Misschien moet je het zelf nog even uitproberen Leon.Léon Obers schreef:Lees het draadje nog eens goed door om te snappen hoe het zit en probeer het anders simpel even zelf uit.
Groeten Jan
Misschien moet je het zelf nog even uitproberen Leon.Léon Obers schreef:Lees het draadje nog eens goed door om te snappen hoe het zit en probeer het anders simpel even zelf uit.
Stuur je in die stand daarbij ook daadwerkelijk nog één of twee andere externe dedicated Nikon flitser aan met die commander mode?Jaap Driest schreef: Interne flits op commander-stand
Interne flits staat op --. Geen flits.
Interessant, en het verbaast me uitermate dat de interne flitser als "commander" kennelijk nog steeds mee flitst "tijdens de opname", want dat is in je voorbeeld duidelijk te zien.Grojan schreef:Oké dan maar een voorbeeldje van een close-up foto (even niet op de kwaliteit letten), met en zonder het Nikon SG-3IR IR-filter.
Terug beredeneerd, kan ik me er inderdaad wel iets bij voorstellen.flitslicht schreef:Die tweede flits is het commando naar de SB900: 'flits nu echt'. Er is voor het systeem geen andere manier om tussen de flitsers te communiceren dan via flitspulsen. Zonder die tweede flits zou de SB900 helemaal niet afgaan.
Dat is eigenlijk ook wel mijn gedachte erover. Er zijn erg veel variabelen waar je rekening mee moet houden die daarbij onverwacht ook anders kunnen uitpakken.flitslicht schreef:Maar ja, als wilt weten wat je aan het doen bent kan je sowieso beter met een grote boog om dat CLS heenlopen.