Net even anders
- ArjanAanraad
- Clublid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Net even anders
Roosters van een parkeergarage in Rotterdam vanuit een ietwat andere hoek...

-
Myriad
Re: Net even anders
De compositie is goed gedaan, maar rechtsonder twijfel ik.
In zwart-wit vind ik hem mooier:

Wil je dit niet, dan haal ik hem weer weg.
In zwart-wit vind ik hem mooier:

Wil je dit niet, dan haal ik hem weer weg.
- ArjanAanraad
- Clublid

- Contacteer:
Hoi, ik vind hem denk ik ook beter zo, mooiere contrasten en een betere doorwerking van de lijnen. Ik vraag me af waarom je rechtsonder twijfelt, juist omdat er een mooi verloop is van grof (rechtsonder) naar fijn (linksboven) ik hoor het graag van je.
Groet, Arjan
Groet, Arjan
- Frankie
- Clublid

- Contacteer:
Lijnenspel goed gezien, maar wat bedoel je met net even anders ? Lekker 'technisch plaatje' en goed strak uitgevoerd met name scherpte en uitsnede. Leegte rechtsonder vind ik juist heel goed compenseren voor hoge detaildichtheid linksboven. Foto spreekt me aan !
-
gewoon peter
Arjan, ook ik vind de versie van Myriad meer "spreken". Misschien nog eens een heel flauw diagonaal scherpteverloop dan blijft het verloop van grof naar fijn iets meer gehandhaafd. groet, peter
"overigens ik zeg dat, maar ik heb N-CNX en daar gaat het prachtig mee".
"overigens ik zeg dat, maar ik heb N-CNX en daar gaat het prachtig mee".
Laatst gewijzigd door gewoon peter op za okt 30 2010 9:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- ArjanAanraad
- Clublid

- Contacteer:
Thks, daar gaan we vanavond een mee aan de slag lijkt me ook een leuk effect. Heb CS5 met plugins van Nik weet niet of het daar ook mee kan, denk het wel. Anders maar even met een masker aan de slag maar dat zal niet meevallen. thks!
-
Myriad
Arjan, precies om wat Peter al aangaf; de blik wordt kijkend van linksboven naar rechtsonder tegengehouden door de witte dwarsbalk.Snadaa schreef:Ik vraag me af waarom je rechtsonder twijfelt, juist omdat er een mooi verloop is van grof (rechtsonder) naar fijn (linksboven) ik hoor het graag van je.
Het verloop van fijn naar grof is m.i. te abrupt. In de versie die ik heb gepost (PSE6 met Nik Silver Efex Pro plugin (standaard Architecture bewerking)) is dat overigens nog erger.
-
fred101
De zwart wit vind ik het mooiste. Ik denk dat in theorie dat verhaal over die balk wel kan kloppen maar ik denk dat de foto erg statisch/monotone wordt zonder. Ik denk namelijk dat ik onbewust door die balk, en het contrast wat hij geeft, daardoor die zwart wit mooier vind. Zoals iemand anders schreef werkt hij een beetje als balans.
Maar hoe dan ook, het blijft een hele mooie plaat.
Maar hoe dan ook, het blijft een hele mooie plaat.
- ArjanAanraad
- Clublid

- Contacteer:
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ik vind zelf de zwart/wit foto in ieder geval een goede verbetering. Misschien ga ik er nog meer verder maar daar moet ik nog over nadenken. Jullie reactie hebben me in ieder geval weer aan het nadenken gezet, thks!