Heb al wat dingen geprobeerd,maar heb alles weer terug gezet op zo uit de camera.
PaddeStoelen
- Opa Ron
- Forumlid

- Contacteer:
PaddeStoelen
Even een vraagje, wat is hier nog aan te verbeteren.
Heb al wat dingen geprobeerd,maar heb alles weer terug gezet op zo uit de camera.

Laatst gewijzigd door Opa Ron op ma nov 01 2010 5:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Hans Braakhuis
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: PaddeStoelen
Zou de groepjes paddenstoelen wat centraler in het beeld zetten. Volgens mij is dat je onderwerp en nu zijn de drie groepjes onder in je beeld aangesneden.
De automatische lichtmeter in je camera heeft met name rechts onder in voor een overbelichting gezorgd. Logisch, want er zijn ook behoorlijk veel donkere tinten in de foto.
Nu kan je camera daarvoor waarschuwen. Als je de opname gemaakt hebt, bekijk je de opname op de monitor. Klik daarna op het onderste of het bovenste pijltje van de multi-selector. Tot dat de "hoge-lichten" waarschuwing aanstaat. Dan zie je bij overbelichting het overbelichte gedeelte knipperen.
Een overbelichting is te voorkomen door de lichtmeter correctie in te stellen; Lees hier hoe ik dat doe:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 35&t=28356" onclick="window.open(this.href);return false;
De automatische lichtmeter in je camera heeft met name rechts onder in voor een overbelichting gezorgd. Logisch, want er zijn ook behoorlijk veel donkere tinten in de foto.
Nu kan je camera daarvoor waarschuwen. Als je de opname gemaakt hebt, bekijk je de opname op de monitor. Klik daarna op het onderste of het bovenste pijltje van de multi-selector. Tot dat de "hoge-lichten" waarschuwing aanstaat. Dan zie je bij overbelichting het overbelichte gedeelte knipperen.
Een overbelichting is te voorkomen door de lichtmeter correctie in te stellen; Lees hier hoe ik dat doe:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 35&t=28356" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opa Ron
- Forumlid

- Contacteer:
Hallo Hans,
Zo wat beter ?

Zo wat beter ?
- Hans Braakhuis
- Forumlid

- Contacteer:
Jammer dat je origineel in het starttopic nu ook veranderd is. Want dan snapt de lezer misschien waar ik het over heb.
Volgens mij heb je nu de uitsnede veranderd, waarbij de onderste linkerhoek is behouden en het aansnijden is gebleven.
Volgens mij heb je nu de uitsnede veranderd, waarbij de onderste linkerhoek is behouden en het aansnijden is gebleven.
-
ErikB
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
In tegenstelling tot Hans zou ik de paddenstoelen niet centraal zetten (als ik je tenminste goed heb begrepen
). Ik zou de grote groep paddenstoelen naar rechts zetten zodat het groepje daaronder en dat groepje links ook goed op de foto komen. Je krijgt dan alleen linksboven een vrij leeg vlak. Maar daarvoor zou je denk ik wel terug moeten gaan..
-
Guy
PaddeStoelen
Heej
Wat me ook opvalt is de schaduw rechts in beeld.
En persoonlijk had ik het meest linkse groepje eraf gelaten en me gericht op de 2 onder elkaar waardoor je die mooier had uit kunnen lichten door misschien links hiervan je flitslicht links op een reflectiescherm te laten vallen zodat de rest van de paddestoelen ook mooier belicht waren. Hoewel ik het flitslicht wel iets te licht vind zeker op de boomstam.
Greetzzz
Guy
Wat me ook opvalt is de schaduw rechts in beeld.
En persoonlijk had ik het meest linkse groepje eraf gelaten en me gericht op de 2 onder elkaar waardoor je die mooier had uit kunnen lichten door misschien links hiervan je flitslicht links op een reflectiescherm te laten vallen zodat de rest van de paddestoelen ook mooier belicht waren. Hoewel ik het flitslicht wel iets te licht vind zeker op de boomstam.
Greetzzz
Guy
-
gewoon peter
Hans, dat is een makke die vaker voorkomt. Je geeft je goedbedoelde advies, de ander verandert het en niemand snapt jouw advies verder meer, groet, peterHans Braakhuis schreef:Jammer dat je origineel in het starttopic nu ook veranderd is. Want dan snapt de lezer misschien waar ik het over heb.
Maar gelukkig kun je je eigen adviezen of kritieken daarna weer veranderen!
- Opa Ron
- Forumlid

- Contacteer:
Hallo allemaal,ik snap hier niks van.Heb een uitsnede erbij gezet en nu is het orgineel ook veranderd.
En er is bij deze foto geen flits gebruikt,het is zonlicht.
En er is bij deze foto geen flits gebruikt,het is zonlicht.
Laatst gewijzigd door Opa Ron op za nov 20 2010 7:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cees
- Forumlid

Kun je de oude foto er dan nog weer bij plaatsen?
Eigenlijk vond ik die mooier......
Eigenlijk vond ik die mooier......
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Opa Ron
- Forumlid

- Contacteer: