nieuw: D7000
Re: nieuw: D7000
Okay thanks, wil hem zeker een keer uitgebreid testen voor ik de keuze maak of het een D7000 of D300(s) word.
ik zou het filmen via de normale ontspanknop een veel logischer oplossing vinden.
Weet er iemand of je ook gewoon door je zoeker kijkend kunt filmen? (Zal wel niet omdat de spiegel natuurlijk omhoog moet..)
De scherpte bepalen op het display is met opvallend licht vaak niet te doen. ( Dat zelfde idee heb bijvoorbeeld bij de olympus PEN met oude MF lensen ) Klinkt allemaal misschien wat negatief. zo bedoel ik het niet. Ik vind het echt een topcamera en ben er erg blij mee.
Nog even over her AF-F systeem. Het viel me trouwens al op in het beroemde nikon demo-filmpje (graffiti op bus vriend)
dat de scherpte soms wat raar liep/lag.
Weet er iemand of je ook gewoon door je zoeker kijkend kunt filmen? (Zal wel niet omdat de spiegel natuurlijk omhoog moet..)
De scherpte bepalen op het display is met opvallend licht vaak niet te doen. ( Dat zelfde idee heb bijvoorbeeld bij de olympus PEN met oude MF lensen ) Klinkt allemaal misschien wat negatief. zo bedoel ik het niet. Ik vind het echt een topcamera en ben er erg blij mee.
Nog even over her AF-F systeem. Het viel me trouwens al op in het beroemde nikon demo-filmpje (graffiti op bus vriend)
dat de scherpte soms wat raar liep/lag.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Je geeft het antwoord zelf al... De zoeker werkt alleen als de spiegel omlaag geklapt is. En dan kan je niet filmen.borper schreef:Weet er iemand of je ook gewoon door je zoeker kijkend kunt filmen? (Zal wel niet omdat de spiegel natuurlijk omhoog moet..)
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nog 4 nachtjes slapen en dan weet ik het ook.
Filmen is natuurlijk een mooie bijkomstigheid, maar de D7000 heeft een heleboel features van de D300s en soms op papier wat beter.
En deze camera maakt gewoon weer gebruik van de allernieuwste technologie. En de D300s is technologies gezien een camera uit 2007.
Verandering van knoppen design en wat nieuwere firmware maakt de camera niets nieuwer.
Wat ik trouwens wel van D300-D300s overstappers hoor dat de snelheid van de camera niet waarneembaar is toegenomen ondanks de claim van Nikon dat dit wel zo is.
Maar goed ik hou geen pleidooi tegen de D300(s) het is en blijft een uitstekende camera( Andere merken lijken zelfs daarin nog niet zo ver ) maar ook de veelgeprezen D200 heeft
ook een keer het veld moeten ruimen.
Groet
Jan
Filmen is natuurlijk een mooie bijkomstigheid, maar de D7000 heeft een heleboel features van de D300s en soms op papier wat beter.
En deze camera maakt gewoon weer gebruik van de allernieuwste technologie. En de D300s is technologies gezien een camera uit 2007.
Verandering van knoppen design en wat nieuwere firmware maakt de camera niets nieuwer.
Wat ik trouwens wel van D300-D300s overstappers hoor dat de snelheid van de camera niet waarneembaar is toegenomen ondanks de claim van Nikon dat dit wel zo is.
Maar goed ik hou geen pleidooi tegen de D300(s) het is en blijft een uitstekende camera( Andere merken lijken zelfs daarin nog niet zo ver ) maar ook de veelgeprezen D200 heeft
ook een keer het veld moeten ruimen.
Groet
Jan
- TriGGeR
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Op internet ( weet niet of ik namen mag noemen ) wordt de body al aangeboden voor : € 1029,99 incl. btw ( excl. bezorg. )
Dat is toch netjes !
W.
Dat is toch netjes !
W.

