Recent Studiowerk

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Recent Studiowerk

Bericht door Arabia » zo nov 07 2010 12:56 am

De laatste tijd weinig kunnen plaatsen op het forum.

Mijn werk momenteel bestaat bijna uitsluitend uit Beauty, Fashion en Glamour opdrachten voor diverse bureau's
Daarnaast merk ik dat mijn voorkeur in fotografie toch wel deze richting uitgaat. Ik werk veel in mijn studio en vooral met Elinchrom studioapparatuur.

Jullie zullen wel opmerken dat mijn normale "handtekening" op mijn foto's van huisstijl is gewijzigd.
Een aantal foto's zijn nog met de oude Dutchfoto + Handtekening gemerkt. De recente met mijn nieuwe logo / huisstijl.

Omdat ik vanaf 2011 volledig met mijn nieuwe huisstijl naar buiten treedt heb ik reeds mijn website ook al hierop aangepast.
Meer werk en mijn blog zijn hierop te vinden.

Hieronder een 6 tal foto's met daarbij o.a. Miss Overijssel - Petra Smits.

Veel kijkplezier en tot snel. Ben gevraagd om leden van meer kennis te voorzien in CNX 2 in 2011 en ik heb hierop positief gereageerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Recent Studiowerk

Bericht door ALE » zo nov 07 2010 9:36 am

Deep Octa werk? In een woord samengevat: S C H I T T E R E N D ! ! Die eerste, subtiele Rembrandt belichting, klasse. Het valt me op dat jij weinig tot nooit met een haarlichtje werkt. Doe je dat bewust? Last, die Petra... Amai... Je bent toch maar weer een bofbibs om zo'n mooie vrouw voor je lens te krijgen.
Groet,

ALE

ps, die een na laatste, pas op het "clippie" van haar topje. Futiliteit, maar jij als perfectionist
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » zo nov 07 2010 12:04 pm

Je hebt het weer prachtig verwoord, Arthur, hoef niets meer te zeggen! :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » zo nov 07 2010 12:09 pm

Ook ik heb hier niets aan toe te voegen. SCHITTEREND!!! :P :P :P
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

fred101

Bericht door fred101 » zo nov 07 2010 12:19 pm

Door dit soort opnamen word ik weer eens met de neus op de feiten gedrukt, ik ben maar een amateur :mryellow:
Heel erg mooi.

Arabia
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Arabia » zo nov 07 2010 1:11 pm

@ Arthur

Heb je goed opgemerkt. In 5 foto's is alleen de Deep Octa gebruikt. Uit de Elinchrom range is dit wel een pareltje.
Werk vaak vanuit een "one light" opstelling en daarvoor gebruik ik meestal de Deep Octa (100cm)

Voor de lichte foto's kies ik vaak de Beautydish van Elinchrom. Ik heb de 70cm versie. Ook hiermee kan je verschillend te werk gaan.
In de foto met het "Hippie" meisje heb ik zelfs mijn Octa EL (190cm) als achterwand gebruikt. Het model staat ervoor met de Deep Octa als Keylight gericht op haar gezicht.
Dit maakte dat de achtergrond de "frisheid" kreeg die ik zocht.

Haarlichten is niet mijn "ding" heb daar ook een bepaalde mening over maar die ga ik hier niet uitleggen.

In 2011 start ik met diverse workshop's voor Modelfotografie. Kenwoorden zijn Beauty, Fashion, Glamour en Conceptueel. In het afgelopen jaar al meerdere workshops gegeven met contacten vanuit de twitter wereld.
Dit is mij zo goed bevallen dat ik volledig hiermee start in 2011.

Hans, Cees en Fred dank voor jullie reactie.

Lawrence

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » ma nov 08 2010 7:59 pm

Schitterende foto's!

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door weimaraner » ma nov 08 2010 8:04 pm

Wow, wederom hele mooie platen.

[stuntelt zelf nog even verder] :wink:

San

Bericht door San » ma nov 08 2010 8:19 pm

Erg mooi, met name 3,4 & 5 ..

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma nov 08 2010 9:30 pm

Je kan zien dat je het vaker gedaan hebt Lawrence. :mryellow: Ze zijn weer van uitzonderlijke klasse!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Ivan10
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ivan10 » di nov 09 2010 10:38 am

Ik vind ze ook heel mooi en doe het je niet na! :D
Maar soms heb je schaduwen op de huid en de huid zelf, dat zo bewerkt, artificieel lees kunstmatig, overkomt. Is dat nu de flits of de nabewerking? Foto 1 bijvoorbeeld, de rechterschouder.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » di nov 09 2010 10:42 am

Het licht en de sfeer ziet er erg fraai uit. Laat dat voorop staan.
Alleen de aandacht en overgave die je hebt voor de techniek mis ik bij diverse opnamen in de foto zelf, de houding van het model, de wijze hoe je de modellen op de plaat zet. Daar zou je wat meer oog en aandacht aan moeten schenken.

