Huisjesslak.

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
pacha
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Huisjesslak.

Bericht door pacha » vr okt 29 2010 9:20 pm

Heb onlangs een Nikkor AF Micro 60 f/2.8 D objectief aangeschaft.
Bedoeling is rustige beestjes van nabij fotograferen.
Heb wat gelezen over het onderwerp, hier op het forum, en elders op het Internet.
Nu wat geoefend met de lens, ben echter amateur, en totaal leek in macrofotografie.

Wanneer ik jullie schitterende macrofoto's op het forum bekijk, is het me duidelijk dat ik een hele weg te gaan heb.

Met jullie raad, hoop ik tot aanvaardbare resultaten te kunnen komen.

Hierbij een foto van een huisjesslak, ze vertoeft niet in haar natuurlijk milieu, ze zat gewoon op de overkapping van de vijver.
Het was me vooral te doen om de techniek van het dichtbij fotograferen, wat te oefenen.

Graag advies en tips om betere foto's te kunnen maken van de beestjes.

Met dank.

Afbeelding
Nikon D7000, en wat glas.
http://blog.seniorennet.be/pacha/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bob42
Forumlid
Forumlid

Re: Huisjesslak.

Bericht door Bob42 » za okt 30 2010 1:02 am

Niet echt scherp, maar de sluitertijd is dan ook maar 1/40. Diafragmeren tot F32 heeft ook niet zo veel zin, want dan heb je ook al veel minder kwaliteit. Dus probeer iets van F 16 met een snellere sluitertijd als je uit de hand fotografeert. Zelf flits ik ook vaak in, maar dat is weer een verhaal apart.

pacha
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Huisjesslak.

Bericht door pacha » za okt 30 2010 11:08 am

Bob, dank je wel voor de goeie raad,
ik zal het proberen met F 16, en kortere sluitertijd.

Onderstaande foto had ik reeds genomen met F 20, en 1/50",
lijkt inderdaad scherper.

Scherpstellen is manueel gebeurd, geef je de voorkeur hieraan, of toch maar autofocus?

Afbeelding
Nikon D7000, en wat glas.
http://blog.seniorennet.be/pacha/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”