Weekopdracht 07 - Beoordelen foto's

Fotografie weekopdracht. Elke 2 weken een opdracht op basis van een thema om met je Nikon camera vorm te geven. De inzendingen worden de daaropvolgende 2 weken beoordeeld.
Gesloten

kies de beste inzending

cstr1
1
3%
Stef
4
11%
ArTe
0
Geen stemmen
dick
1
3%
Fera Albi
3
8%
reneo57
0
Geen stemmen
Hanneke
1
3%
The-Boss
3
8%
remoss
2
5%
Skippy
2
5%
Paul Demo
1
3%
robn
0
Geen stemmen
paparazzi
2
5%
EddieB
3
8%
renecita
1
3%
Marten
2
5%
Robin
0
Geen stemmen
Arabia
3
8%
MadMike
1
3%
JoostDeJong
1
3%
Smilda.NET
3
8%
D-50's
1
3%
Roelof
3
8%

Totaal aantal stemmen: 38

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Weekopdracht 07 - Beoordelen foto's

Bericht door roel » vr mei 25 2007 6:57 pm

Kies in de poll de beste inzending. Je kunt stemmen van 25-05-07 t/m 08-06-07. Tot het begin van de avond van 08-06 kun je stemmen, daarna start de beoordeling van de volgende twee-weekse-opdracht.
Mocht je dat nog niet gedaan hebben, lees eerst de beschrijving en regels van de opdracht: Beschrijving twee-weekse-opdracht
Let wel, het topic is enkel om je keuze te onderbouwen, niet om in discussie te gaan over andermans beoordeling.
Tip: handig om twee browserschermen te openen, één met de foto's en één met de poll. De foto's staan Hier

reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door reneo57 » vr mei 25 2007 7:42 pm

Ik stem Roelof. (foto 1)
Een leuke foto van een 'klein' dapper beesje.

yoyo

Bericht door yoyo » za mei 26 2007 12:12 am

Na een snelle selectie kom ik tot drie finalisten, in alfabetische volgorde :

Remoss 1
Skippy 1
The-Boss 3

Remoss heeft net als de vorige keren weer een technisch sterke foto. Het kleine boortje doet het in deze foto... lekker basic.

Skippy heeft zich even laten gaan en laat de kleine lettertjes zien... Alhoewel ik dan liever de kleine lettertjes van een verzekering had gezien en niet die van een woordenboek. Maar we hebben het nu ook over fotograferen en dan passen de woorden weer wel.

The-Boss heeft een gruwelijk scherpe foto van stampertjes. Mooie pasteltinten, alleen vind ik de stampertje niet zo mooi.

Mijn stem gaat naar Skippy vanwege zijn speelse ontdekkingstocht.

eagle

stemmen

Bericht door eagle » za mei 26 2007 12:49 am

Ik kan niet bij de poll, dus dan maar via een berichtje.
Ik stem op Stef, omdat hij naar mijn mening de moeilijkste foto heeft gemaakt. Zo'n vogeltje blijft niet zomaar even stil zitten. Insecten, kinderen, beeldjes, enz. zijn toch iets gemakkelijker onderwerpen.
Bovendien zijn de foto's van het vogeltje ragscherp en goed van kleur.

eagle

Bericht door eagle » za mei 26 2007 12:50 am

Correctie: de poll was nu plots wel bereikbaar, dus heb ik gestemd.

paparazzi

Bericht door paparazzi » za mei 26 2007 5:32 am

Mijn stem gaat naar Fera Albi, omdat ik 't gewoon 'n grappige foto vind en tevens het beste voldoet aan 'het zijn de kleine dingen'. Voor mij gaat die uitspraak meer symbolisch op dan dat ik daarbij aan kleine dingen groot opblazen dmv macro denk. En de ke(z)vertjes voldoen daar prima aan!

Het vogeltje in de boom van Stef vind ik een keurige plaat.
De foto's van Remoss zijn technisch prima in orde en lekker strak. Ondanks dat 't onderwerp mij niet boeit vind ik 't toch een fijne foto om te zien, dus dat is te danken aan de fotograaf.
De foto van de dennenappel van Eddie vind ik weer 'n heerlijke pov hebben. (Een eikel is heel wat anders! zoek maar op google hoe die eruit zien ;))

Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Arabia » za mei 26 2007 12:14 pm

Ik kies voor Remoss. In mijn ogen prima platen en zéér scherp.
Wat ik heel goed aan de foto's van Remoss vind is dat hij een speciale stijl heeft in het portretteren van zijn onderwerpen. Persoonlijk vind ik deze stijl heel mooij... :P

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » za mei 26 2007 4:21 pm

Ik heb in een sentimentele bui voor Arabia gekozen. Het zijn in dit geval de kleine mensen die het doen ...

Groet

Skippy

Robin

Bericht door Robin » za mei 26 2007 5:03 pm

Weer vele goede inzendigen, complimenten aan allemaal :!:

Vond de vogels van Stef erg mooi en uiteraard schiet Remoss weer prachtige prenten zoals altijd. Hij kan volgens mij de meest saaie onderwerpen interessant en mooi maken. Skippy heeft ook een pracht prent (en orgineel) net als de slak van EddieB, ook erg mooi !

Foto's van Roelof uiteraard heel schattig :)

Deze week gaat mijn stem naar dick met zijn visseoog. Mooie foto en inderdaad een erg klein ding.

Ik persoonlijk zag de opdracht meer als de kleine soms simpele dingen die het leven toch heel aangenaam maken. Zie dat me eigen foto's via imageshack weer super traag of niet inladen, .... toch maar eens een flickr account aanmaken :)

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za mei 26 2007 8:12 pm

Ik vind de lettertjes van skippy ook heel geslaagd, mede om wát er staat. En de wallaby van paparazzi is vertederend.
Ook D-50's sleutels zien er goed uit.
Maar voor mij is Arabia's eerste foto de meest geslaagde, zo'n klein meisje wat eenzaam op dat pad aan haar haar staat te plukken. Erg mooi en dus de stem :)

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » zo mei 27 2007 2:20 pm

De eerste foto van Remoss is het voor mij deze keer.
Een technisch goede foto en speels van compositie.

Hans
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

MadMike

Bericht door MadMike » di mei 29 2007 2:57 pm

de bijna zwarte foto met een kangaraoe (???neem ik even aan???) van paparazzi spreekt mij ontzettend aan vanwege de compositie, een prachtige foto!!

Gesloten

Terug naar “Weekopdracht”