Ervaring met Battery Pack SD-8A
Ervaring met Battery Pack SD-8A
Zoek naar de mogelijkheid om de flitser SB600 langer op een lading te gebruiken, ook de frequentie van het flisten op te voeren, heeft iemand ervaring met de Nikon Battery Pack SD-8A, is dat een zinvolle investering?
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb de SD-8a wel eens gebruikt op een feest. Ik had een flitser met SU-4 en SD-8a op een statief staan en liep rond met camera en andere flitser. De flitser op het statief zorgde voor een algemene verlichting via het plafond.
Je kunt dan vrij lang door werken, terwijl je zelf alleen maar film en accu's van de eigen flitser hoefde te wisselen.
Het gemak van de SD-8a is dat de flits interval ook sneller wordt. Lees daarvoor de gebruiksaanwijzing.
In plaats van de SD-8a mag je oudere SD's ook gebruiken, maar neem je flitser mee als je wat aanschaft, dan zie je of het past.
Je kunt dan vrij lang door werken, terwijl je zelf alleen maar film en accu's van de eigen flitser hoefde te wisselen.
Het gemak van de SD-8a is dat de flits interval ook sneller wordt. Lees daarvoor de gebruiksaanwijzing.
In plaats van de SD-8a mag je oudere SD's ook gebruiken, maar neem je flitser mee als je wat aanschaft, dan zie je of het past.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
sneller vaker
Ik heb eens de SD-7a gehad, was wel fijn, maar op een gegeven moment wordt je het zat om al die rommel mee te slepen.
Voor reportagewerk is het fijn, je kan sneller en vaker achter elkaar flitsen.
Groetjes George
Voor reportagewerk is het fijn, je kan sneller en vaker achter elkaar flitsen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Dit vond ik op de nikon site.
SD-8A extra krachtig battery pack
Externe battery pack voor gebruik met de Speedlight SB-800, SB-80DX, SB-28DX, SB-28, SB-27, SB-26, SB-25, SB-24, SB-22 (niet SB-22s) of SB-20
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... _topview=1
gr. chris
SD-8A extra krachtig battery pack
Externe battery pack voor gebruik met de Speedlight SB-800, SB-80DX, SB-28DX, SB-28, SB-27, SB-26, SB-25, SB-24, SB-22 (niet SB-22s) of SB-20
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... _topview=1
gr. chris
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
De SD-800 is een (goedkope) houder om een 5e penlight als voeding te gebruiken.
Een voedings-vermeerdering van 25% zet geen zoden aan de dijk.
Groeten, Gijs Sandberg, bladredacteur.
PS on het komende clubblad een plaatje van de SD-8A.
Een voedings-vermeerdering van 25% zet geen zoden aan de dijk.
Groeten, Gijs Sandberg, bladredacteur.
PS on het komende clubblad een plaatje van de SD-8A.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
7 nog wat
Gert schreef:
Helaas Gert, ik heb op een gegeven moment, mijn hele analoge spul verkocht en hij werkte op een SB-24.
Omdat ik in de veronderstelling verkeerde dat ik hem niet op een flitser voor digitaal kon gebruiken heb ik hem verkocht.
Maar volgens mij was het wel SD-7a Hans, het was een rechthoekige batterijhouder met een kabeltje naar de voorkant van de SB-24.
Misschien heb ik de code niet helemaal goed, maar er zat een 7 in.
Groetjes George
Code: Selecteer alles
Werkt die SD-7A ook op mijn SB800, dan wil ik je graag verlossen van die rommel.....
Omdat ik in de veronderstelling verkeerde dat ik hem niet op een flitser voor digitaal kon gebruiken heb ik hem verkocht.
Maar volgens mij was het wel SD-7a Hans, het was een rechthoekige batterijhouder met een kabeltje naar de voorkant van de SB-24.
Misschien heb ik de code niet helemaal goed, maar er zat een 7 in.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Re: 7 nog wat
George Fennes schreef:Gert schreef:Code: Selecteer alles
Maar volgens mij was het wel SD-7a Hans, het was een rechthoekige batterijhouder met een kabeltje naar de voorkant van de SB-24. Misschien heb ik de code niet helemaal goed, maar er zat een 7 in. Groetjes George :D[/quote] Hoi George, Nikon heeft een SD-2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 en 8a gemaakt. Zie pagina 138 en 139 van de laatste Catalogus. Ik ben nog aan het onderzoeken waarom er geen SD-1 is. Die zal er vast wel geweest zijn. Maar toen ze de 1 maakten, wisten ze nog niet dat ze er daarna nog meer zouden maken. De 1 is vast ten tijde van de RF serie camera's gemaakt.