Capture NX2 Vraag

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
Ruud Engels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Capture NX2 Vraag

Bericht door Ruud Engels » do nov 11 2010 6:11 pm

Hallo allemaal,

Vandaag kwam ik achter iets in Capture NX2 waar ik niet blij van werd.
Op het moment dat ik een foto open in Capture NX2 dan krijg je bij de foto te zien dat deze wordt bijgewerkt. Dit duurt meestal even.

Vandaag was ik een foto van Glow aan het bewerken en open op de usual way de foto. Een sprankelende foto, totdat de foto bijgewerkt was :| toen sprongen de tranen in mijn ogen.
De foto veranderde in een doffe foto, waarbij de lichtkleuren absoluut niet meer mooi van het beeldscherm sprankelden.

Ik heb vervolgens een foto bij daglicht genomen en ik moest wel heel verdomd goed kijken maar hier zag ik deze verandering niet ontstaan.

Nu is mijn vraag, kan ik ergens in Capture NX2 instellen dat deze de foto NIET bijwerkt zodra ik deze open :?:
Ik heb bewerkingen zelf graag in de hand en zeker als ik zulke grote verschillen krijg als ik vanavond moest constateren.
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Capture NX2 Vraag

Bericht door Jur » vr nov 12 2010 10:10 am

Ruud,

Kan het zijn dat je bij de voorkeursinstellingen (Kleurbeheer) van NX2 het programma een ander kleurprofiel laat toewijzen dan die waarmee de foto is gemaakt? Ik heb deze optie niet aangevinkt en zie ook nooit het verschijnsel dat jij beschrijft.

Afbeelding
Jur

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr nov 12 2010 10:22 am

Is het bij 1 foto of meerdere? Hoe ziet die foto er op het scherm van je camera uit?

Ruud Engels
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ruud Engels » vr nov 12 2010 10:55 am

Hallo,
Jur schreef:Ruud,

Kan het zijn dat je bij de voorkeursinstellingen (Kleurbeheer) van NX2 het programma een ander kleurprofiel laat toewijzen dan die waarmee de foto is gemaakt? Ik heb deze optie niet aangevinkt en zie ook nooit het verschijnsel dat jij beschrijft.

Afbeelding
Ik heb wel met de kleurprofielen gespeeld, ik weet alleen even niet meer of ik geprobeerd heb om deze functie uit te schakelen. Vanmiddag even proberen.
Skippy schreef:Is het bij 1 foto of meerdere? Hoe ziet die foto er op het scherm van je camera uit?
Het is bij alle foto's. Foto's zien er op het scherm van de camera goed uit. Hetzij ik het scherm als indicatie ter beoordeling van de foto gebruik. Aan mijn niveauwaarde hecht ik meer waarde.
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo nov 17 2010 8:46 pm

En Ruud, ben je er inmiddels uit?

Ruud Engels
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ruud Engels » wo nov 17 2010 10:47 pm

Hoi,

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Waarschijnlijk dat ik komend weekend even tijd heb om testjes te maken met de Active Lighting aan en uit op de camera.
Daarna zal ik even kijken wat het doet in Capture NX.
Groeten Ruud

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”