Is er een linkje naar algemene informatie over waar op te letten bij aanschaf van flitser?
Ik ben op zoek naar flitser voor mijn D3000, maar zoek wel iets waar ik met iets betere camera ook uit de voeten kan.
De nikon SB-600 staat al op mijn lijstje, zag ook al 2e hands SB-800. Maar ga nu vloeken in de kerk: zag ook een metz 48 en sunpack pz42x.
Deze zouden ook met nikon overweg kunnen en ja iedere flitsers heeft zijn eigen specificaties en prijs
Algemene info over flitsers?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Algemene info over flitsers?
Een SB-600 is een goede en veilige keuze. Past ook prima bij duurdere modellen van Nikon, en kan later altijd nog gecombineerd worden met andere flitsers van Nikon.
Ik heb nog nooit het voordeel gezien van andere merken flitsers. Die van Nikon zijn enorm goed, en ook niet extreem duur of zo in mijn optiek.
Ik heb nog nooit het voordeel gezien van andere merken flitsers. Die van Nikon zijn enorm goed, en ook niet extreem duur of zo in mijn optiek.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Het voordeel van Nikon flitsers vind ik dat je ze vrij makkelijk kunt combineren.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Frank Roelofs
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Gebruik zelf een Metz 48 naar volle tevredenheid. Kwaliteit is zeker net zo goed als die van Nikon. Ook de mogelijkheden zijn het zelfde. Vond het hogere richtgetal en de lagere prijs ten opzichte van de SB600 wel prettig. (Heb eigenlijk altijd Metz gebruikt 32ct2, 45ct1 en 60ct2, nooit problemen mee gehad. Heb vroeger in de fotohandel gewerkt, Metz is altijd het merk geweest als het om flitsers ging)
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Bedankt voor de reacties. Op internet zie ik nu een prijsverschil van € 40 tussen de metz en de SB-600. En inderdaad de metz heeft een hoger richtgetal, maar is dit ook altijd beter een hoger richtgetal? Dat was eigenlijk de vraag naar waar op te letten bij een flitsers?
Ga met lijstje en prijzen in het hoofd maar eens struinen op de Zoomexperience. Misschien is daar nog een leuke aanbieding?
Ga met lijstje en prijzen in het hoofd maar eens struinen op de Zoomexperience. Misschien is daar nog een leuke aanbieding?
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Is dat richtgetal bij dezelfde instellingen gedefinieerd? Dat maakt nogal wat uit.
Dag Patrick,
Ik zag net reactie van hans op oudere forumlink met daarin uitleg over de richtgetallen en hoe te vergelijken.
Tip van Hans koop de SB-600.
Ik zag net reactie van hans op oudere forumlink met daarin uitleg over de richtgetallen en hoe te vergelijken.
Tip van Hans koop de SB-600.
- Léon Obers
- Forumlid
Was het dan niet handig geweest als je die oudere forumlink had opgenomen in je bericht, zodat ieder weet waarover je het hebt.
Nu moeten we maar gissen en zoeken waarover het gaat, en komen misschien bij heel andere informatie uit die niet bedoeld is.
Nu moeten we maar gissen en zoeken waarover het gaat, en komen misschien bij heel andere informatie uit die niet bedoeld is.
Vriendelijke groet, Léon Obers