Is even zoeken hoe je een foto plaatst, hoop dat het lukt
iso 800
1/50 sec
F/4.5
geen flits
Daar kan je alleen instellen hoe groot jij ze ziet op het forum. Het zegt niets over de grootte van de foto die geplaatst is.Cees Laarman schreef:Prima gelukt. Mag alleen groter, kun je aangeven in je gebruikerspaneel.
Ik denk dat ze allebei automatisch verkleind zijn, met een factor 7. Dat vernielt natuurlijk alle aanwezige scherpte. Ik zou best eens een 100% crop willen zien, gecentreerd op bijvoorbeeld het oog van de hond. Zien we ook wat meer van de (eventuele!) ruis...Rick S. schreef:Ze zijn beide in mijn ogen niet scherp.
Het valt mij inderdaad op dat de fotos niet scherp in Picasa zijn. Ik weet zo niet hoe dat kan.Rick S. schreef:
Ze zijn beide in mijn ogen niet scherp.
Jaap voorlopig heb ik de handen vol aan de camera. ik beschouw mij als een gelukkig mens dat ik met een D7000 mag beginnen.JaapV schreef:
Ik denk dat ze allebei automatisch verkleind zijn, met een factor 7. Dat vernielt natuurlijk alle aanwezige scherpte. Ik zou best eens een 100% crop willen zien, gecentreerd op bijvoorbeeld het oog van de hond. Zien we ook wat meer van de (eventuele!) ruis...
Hoe kan je dat nou beoordelen op zo'n formaat? Bedoel je soms dat hij ze niet heel erg verscherpt heeft waardoor je zo'n kunstmatige 'scherpte' krijgt?Rick S. schreef:Ze zijn beide in mijn ogen niet scherp.
Dat is te wijten aan de factor 7 verkleining. De originele scherpte is alleen te zien in het originele formaat. Picasa haalt op een nogal grove manier de meeste pixeltjes er tussenuit. Wat er overblijft is dus eigenlijk zwaar verminkt.Erpeewee schreef: Het valt mij inderdaad op dat de fotos niet scherp in Picasa zijn. Ik weet zo niet hoe dat kan.
De foto's zijn, voor zover ik dat kan beoordelen op mijn pc, haarscherp. Jammer dat ik het zo snel niet kan laten zien.
Begrijpelijk. Neem daar maar een jaartje de tijd voor. Doe ik met mijn D90 ook!Erpeewee schreef: Jaap voorlopig heb ik de handen vol aan de camera. ik beschouw mij als een gelukkig mens dat ik met een D7000 mag beginnen.
Ik heb het gevoel dat ik van een Cessna (coolpix) naar een Jumbojet ben gegaan![]()
Verder wil ik me deze winter PS en viewNX2 eigen maken. Voorlopig concentreer ik mee eerst op de camera.