Kinderen

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Hansje29

Kinderen

Bericht door Hansje29 » za mei 26 2007 12:52 am

Hallo,

Ik met een groepsfot maken met vrij veel jonge kinderen.
Hebben jullie nog tips hoe ik de aandacht van deze kinderen krijg, en kan vasthouden? Hoe doen jullie dit?

Alvast Bedankt

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » za mei 26 2007 5:13 am

Aandacht trekken moet je door iemand laten doen die naast (of achter) je staat, zodat ze wel de goede kant opkijken. Jij moet er voor zorgen dat het poseren zo kort mogelijk duurt, pas aandacht (laten) trekken als je klaar bent om de foto te maken, je houdt de aandacht van een groep kleine kinderen maar heel kort.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

BUG322

Bericht door BUG322 » za mei 26 2007 6:24 am

Heb je niet zo'n vogeltje?

Ik heb er een die schui'f je zo op het flits contact
Hoef je alleen nog maar te vragen of ze willen lachen.

groetjes

paparazzi

Bericht door paparazzi » za mei 26 2007 6:55 am

Hangt er vanaf hoe oud de kinderen zijn. Vanaf een jaar of 8 zijn ze prima te handelen op 'n groepsfoto. Heb vorig jaar 'n dagje een familiefeest met heel veel kinderen gefotografeerd door de hele Efteling. Had vooraf best m'n bedenkingen of dat wel zou lukken in een druk pretpark en tevens met kinderen (terwijl kinderen mij niet echt liggen), maar de kids vonden 't echt leuk om continu overal op de foto te worden gezet en ook bij de groepsfoto waren ze leuk bezig. Dus is me alles meegevallen.

Baby's zijn niet boeiend, zien er te karakterloos uit als ze te jong zijn, en peuters/kleuters kunnen vreselijke dreinblagen zijn, dus daar moet je denk ik erge mazzel mee hebben en uiteraard de ouders die het tij misschien kunnen keren. Ze werken in films niet voor niets met een stuk of 4 kinderen als het om 1 peuter gaat, omdat er soms geen land mee te bezeilen valt.

Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Arabia » za mei 26 2007 12:21 pm

Altijd een bekende (ouder, oom of tante) achter je laten opstellen. Liefst op een kleine verhoging zodat hij/zij eigenlijk vanzelf al de aandacht heeft van de groep.
Wat er al genoemd werd houd je tijdspanne kort. Groepen kinderen blijft altijd een uitdaging.

Ik heb al een keer meegemaakt dat er één begon te sputteren en te huilen en dat uiteindelijk in een tijdsbestek van 1 minuut de gehele groep in tranen was. Het kwam dus niet meer goed.

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”