De eerste dame op de motor is op zichzelf een mooie vrouw, maar wat steviger in de omvang. Door een zwart topje te dragen, valt een deel van het lichaam weg in het zwart van de achtergrond, en ligt de nadruk op dat bovenlichaam en de armen/schouders. Door de wat gebogen houding op de motor valt de nek weg. Haar bovenlichaam wordt op die wijze meer gedrongen en nog wat prominenter in haar molligheid getoond / er komt meer nadruk op te liggen, dan strikt noodzakelijk is.
Laat een mollig model kleding kiezen die meer die bovenarmen en schouders verhult of die een betere lijn geeft in het lichaam, zodat er minder nadruk op komt te liggen, en kies een houding die minder gedrongen is. Meer "nek" maakt een persoon "langer", daarmee "slanker".

De 2e foto. Jammer dat het zwarte hemdje en rose/paarse jurkje "verschoven" is. Het is een combinatie die fotografisch eigenlijk helemaal niet past, dat net langs elkaar heen zitten van kledingranden. Ze had beter helemaal geen hemdje aan kunnen hebben. Als de jurk dan te "open" hangt, achter bij de rug de kleding iets bij elkaar optrekken en met een klemmetje vast zetten, wat draperen zodat het aan de voorkant goed valt. En erop letten dat de vingertop bij de opname net niet achter een gesp verscholen zit ("afgekapt" vingertje).

3e foto. Mooie natuurlijke houding, alleen die sigaret die helemaal niet brand, waar geen as-topje aanzit, daarmee valt dit soort modellen "aankleding" door de mand. Als je dit soort attributen gebruikt voor aankleding, laat een model dan ook "echt roken".

De laatste foto, kennelijk een of ander half gedraaide lichaamshouding wat allemaal niet op de foto staat, maar waarbij datgene wat dan nog wel te zien is in schouder-lijn dan wat "vreemd" qua lichaamshouding eruit gaat zien.

De voorlaatste foto met een gedraaid lichaam waarbij de borst op die wijze net voorbij de arm steekt, en dan dat "gemaakte" tuitmondje, tja dat heeft het voor mij niet.

Mijn kritiek komt misschien wat hard over. Maar als je op dit niveau werkt, waarbij je de fotografische techniek verder wel onder de knie hebt, waar weinig meer over valt aan te vullen, moet je vooral kijken naar de foto zelf. Wat daar nog in te verbeteren valt. En daar valt IMO nog voldoende winst te behalen ter verbetering. Probeer dus vooral de aandacht te leggen op de personen zelf, in hun keuze van kleding, persoonlijke verzorging, houding, poses. Let daar goed op. Je zult zien dat ze dat waarderen. Kom je "samen" tot een nog veel betere "klik" om er iets moois van te maken.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di nov 09 2010 12:46 pm

Dank je Léon. Weer veel geleerd van je commentaar. Je hebt helemaal gelijk wat mij betreft. Het is een heerlijke serie, maar ook hier hadden zaken inderdaad nog beter gekund. En dat geldt natuurlijk voor vrijwel elke foto.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Arabia
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Arabia » wo nov 10 2010 12:40 am

Leon,

Allereerst dank voor je uitgebreide comment op mijn Topic. Kritieken neem ik altijd ter harte.
Uiteindelijk is er op iedere foto wel iets aan te merken. De ultieme foto zal altijd een streven zijn.

Neemt niet weg dat ik je punten aandachtig door heb gelezen en daar waar nodig mijn voordeel zal opdoen.
Ook ik leer weer elke dag.

Fotografie is een beleving die voor elke toeschouwer weer anders is en dat maakt het ook toegankelijk en breed.
Over smaak valt iets te zeggen en dat is dat die persoonsgebonden is.

Laat ik afsluiten met de vraag of je evt. voorbeelden van eigen werk hebt inzake modelfotografie waarmee je je betoog kunt versterken.

Groet,

Lawrence

Freaky87
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Freaky87 » vr nov 12 2010 1:40 pm

Knap studio-werk hoor! :D

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”