voor het stabiliseren voor het vervoer naar het ziekenhuis.
Voor deze jongen uiteraard geen leuke ervaring.
Hij heeft mij persoonlijk wel gevraagd een fotoshoot te maken van het hele gebeuren, echter plaats ik deze natuurlijk niet zonder toestemming,
eerst maar is erachter komen hoe het met hem gaat,
Het is dus niet altijd feest,
Ik loopt vaak in mijn eentje , en het blijkt maar weer dat je goed uit moet kijken, een ongeluk zit in een heel klein hoekje,
en kan dus hele flinke gevolgen hebben.
Dus mensen , blijf oppassen!
Bedankt voor alle reacties, doet mij goed om te horen,
Volgend jaar zullen we eens een mooi aantal wandeling plannen, zodat iedereen kan genieten!,
Genieten is het niet altijd ben ik achter gekomen,
Gisteren kwam ik een aantal heren tegen
Ik raakte aan de praat met een van hun, wie ik bij het lek tegenkwam, zijn vrienden zaten op een kleine verhoging op het open veld wachtend tot de herten uit de dekking zouden komen.
Uiteraard wilde ik wel eens zien hoe de mannen erbij zaten, Eenmaal aan de praat met de heren hebben zij me ook leuke tips gegeven betreft de fotografie zelf,
Leuk om te merken dat ze hun ervaringen en tips ook aan een beginnend fotograaf mee wilde delen
Op het moment dat een burlend mannetje uit de dekking komt loopt een van de heren naar zijn statief en verstapt zich op vervelende wijze,
wat resulteerde in een compleet gebroken en scheef staand onderbeen.
Gelukkig kon na wat bellen de boswachter met het ambulance personeel naar de plaats komen voor het stabiliseren voor het vervoer naar het ziekenhuis.
Voor deze jongen uiteraard geen leuke ervaring.
Hij heeft mij persoonlijk wel gevraagd een fotoshoot te maken van het hele gebeuren, echter plaats ik deze natuurlijk niet zonder toestemming,
eerst maar is erachter komen hoe het met hem gaat,
Het is dus niet altijd feest,
Ik loopt vaak in mijn eentje , en het blijkt maar weer dat je goed uit moet kijken, een ongeluk zit in een heel klein hoekje,
en kan dus hele flinke gevolgen hebben.
Dus mensen , blijf oppassen!
- roes
- Forumlid
Wat een verhaal Jomar
, het is inderdaad wel vaak het geval dat je (ook ik ) alleen op pad gaat en dan moet je inderdaad niet zoiets gebeuren als wat jij hier beschrijft
. Ik ben benieuwd hoe het nu met die man gaat en dit is ook een beetje de realiteit dus het kan ons allemaal overkomen .
groeten jos

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven
Wat een verhaal inderdaad. Toen ik je 3e zin las dacht ik even dat je zelf ruzie had gekregen om een dame met een hert. Maar gelukkig voor jou was dat niet zo. Zo zie je maar weer dat een ongeluk in een klein hoekje zit en dat het belangrijk is om altijd iemand te laten weten waar je aan het fotograferen bent.