Nikon D610 / Nikon SB 700 / Sigma 105 mm. macro f2.8 DG / Nikkor 35 mm. f1.8 / Nikorr 24-70 2.8 /
Nikkor 50 mm. f1.8 G / Nikkor 70-300 mm / filters e.d.
http://wijnand.smugmug.com/
Nikkor 50 mm. f1.8 G / Nikkor 70-300 mm / filters e.d.
http://wijnand.smugmug.com/
-
- Forumlid
Das inderdaad nog niet zo gek.
We zien wel wat ik er a.s. vrijdag voor moet betalen.
In ieder geval kijk ik er naar uit.
Gek toch altijd weer die verschillen per werelddeel, Noord Amerika gaan ze al een tijdje over de toonbank.
Zag gisteren een fimpje op het net gemaakt tussen de ISO 2000 en 5000, moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk was.
Mocht ik dat niet voor elkaar krijgen, ach dan hebben we altijd de foto's nog
Nog drie nachtjes slapen
We zien wel wat ik er a.s. vrijdag voor moet betalen.
In ieder geval kijk ik er naar uit.
Gek toch altijd weer die verschillen per werelddeel, Noord Amerika gaan ze al een tijdje over de toonbank.
Zag gisteren een fimpje op het net gemaakt tussen de ISO 2000 en 5000, moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk was.
Mocht ik dat niet voor elkaar krijgen, ach dan hebben we altijd de foto's nog

Nog drie nachtjes slapen
Ben benieuwd naar je eerste bevindingen.
Koop je er ook een batterygrip bij of andere accessoires?

-
- Forumlid
Rick,
Voor zover ik weet is de grip nog niet leverbaar, het is wel de bedoeling dat die er komt, maar deze is t.o.v. andere grips wel heel duur.
De grip zit nu ergens rond de € 230,00.
Remote control wil ik er wel graag bij hebben. Weet nog niet of het de draadloze of de draad variant wordt.
Met de D90 had ik af en toe geen contact met de draadloze control. dat was best vervelend
Geheugenkaarten heb ik zat, extremeIII
Flitser en Lenzen heb ik ook al, ik alleen de D90 body verkocht.
Statief + kop had ik net nieuw dus dat is ook niet nodig.
Het wordt in ieder geval een weekend van uitproberen.
Voor zover ik weet is de grip nog niet leverbaar, het is wel de bedoeling dat die er komt, maar deze is t.o.v. andere grips wel heel duur.
De grip zit nu ergens rond de € 230,00.
Remote control wil ik er wel graag bij hebben. Weet nog niet of het de draadloze of de draad variant wordt.
Met de D90 had ik af en toe geen contact met de draadloze control. dat was best vervelend
Geheugenkaarten heb ik zat, extremeIII
Flitser en Lenzen heb ik ook al, ik alleen de D90 body verkocht.
Statief + kop had ik net nieuw dus dat is ook niet nodig.
Het wordt in ieder geval een weekend van uitproberen.
Is idd een dure grip, had het al gezien. Er gaan SDHC kaarten in toch? Helaas zal ik dan nieuwe geheugenkaarten moeten aanschaffen voor de D7000 mocht dat de keus worden. De CF kaarten blijven lekker bij de D70 die dan als backup camera gaat dienen.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Nieuwe geheugenkaartjes kosten gelukkig "bijna niets" meer. Dus dat zou mij niet tegenhouden om zo'n camera wel of niet te kiezen.
Ik heb trouwens tegenwoordig zowel CF als SD in m'n D300s. Soms best handig!
Ik heb trouwens tegenwoordig zowel CF als SD in m'n D300s. Soms best handig!
- Cees
- Forumlid
Zeker die SDHC kaarten! 8GB voor € 15,=.......
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
Oh zal die camera ook zeker niet laten liggen omdat er andere geheugenkaarten in moeten. 

- Cees
- Forumlid
Rick S. schreef:Oh zal die camera ook zeker niet laten liggen omdat er andere geheugenkaarten in moeten.
Dat had ik ook niet gedacht!

Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
...maar die zijn dan toch wel wat ál te traag??Cees Laarman schreef:Zeker die SDHC kaarten! 8GB voor € 15,=.......
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
-
- Forumlid
Hoewel een snelle SD kaart is best nog wel aan de prijs. 16Gb 30mb/s doet toch nog wel een eurotje of 120.
Ik heb er twee van 8Gb en dat schrijft echt hard weg. Ging heel goed op de D90
En met de toegenomen resolutie en de te kiezen 14bits opname + filmen is 16Gb geen overbodige luxe.
Ik heb er twee van 8Gb en dat schrijft echt hard weg. Ging heel goed op de D90
En met de toegenomen resolutie en de te kiezen 14bits opname + filmen is 16Gb geen overbodige luxe.